میزان پذیرش بیت کوین در نیجریه افزایش پیدا کرده است

بانک مرکزی نیجریه برای حفاظت از ارز رایج این کشور، صدور حواله نایرا را مسدود کرده است. همین مسئله انگیزه نیجریه ای ها را برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارز ها افزایش داده است. میزان پذیرش بیت کوین در این کشور به دشت افزایش پیدا کرده است.

حجم معاملات همتا به همتا در بازار بیت کوین رو به افزایش است. به نظر می رسد که بزرگترین بازار اقتصادی آفریقا در انحصار بیت کوین درآمده باشد. بر اساس Quartz Africa اطلاعات به دست آمده از بازار paxful  نشان می دهد که این کشور از نظر حجم معاملات بیت کوین پس از آمریکا و در رتبه دوم قرار گرفته است.

از سال ۲۰۱۵ نیجریه ای ها معامله در بازار بیت کوین را آغزا کرده اند. از آن زمان مردم این کشور چیزی در حدود ۶۰۲۰۰ بیت کوین را خرید و فروش کرده اند. این معاملات در بازار Paxful انجام شده است. ارزش کلی معاملات انجام شده در این بازار به ۵۶۶ میلیون دلار می رسد. اطلاعات به دست آمده از coin Dance  نشان می دهد که فعالیت های مربوط به خرید و فروش بیت کوین در هفته منتهی به ۱۲ دسامبر به ۸۸۶.۳ میلیون نایرا رسید. این میزان برابر با ۲.۳ میلیون دلار است.

استقبال مردم نیجریه از بیت کوین

 میزان پذیرش بیت کوین در مردم این کشور افزایش پیدا کرده است. بانک مرکزی نیجریه یا CBN در تاریخ ۱۶ دسامبر پرداخت حواله های نایرا را متوقف کرد. به گفته بانک مرکزی این کشور این حرکت در راستای سیاست دریافت پرداخت های بین المللی در حساب شهروندی روی داده است.

قانون های که به تازگی از سوی بانک این کشور صادر شده است، مردم را به سمت بازار بیت کوین سوق داده است. درواقع میزان پذیرش بیت کوین درکشور هایی که با تورم روبه رو هستند به شدت افزایش پیدا کرده است. مردم چنین کشور هایی اعتماد خود لبه ارز دولتی را از دست داده اند.

 این ارز برای نسل جوانی که شیفته تکنولوژی است فرصت های تازه ای را فراهم کرده است. این افراد می توانند به دور از سیستم بانکداری دولتی و نظام مالی کشور سرمایه گذاری را تجربه کنند. در جریان قیام اکتبر در اعتراض به نظام مالی، دولت اعلام کرد که حساب مالی شرکت کنندگان در اعتراض باید مسدود شود. اعتراض کنندگان نیز بیت کوین را به عنوان گزینه جانبی انتخاب کردند.

آمار گوگل ترندز

 براساس داده های به دست آمده از گوگل ترند به نظر می رسد که نیجریه همچنان بیشرین جست‌وجو را به خود اختصاص داده است. در ماه سپتامبر کمسیون اوراق بهادار نیجریه اعلام کرده است که برنامه هایی برای ایجاد چارچوبی برای خرید و فروش رمزارز را در نظر دارد. در آن زمان این کمسیون قصد دارد بیت کوین را به عنوان اوراق بهادار ثبت می کند، مگر آنکه خلاف این موضوع ثابت شود.

 خرید و فروش بیت کوین را پشت گوش نیندازید. این ارز آینده را از آن خود می کند. اگر تا کنون این بازار را نادیده گرفته اید، اکنون زمان آن رسیده است که بخشی از دارایی خود را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کنید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. قیمت بیت کوین را از ما بپرسید و خرید بیت کوین را آغاز کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-adoption-in-nigeria-soars-as-central-bank-blocks-remittances-in-naira

Comments (0)
Add Comment