پیش ‌بینی گلدمن ساکس درباره بیت کوین را از دست ندهید

پیش ‌بینی گلدمن ساکس درباره ارز دیجیتال بیت کوین از پیش‌بینی‌های جنجالی اخیر است. شرکت گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که ارز دیجیتال بیت کوین همان طور که در سال ۲۰۲۱ از تمام بازار سرمایه عملکرد بهتری داشت، پس قطعا به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار هم می‌رسد.

پیش ‌بینی گلدمن ساکس

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای را درباره ارز دیجیتال بیت کوین ارائه داده است. اطلاعات اخیر این شرکت بانکداری نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بیت کوین را به‌عنوان ذخیره ارزش نسبت به طلا ترجیح می‌دهند. بر اساس کارت امتیاز بازگشت ۲۰۲۱ این بانک بیت کوین قادر بوده است که از تمام بازارهای سرمایه از جمله نزدک (Nasdaq) و S&P 500 بهتر عمل کند. طلا تنها توانسته است بازگشتی ۴ درصدی در طول سال ۲۰۲۱ داشته باشد و به همین دلیل نیز جذابیت کمتری برای سرمایه‌گذاران داشته است.

طبق کارت امتیاز بازگشت ۲۰۲۱ گلدمن ساکس، بیت کوین قادر بوده است تا سود بالای ۶۰% داشته باشد و شرکت‌هایی همچون Crude oil را با ۵۵%، S&P 500 را با ۲۹% و نزدک را با ۲۸% پشت سر بگذارد. حتی شرکت‌های سهام با ارزش بالایی همچون FAAMG هم تنها بازگشتی ۳۱ درصدی را در سال ۲۰۲۱ به بازار ارائه دادند. در لیست بازگشت ۲۰۲۱ گلدمن ساکس طلا بزرگ‌ترین بازنده بود که تنها بازگشتی ۴ درصدی داشت.

همین کارت بازگشت پیش ‌بینی گلدمن ساکس را تأیید می‌کند. درصدها نشان می‌دهند که بیت کوین در حال محبوب شدن در میان سرمایه‌گذاران سنتی است. سرمایه‌گذارانی که این ارز دیجیتال را ذخیره ارزش بهتری نسبت به دیگر بازارهای سرمایه می‌بینند.

«ژو سو» مدیرعامل ۳ac نیز درباره کارت امتیاز بازگشت ۲۰۲۱ گلدمن ساکس نظر داد و گفت: «تقاضا برای طلا به‌عنوان ذخیره ارزش انتخابی درهم پیچیده و بیناذهنی است. من هیچ فرد ثروتمندی در نسل خود را نمی‌شناسم که فقط طلا داشته باشد. من هیچ شی طلایی در خانه، در وسایل و یا جواهرات خود ندارم. GLD ETF نیز از زمان آغاز چاپ پول کووید، در حالت بازخرید مداوم قرار دارد.»

بیت کوین به $۱۰۰,۰۰۰ می‌رسد

گلدمن ساکس بعدا نیز گفت که بیت کوین به رشد خود ادامه می‌دهد تا جایی که سهم بازار طلا را هم می‌گیرد و به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. وی تشخیص می‌دهد که ارزش بازار تعدیل‌شده و شناور بیت کوین فقط زیر ۷۰۰ میلیارد دلار است. طبق گفته این شرکت بانکداری این میزان ۲۰% از «ذخیره ارزش» بازار محسوب می‌شود که از طلا و بیت کوین ساخته شده است. اگر بیت کوین بتواند ۵۰% از بازار ذخیره ارزش را تا پنج سال آینده بگیرد، قیمت آن تا حتی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار هم افزایش می‌یابد که پیش ‌بینی گلدمن ساکس است.

این شرکت سپس نیز گفت: «بیت کوین ممکن است برنامه‌های کاربردی دیگری در پس فقط و فقط «ذخیره ارزش» داشته باشد. بازارهای دارایی دیجیتال هم خیلی بزرگ‌تر از بیت کوین هستند. اما ما فکر می‌کنیم که مقایسه ارزش بازار آن با طلا می‌تواند به ما کمک کند که مؤلفه‌هایی را برای نتایج رضایت‌بخش بازده‌های بیت کوین تعیین کنیم.»

پیش‌بینی‌های مشتاقان بیت کوین همچنان ادامه دارد «تام لی» از Fundstrat و «مکس کیسر» بنیان‌گذار Bitcoin Capital نیز می‌بینند که قیمت بیت کوین به‌زودی به بالای ۲۰۰,۰۰۰ دلار هم می‌رسد. «مایکل سیلور» مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی که خود ۱۷,۷۳۲ بیت کوین و شرکت وی نیز ۱۲۲,۴۷۸ بیت کوین دارد، پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین به قیمت ۶۰۰,۰۰۰ دلار هم خواهد رسید.

اما «ری دالیو» سرمایه‌گذار افسانه‌ای مخالف تمام این پیش‌بینی‌هاست. به گفته او، بیت کوین حتی نمی‌تواند به ۲۰ درصد از ارزش بازار طلا هم دست یابد. گلدمن ساکس پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بود که اگر همبستگی تاریخی با انتظارات ما از تورم این دارایی پابرجا بماند، قیمت اتریوم می‌تواند تا ۸,۰۰۰ دلار هم افزایش پیدا می‌کند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/01/05/goldman-sachs-forecasts-bitcoin-hitting-100000-as-btc-outperformed-all-capital-markets-in-2021/

Comments (0)
Add Comment