موسسات سرمایه همچنان به اعتبار بیت کوین بدبین هستند

احتمال استفاده از بیت کوین در فعالیت های جنایی، نوسانات این رمزارز در کنار دیگر ویژگی های این ارز بر ترس موسسات سرمایه گذاری افزوده است. آنها اعتبار بیت کوین را به رسمیت نمی شناسند.

اگر چه عده زیادی در سال ۲۰۲۰ به بازار بیت کوین پیوسته اند. اما این ارز هنوز برای موسسات سرمایه گذاری ترس و نگرانی هایی را به همراه دارد. رابرت لی (Robert Li) تحلیل گر Draper Dragon تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام داده است.

او در بخشی از کنفرانس بیت کوین در آمریکای لاتین به این نکته اشاره کرده است:

«گمان می کنم هنوز مسائلی وجود دارد که موسسات سرمایه گذاری را از حضور در بازار رمزارز باز می دارد.» او در ادامه صحبت های خود افزود:

«اولین عاملی که اعتبار بیت کوین را نزد موسسات سرمایه گذاری لکه دار کرده است، استفاده از این ارز در فعالیت های غیر قانونی و تروریستی است. به گمانم در سال های گذشته عده زیادی تنها با شنیدن نام این ارز از بازار پس کشیده اند؛ چراکه نام بیت کوین برای آنها یادآور کلاه برداری است.»

بازار سیاه بیت کوین

بازار سیاه Silk Road زمانی محل انجام جرایم بود. در این بازار از بیت کوین برای انجام تراکنش ها استفاده می شد. اما به عقیده لی امروز شرایط تغییر کرده است. این تغییر به دنبال دخالت دولت و شرکت های تحلیل داده روی داده است.

بیت کوین در سال ۲۰۲۰ برای استفاده در موارد قانونی آماده شده است. شرکت نام آشنای پی پل نیز به تازگی خدمات خود را گسترش داده است و از بیت کوین نیز پشتیبانی می کند. شرکت MicoStrategy نیز از به این گروه پیوسته و حجم زیادی از بیت کوین را به دارایی خود افزوده است. با این حال به نظر می رسد که اعتبار بیت کوین تنها عاملی نیست که موسسات سرمایه را از ورود به این بازار باز می دارد.

دولت ها و تحریم ها

 گویا قوانین سرمایه گذاری که از سوی دولت ها وضع شده نیز در بازداشتن موسسات سرمایه گذاری از ورود به این بازار بی تاثیر نبوده است. البته این قوانین از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. به گفته لی قوانین مربوط به بیت کوین و دیگر رمزارزها در کشور آمریکا چندان بهبود پیدا نکرده است.

بازار رمزارز آمریکا از قوانینی مشابه با کمسیون بورس و اوراق بهادار برخوردار نیست. در حقیقت در بازار بیت کوین قوانینی مشابه با بازار بورس اعمال نشده است.

 او در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که سرمایه گذاران از دستکاری بازار بیت کوین نگرانی هستند. از سوی دیگر نوسانات بازار رمزارز نیز عامل دیگری است که ترس سرمایه گذاران این بازار می افزاید. عدم برخورداری از خدمات موسساتی و ابزارهای لازم سبب شد که چنین سرمایه گذارهایی از ورود به این بازار صرف نظر کنند. البته توجه به این نکته نیز شایان ذکر است که در سال های گذشته تعدادی شرکت هایی که به بازار بیت کوین پیوسته اند روز به روز در حال افزایش است.

بیت کوین هنوز راه درازی در پیش دارد

 این نکته را به یاد داشته باشید که بیتکوین همچنان در ابتدای مسیر است و هنوز مسیر زیادی تا افزایش مقبولیت این ارز باقی است. به نظر می رسد که ویژگی های این ارز در سال های گذشته بهبود پیدا کرده است. این روز ها بسیاری از نگرانی های مربوط به بیت کوین از میان برداشته شده است.

بازار رمزارز را برای سرمایه گذاری از دست ندهید. قیمت بیت کوین در رمزارزمارکت ببینید و آماده حضور در بازاری پر فراز و نشیب باشید. این نکته را به یاد داشته باشید که بازار رمزارز شمارا به جستجوی تازه های دنیای سرمایه سوق می دهد.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-reputation-still-a-deterrent-for-institutions-draper-fund-analyst-says

Comments (0)
Add Comment