کاربران در برابر دولت؛ گویا جنگ بر سر حریم شخصی بلاک چین تمام شد

به نظر می رسد برای مسئله حریم شخصی بلاک چین که به چالش بزرگی در دنیای رمزارز تبدیل شده است،راهکار تازه ای پیدا شده باشد. اگر هر دو طرف بتوانند توافقاتی را در سیستم مالی بی همتا بپذیرند، مسئله حل می شود.

قدرت بلاک چین و دیگر رمزارزها می تواند به عنوان یک نقطه ضعف برای کاربران در نظر گرفته شود. این نکته را به یاد داشته باشید که امنیت بی سابقه ای برای تراکنش های مالی با استفاده از یک سیستم بدون مرکزیت مالی میسر می شود. با این حال دولت همچنان نگران است و تقاضای شفافیت بیشتری در تراکنش های مالی دارد. این موضوع یک پارادوکس ایجاد کرده است. اگر مردم مجبور باشند برای انجام تراکنش های خود دارایی خود برای تمام دنیا به نمایش بگذارند دیگر از سیستم های مالی استفاده نمی کنند. از سوی دیگر تعداد زیادی از موسسات مالی از این دارایی ها برای اقدامات تروریستی و پول شویی استفاده می کنند . این امر نگرانی های زیادی را برای دولت به همراه داشته است.

چالش های فعلی

بغرنج ترین مسئله در این بین این است که بلاک چین عمومی نیازمند دریافت رضایت تمام شرکت کنندگان شبکه است. درواقع این شبکه با استفاده از این امر تراکنش های موجود در شبکه را تایید می کند. اما چطور دولت و کاربران با وجود اختلاف نظر شدیدی که دارند می توانند به یک نقطه نظر واحد برسند؟

راه حل احتمالی بر این مسئله به متعادل سازی مسئله حریم شخصی بلاک چین برای کاربران با نظارت دولت برای جلوگیری از پولشویی مربوط می شود. به این ترتیب دولت مشتریان را می شناسد و با مشکلات مالی و تروریسم مبارزه می کند. استفاده از معیارهایی برای تایید اعتبار تراکنش ها به همراه حمله های سایبری دولت تعادل خوبی را در بازار رمزارز ایجاد کرد. به این ترتیب دارایی های رمزارز همچنان مخفی ماند و در عین حال می تواند برای حفظ قانون در سراسر جهان نیز به کار گرفته شود.

مبارزه با تروریسم و پولشویی

دولت نیاز دارد که تراکنش های مالی را زیر نظر داشته باشد. به این ترتیب می تواند با اقدامات تروریستی مبارزه کند و از پولشویی نیز آگاه شود. چرا که در اکثر موارد این دومقوله در ارتباط با یکدیگر هستند. پولشویی می تواند برای تامین منابع مالی برای انجام فعالیت های تروریستی به کار گرفته شود. چرا که این فعالیت ها نیز درست مانند دیگر فعالیت ها به بودجه نیاز دارند.

به این ترتیب نظارت بر تراکنش های که بین افراد انجام می شود می تواند تا حد زیادی از احتمال استفاده از این دارایی برای پولشویی و اقدامات تروریستی بکاهد. این نظارت اطلاعات ارزشمندی را برای دولت به همراه دارد. مقامات قانون گذار نیاز دارند که رویکرد دیگری را برای مقابله با این اقدامات در نظر بگیرند. این امر می تواند نتایج درخشانی را برای مسائل مالی در بر داشته باشد.

با این حال به نظر می رسد که طبیعت رمزارز باعث شده است که پوشاندن ماهیت  تراکنش ها بخشی از نحوه عملکرد این بازار باشد. امکان ردیابی بیت کوین با ابزارهای بسیار پیشرفته وجود دارد. اما امکان پیگیری تراکنش های دیگر امکان پذیر نیست. این نگرانی ها در خصوص مسائل قانونی باعث شده است که شرکت های متعددی با هدف ردیابی تراکنش های رمزارز روی کار بیایند. کار اصلی این چنین شرکت های افزایش شفافیت تراکنش های رمزارز است.

مسائل امنیتی

حریم شخصی بلاک چین در رمزارزها در نقطه مقابل انتظارات دولت است. چرا حفظ حریم شخصی بلاک چین مانع از پیگیری تراکنش های می شود. مردم ترجیح می دهند که کار و درآمد خود را مخفی نگه دارند. بهترین راه نیز استفاده از رمزارز بوده است. این ارز به کاربران اجازه می دهد که به سادگی دارایی خود را از دید دیگران مخفی نگه دارند. اگر فرایند تایید تراکنش ها می تواند تا حد زیادی این اطلاعات را فاش کند.

اولین المانی که در این امر به کار گرفته می شود امکان حفظ حریم شخصی افراد به نحوی است که نیازهای دولت نیز برآورده شود. شاید بهترین راهکار استفاده از تراکنش هایی است که میزان و مبلغ تراکنش را بدون اطلاعاتی از ارسال کننده نمایان کند. این رویکرد تا حد زیادی از نگرانی افراد درباره حریم شخصی بلاک چین می کاهد.

سرپرستی رمزارز و حریم شخصی بلاک چین

با استفاده از روش های امنیتی در کنار ایده هایی که درباره سرپرستی در اختیار دیگران گذاشته می شود، دولت می تواند فعالیت های کاربران را زیر نظر بگیرد. به این ترتیب مبارزه با فعالیت های تروریستی و پولشویی نیز امکان پذیر می شود. به عنوان مثال اگر رمزارزی وجود داشته باشد که از حمایت تعدادی بانک برخوردار باشد، کاربر می تواند به این موسسات بپیوندد.

این موسسات نظارت اولیه و سطحی روی تراکنش های مالی خواهد داشت. چنین دیدگاهی به دولت اجازه می دهد که از بانک ها بخواهد که اطلاعات دقیق مربوط به هر تراکنش را در اختیار او بگذارند، به این ترتیب دولت رویکردی از عملکرد کلی بازار و بانک خواهد داشت. دولت اطلاعات زیادی را جمع آوری می کند، به این ترتیب حریم خصوص مشتریان نیز در اختیار سازمان های مالی و کاربران خواهد بود. راه کارهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند این مشکل را به کلی حل کند.

میزان استفاده از رمزارز روز به روز در حال افزایش است. با گذشت زمان موسسات و پلتفرم های مالی دیگر نمی توانند به دولت و قانون گذاران بگویند که هیچ اطلاعاتی از قانونی بودن یا نبودن تراکنش ها ندارند. اما نمی توان مسائل امنتی کاربران را در اختیار دیگران گذاشت.

خریدی خردمنانه

 خرید رمزارز بهترین راه برای سرمایه گذاری شماست. این ارز روز به روز توجه افراد، موسسات و دولت های بیشتری را به خود جلب می کند. با گذشت زمان به نظر می رسد که بر تعداد کاربران این بازار افزوده شود. ظرفیت محدود این ارز عاملی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. دولت های بسیاری قوانینی را برای استفاده از این ارز ها در نظر گرفته اند. اگر این نکته را در نظر داشته باشید، باید بدانید که خرید بیت کوین بهترین اقدامی که می توانید برای حفظ دارایی های خود انجام دهید. در رمزارز مارکت آخرین قیمت بیت کوین را جویا شوید و آماده سرمایه گذاری شوید.به زودی حفظ حریم شخصی بلاک چین در کنار افزایش نظارت دولت امکان پذیر می شود.

منبع

https://cointelegraph.com/news/users-vs-governments-the-infinity-war-for-blockchain-privacy-may-be-over

Comments (0)
Add Comment