موسسات سرمایه گذار در بیت کوین از این ارز در برابر دولت محافظت می کنند

 پذیرش بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذار برای این ارز مفید بوده است. اکنون موسسات سرمایه گذار در بیت کوین از این ارز در برابر هر رویدادی محافظت می کنند. اریک وورهیز (Erick Voorhees) می گوید این ارز همه را صادق نگه داشته است و دیگر کسی از دورغ برای رسیدن به خواسته های استفاده نمی کند.

موسسات سرمایه گذار نقش مهمی در تامین امنیت بیت کوین و دیگر رمزارزها ایفا می کنند. بیت کوین همواره حامیان زیادی را گرد خود جمع کرده بوده است. اما این موسسات بیش از هر گروه دیگری برای این رمزارز سودمند خواهد بود.

 به گفته وورهیز میزان پذیرش این ارز روز به روز در حال افزایش است. درواقع تعداد کسانی که امروز بیت کوین را می شناسند در مقایسه با تعداد کسانی که بیت کوین را در گذشته می شناخته اند به مراتب بیشتر است. وورهیز در گذشته مدعی شده بود که بیش از نیمی جهان با بیت کوین آشنا خواهندشد. او همچنین باور دارد که بیت کوین روزگاری از سوی تمام مردم جهان پذیرفته خواهد شد. در آن زمان این ارز دیگر به ارز بین المللی و استاندارد جهان تبدیل شده است.

 قواعد بازی در دنیای بیت کوین تغییر نکرده است. به نظر می رسد که موسسات سرمایه گذاری تمام تلاش خود را خواهند کرد که ماهیت و کارکرد این ارز تغییر نکند. در همین راستا امکان دخالت دولت در مدیریت و ساختار بیت کوین نیز به حداقل رسیده است.

 دولت و بیت کوین

 وورهیز در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که اگر بیت کویناز سوی سرمایه گذارهای خرد به کارگرفته شود، انگیزه دولت برای سانسور کردن این ارز نیز افزایش پیدا می کند. اما موسسات سرمایه گذاری بزرگ این اجازه را به دولت ها نمی دهند.

 او همچنین به این نکته اشاره کرده است که بدون مرکزیت بودن بازار رمزارز یکی از ماهیت های طلایی و اصلی این ارز است. اگر بازار مملو از سرمایه گذارهای کوچک و موسسات سرمایه گذاری بزرگ باشد احتمال دخالت دولت نیز به حداقل می رسد.

 البته به گفته وورهیز بیت کوین همچنان در ابتدای مسیر است. به زودی تعداد موسسات سرمایه گذار در بیت کوین افزایش پیدا می کند. با این حال سال جاری سال پرباری برای بیت کوین بوده است. پائول تئودور جونز(Paul Tudor Jones) و بسیاری دیگر خبر سرمایه گذاری خود در بیت کوین را علنی کرده اند. این درحالی است که شرکت هایی نظیر پی پل و Cash App نیز با خرید بیت کوین وارد بازار رمزارز شده اند.

در همین حال مدیر شرکت Grayscale  نیز بیت کوین های بیشتری را به سبد سرمایه خود افزوده است. موجودی بیت کوین کاهش پیدا کرده است. چرا که تعداد بیت کوین هایی که در روز استخراج می شوند به ۹۰۰ بیت کوین رسیده است. به نظر می رسد که ادامه روند صعودی بیت کوین، تعداد موسسات سرمایه گذار در بیت کوین را افزایش می دهد.

کی باید منتظر ورود موسسات سرمایه گذار باشیم؟

 درواقع زمانی که بیت کوین رکورد تازه ای را در روند صعودی به ثبت برساند، توجه موسسات سرمایه گذاری بیشتری به بازار بیت کوین جلب می شود.  چرا که در آن زمان نداشتن بیت کوین می تواند از اعتبار این موسسات بکاهد. همین امر آنها را به سمت بازار بیتکوین سوق می دهد.

 از سوی دیگر قیمت بالای بیت کوین هرگز مانع این موسسات نخواهد شد. درواقع بسیاری از این موسسات به دنبال فرصتی برای خریدن بیت کوین هستند. آنها منتظر هستند که ارزش بیت کوین افزایش پیدا کند.

 آیا برای ورود به بازار بیت کوین آماده هستید؟ با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و بیت کوین و دیگر رمزارز ها را برای سرمیاه گذاری انتخاب کنید. این کار می تواند آینده شما را تضمین کند. به این شکل نه تنها دارایی خود را از خطر تورم دور در امان نگه می دارید. بلکه می توانید ارزش دارایی های خود را نیز چند برابر کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/institutions-will-protect-bitcoin-from-government-overreach-erik-voorhees

Comments (0)
Add Comment