چرا ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین پیش از این رمزارز رکوردشکنی کرده است

بازار بیت کوین به تازگی توانسته است به رکورد خود نزدیک شود. اما سرمایه موجود در بازار همین حالا نیز رکورد تازه ای را ثبت کرده است.

 ارزش سرمایه کل بازار بیت کوین از ۳۳۰ بیلیون دلار افزایش پیدا کرده است. این اتفاق درست زمانی روی داده است که بیت کوین قیمت ۱۷۷۵۰ را پشت سر گذاشت.

به گزارش CionGecko رکورد قبلی سرمایه کل بازار بیت کوین ۳۲۹.۳ بیلیون دلار بود. این رکورد نیز در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ ثبت شد. در آن زمان قیمت بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار رسیده بود.

 با این حال رکورد تازه ارزش کل سرمایه موجود در بازار بیت کوین زمانی به ثبت رسیده است که این رمزارز هنوز در رسیدن به رکورد قبلی خود نیز ناکام بوده است.

البته توضیح ساده ای برای این موضوع وجود دارد. میزان موجودی بیت کوین در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۶.۷۴۶ میلیون بیت کوین در جهان وجود داشت. از آن زمان تاکنون ۱.۸ میلیون بیت کوین جدید استخراج شده اند. به این ترتیب میزان موجودی بیت کوین از سال ۲۰۱۷ تاکنون در حدود ۱۰.۷۵ درصد افزایش داشته است. این بدان معناست که بیت کوین با وجود قیمت پایین تر خود نسبت به آن زمان، سرمایه کلی بیشتری را در اختیار داشته باشد.

مجموع سرمایه موجود در بازار رمزارز در سال ۲۰۱۸ به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

 داده های بانک جهانی درباره بازار بیت کوین

به گزارش بانک جهانی میزان بیت کوین های موجود در شرکت هایی که در بلژیک، ایران، نروژ، سوئد و فیلیپین وجود دارد دو برابر تعداد بیت کوین هایی است که در دانمارک، قطر، ویتنام، کلمبیا و لهستان موجود است.

در مقایسه با شرکت هایی که در شاخص S&P500  حضور دارند، سرمایه کلی بازار بیت کوین ۱۳ بیلیون دلار کمتر از  یازدهمین شرکتی است که در این شاخص وجود دارد. سرمایه بیت کوین اکنون از Nvidia  و JP Morgan بیشتر است. اگرچه برخی بر این باور هستند که مقایسه بیت کوین با این شرکت ها چندان معیار خوبی برای پی بردن به میزان رشد بیت کوین نیست. بلکه بهتر است بیت کوین با دیگر ارزهای دیجیتال و دارایی هایی مقایسه شود که شباهت بیشتری به بیت کوین دارند.

 با این حال بنا بر اطلاعات به دست آمده از LunarCRUSH اخبار مربوط به بیت کوین از اویل نوامبر به شدت افزایش پیدا کرده است. این شرکت در زمینه بررسی احساسات موجود در بازار بیت کوین فعالیت دارد.  اخبار منتشر شده از این شرکت نشان می دهد که حجم معاملات روزانه بیت کوین در مقایسه با دو هفته قبل ۵ برابر شده است.

ترند گوگل و میزان جستجوی رمزارز

 ترندهای گوگل نیز نشان می دهند که حجم جستجوهای مربوط به بیت کوین نیز درمقایسه با سال ۲۰۱۷ کمتر است. این نشان می دهد که اکنون بازار در دست خرده سرمایه گذارها نیست.

در حقیقت اینطور به نظر می رسد که ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرده است. اما این افزایش سرمایه به دلیل حضور خرده سرمایه گذارها نبوده است. از آنجایی که موسسات مالی بیش از هر زمان دیگری وارد این بازار شده اند، ارزش کل سرمایه موجود در بازار رکورد ۳۳۰ بیلیون دلاری را پشت سر گذاشته است. بیت کوین همچنان در تلاش برای ثبت رکورد تازه ای است. اما بهتر است بدانیم که دلیل اصلی افزایش سرمایه موجود در بازار افزایش تعداد بیت کوین های در گردش است.

 برای خرید و فروش هنوز دچار دودلی هستید؟ بیت کوین را به عنوان سرمایه ای ایمن برای حفظ دارایی های خود انتخاب کنید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و با خرید بیت کوین با موج صعودی این ارز همراه شوید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/why-bitcoin-s-market-cap-just-hit-a-new-record-high-before-the-price-did

Comments (0)
Add Comment