کاربرد هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال و اطلاعات مربوط به آن را قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم. چند روشی که در آن­ها می‌توان از هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کرد، شامل پیش‌بینی‌های دقیق‌تر، تجزیه و تحلیل تمایلات و انتظارات در صرافی‌های رمزنگاری، معاملات خودکار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد بهتر از سرمایه‌گذاری است.

ارز دیجیتال شکلی از رمز ارز است که به شکل دیجیتال در دسترس است. ارزهای دیجیتال ساختار فیزیکی نداشته و فقط به شکل دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.. تراکنش­های مربوط به ارزهای دیجیتال با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه­های تعیین­شده انجام می­شود. در مقابل، ارزهای فیزیکی مانند اسکناس و سکه­های ضرب­شده، ملموس هستند.

به این معنی که دارای ویژگی­های فیزیکی مشخصی هستند. تراکنش‌های مربوط به چنین ارزهایی تنها زمانی کاربردی هستند که مالکیت فیزیکی این ارزها وجود داشته باشند. رمز ارزها عملکرد مشابه ارزهای فیزیکی دارند. از آن­ها می‌توان در جهت خرید کالا و پرداخت هزینه استفاده کرد. آن­ها همچنین می­توانند استفاده محدودی را در میان برخی از جوامع آنلاین مانند سایت­های بازی، پورتال­های قمار یا شبکه­های اجتماعی پیدا کنند. در ادامه با پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال و کاربرد هوش مصنوعی آشنا می­شویم.

پیش‌ بینی‌ قیمت ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با شرایط اضطراری ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری ضروری می­شود. با نوآوری‌های هوش مصنوعی، می‌توان از طریق یک محیط بدون کد برای کاربران غیر­فنی نیز در دسترس‌تر باشد. یک پلتفرم هوش مصنوعی بدون کد، یک رابط کاربری بصری را فراهم می­کند که در آن دانشمندان داده و تحلیلگران می­توانند مدل­های هوش مصنوعی را بدون نوشتن هیچ کدی بسازند و مستقر کنند.

پلتفرم‌های هوش مصنوعی بدون کد، به دلیل کاهش هزینه‌های راه‌اندازی و مصرف منابع، فرآیند پذیرش هوش مصنوعی را برای شرکت‌های خدمات مالی تغییر می‌دهند. با این حال، این فرآیند برای پیاده­سازی آن در زیرساخت­های همه شرکت­ها مناسب نیستند. اگر استراتژی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی وجود نداشته باشد، اجرای آن می­تواند خطرناک­تر باشد. چهار راه برای اطمینان از اجرای موفق هوش مصنوعی عبارتند از:

  • ایجاد استراتژی برای استفاده از هوش مصنوعی در شرکت.
  • آموزش داخلی تیم در مورد هوش مصنوعی، نحوه استفاده از آن و مزایا و چالش­های بالقوه پیاده­سازی هوش مصنوعی.
  • تنظیم یک فرآیند واضح برای راه­هایی که می­توان هوش مصنوعی را در شرکت بهبود بخشید.
  • حصول اطمینان از اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی به خوبی از هرگونه درز اطلاعات و مسائل مربوط به انطباق و امنیت محافظت می‌شوند.

هوش مصنوعی هرگز جایگزینی برای افراد درون شرکت­های سرمایه­گذاری نخواهد بود. ترکیب مهارت­ها با استعداد کارمندان هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال می­تواند ارزش و سود بیشتری را به خصوص در سرمایه­گذاری در ارزهای دیجیتال به ارمغان بیاورد. با این حال، پیاده‌سازی هوش مصنوعی نیازمند یک چارچوب تیم داخلی قوی است زیرا افرادی که فرآیندهای مبتنی بر هوش مصنوعی را هدایت می‌کنند، می‌توانند ارزش بیشتری را از طریق افزایش سودآوری ارائه دهند.

تغییر ترجیحات سرمایه­گذاران، مقررات مالی و روندهای جمعیتی همچنان بر شرکت­های طرف خرید و فروش فشار خواهد آورد. هوش مصنوعی ابزار ارزشمندی برای شرکت­ها خواهد بود تا رقابتی باقی بمانند و کارایی را افزایش دهند.

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

تجارت در رمز ارزها (ارزهای دیجیتال، ICOها، توکن‌ها) با عدم قطعیت زیادی معامله می‌شود و در مقایسه با تجارت با ارزهای فیات، باید متغیرهای مختلفی را در نظر داشت. ارزهای فیات معمولاً در مقایسه با ارزهای رمزنگاری شده دارای نوسانات کمتری هستند. معامله­گرانی که در بازارهای دیگری مانند سهام و کالا معامله کرده­اند، بارها اشاره نموده­اند که بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش­بینی­ترین مکان در حال حاضر در جهان است. وقتی با این نوع غیرقابل پیش­بینی بودن سروکار دارید، باید از بازار خود جلوتر باشید تا آن را سودآور کنید. یکی از روش­های مناسب، همانطور که اشاره شد، کاربرد هوش مصنوعی است.

بی­ثباتی در بازارهای کریپتو موضوعی است که نمی­توان آن را نادیده گرفت. اگر پیش ­بینی قیمت ارزهای دیجیتال را تنها در سال گذشته دنبال کرده­اید، احتمالاً می­دانید که چرا ما نیاز به ذکر آن را با توجه به هوش مصنوعی لازم می­بینیم. فقط از مارس ۲۰۱۷، ارزش بیت­کوین چندین برابر ارزش خود را از نظر پول فیات افزایش داده است و در این بین نیز شاهد فراز و نشیب­های زیادی بوده است. صرافی‌های بیت‌کوین و وب‌سایت‌های مربوطه به شما کمک می‌کنند آخرین روند عملکرد را پیگیری کنید و یک استراتژی قوی برای خود طراحی کنید.

هر بازاری دارای خدمات پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی است تا به معامله‌گران جدید و کهنه‌کار در ساخت سهام خود کمک کند. از آنجایی که بازار با سرعتی غیرمتعارف در حال رشد است، دارایی­های دیجیتال نیز شاهد ظهور این خدمات بوده­اند. این خدمات شامل پیش­بینی حجم، قیمت آتی، آخرین روندها و مقایسه آن با عملکرد زمان واقعی بازار است.

پیش ­بینی قیمت ارزهای دیجیتال

WalletInvestor یکی از این پیش‌بینی‌کننده‌های قیمت مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازار ارزهای دیجیتال است و در حالی که این پیش‌بینی‌کننده‌ در این فضا بسیار محبوب است، مدل کسب‌وکار اصلی خود را نیز حفظ کرده است. به این معنی که خدمات خود را برای استفاده همه افراد رایگان نگه می‌دارد.

با توجه به نوسانات گسترده بازار، تکیه بر پیش­بینی­ها به­تنهایی گزینه مناسبی محسوب نمی­شود. اگر به دنبال یک راه­حل آسان برای حل همه مشکلات خود مانند پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال هستید، سرمایه­گذاری قابل توجه خود را در معرض خطر بیشتری قرار می­دهید. می‌توانید از این پیش‌بینی‌کننده‌ برای حدس‌زنی آگاهانه در مورد آینده ارزهای دیجیتال استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که آخرین اخبار و روندهای جهانی می‌توانند تأثیر زیادی و غیرقابل پیش‌بینی بر قیمت داشته باشند.

اما، در نهایت، اگر می­خواهید بازده سرمایه­گذاری خوبی داشته باشید و ریسک را کاهش دهید، می­توانید ابزار WalletInvestor را به مجموعه تحقیقاتی خود اضافه کنید. همیشه یک روش تحقیق مناسب متشکل از تحقیقات بنیادی، تجزیه و تحلیل تجارت و ابزارهای اضافی مانند ویژگی پیش­بینی مبتنی بر هوش مصنوعی این مجموعه، ایجاد کنید.

اگر به مدل WalletInvestor نگاه کنید، پیش‌بینی‌هایی برای آینده محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال انجام شده است. این مدل­ها برای دنبال کردن روند بلندمدت سکه طراحی شده‌اند، زیرا نوسانات کوتاه‌مدت قیمت آلت‌کوین می‌تواند در نتیجه نوسانات شدید بیت‌کوین رخ دهد.

بنابراین، تاکید ویژه بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت مانند خرید و نگه‌داری برای سرمایه‌گذاران آماتور کاملاً موفق بوده است. بسیاری از افراد اکنون می­خواهند پس­انداز خود را در بیت­کوین و سایر سکه­های مجازی، برای طولانی­مدت سرمایه­گذاری کنند، بدون اینکه نیازی به انجام تحقیقات بسیار دشوار برای سرمایه­گذاری کوتاه­مدت داشته باشند.

این تلاشی برای کاهش و فیلتر کردن نویز در نمودارهای دارایی است. حتی اگر قرار است مدل کاملی نباشد، همیشه می‌توانید با آن مشورت کنید تا ببینید انتظار می‌رود روند ارز دیجیتال انتخابی شما به کجا برسد. از آنجایی که بیت­کوین از چندین سال قبل در یک منحنی صعودی قرار دارد، می‌توانید با خیال راحت به پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال مبتی بر هوش مصنوعی و رشد بازار جهانی ارزهای دیجیتال بپردازید.

به یاد داشته باشید که اگرچه عقب­نشینی همیشه اتفاق می­افتد، تقریباً در هر سه ماهه یک مورد وجود دارد، اما مهم است که ببینید بازار همیشه پایه بالاتری را از جایی که می­توانستیم به صعود خود ادامه دهیم، حفظ کرده است. بنابراین، در نظر گرفتن این پیش‌بینی‌های بازار، هنگام سرمایه‌گذاری در سکه‌های دیجیتال برای بلندمدت تا حدودی بی‌خطر است. این رویکرد در فعالیت­های رمزنگاری، HODL نیز نامیده می­شود و بسیار موفق بوده است.

استفاده از WalletInvestor به عنوان پورتال برای دارایی­های دیجیتال مزایای دیگری نیز دارد. جدا از ویژگی پیش­بینی آن براساس هوش مصنوعی، شما همچنین می­توانید از این سیستم به عنوان یک پورتال آماری معمولی برای اطلاع از آخرین روندها در مورد ارزهای دیجیتال مانند آمار ارزش بازار، حجم، لیست مبادلات و موارد دیگر استفاده کنید.

این اطلاعات برای تصمیم­گیری کوتاه­مدت و بلند­مدت ارزشمند هستند. نمودارهای مفید زیادی برای همراهی با مهم­ترین اطلاعات وجود دارد. بخش مهم دیگر این وب­سایت، بخش مجله است که در آن اخبار روزانه، نکات معاملاتی، نکات تجزیه و تحلیل قیمت، نمودارها و توصیه­های سکه را خواهید یافت که به تحقیقات اساسی شما کمک می­کند.

این سیستم پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال همچنین دارای یک ماشین­حساب و مبدل ارزهای دیجیتالی است که ارزها را بر­اساس قیمت­های مربوطه تبدیل می­کند. ذکر این نکته ضروری است که ارزهای فیات هیچ نقش مستقیمی در همبستگی بین ارزهای دیجیتال مختلف ندارند. حتی اگر بیت­کوین در برابر ارزهای فیات مانند دلار و یورو سقوط کند، ممکن است در برابر ریپل و اتریوم افزایش یابد.

همچنین یک بخش تاریخچه تبدیل نیز وجود دارد که در آن می‌توانید آخرین تبدیل‌ها را که کاربران این سایت، بین ارزهای دیجیتال مختلف و ارزهای فیات بررسی کرده‌اند، مشاهده کنید. ممکن است یک یا دو نکته در مورد روند فعلی و آینده ارزهای دیجیتال به شما بفهماند.

انواع ارزهای دیجیتال

در طول ده سال گذشته، ما شاهد تغییرات عظیمی در بخش ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. به عنوان مثال، بیت­کوین از یک آزمایش جالب برای سبد سرمایه­گذاران اصلی به یک طبقه دارایی جدید و طلای دیجیتال تبدیل شد. در ادامه، به پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی و چند نوع آن اشاره می­کنیم.

انواع ارزهای دیجیتال

 

بیت­کوین (BTC)

عوامل متعددی از قیمت بالاتر بیت­کوین به نسبت دیگر ارزها، حمایت می­کنند. از جمله این عوامل می­توان به پذیرش بهتر توسط شرکت­های سنتی و افزایش تقاضا از سوی ETF های بیت­کوین اشاره کرد. کارشناسان می­گویند بیت­کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ این امکان را دارد که بر اساس پیش­بینی هوش مصنوعی به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد، اما برخی از تحلیلگران استدلال می­کنند که این قیمت می­تواند تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۲۳ محقق شود.

تعدادی دیگر هنوز در انتخاب یک تاریخ یا سال خاص محتاط هستند و انتظار دارند بیت­کوین تا پایان سال ۲۰۲۲، به بیش از ۷۰۰۰۰ دلار نرسد. کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشگاه ساسکس، گفت که انتظار دارد بیت­کوین در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰۰۰ دلار برسد و عملاً تمام سودهای آن در یک سال و نیم گذشته از بین برود.

اتریوم (ETH)

اتریوم همچنین در طول سال ۲۰۲۱ شتاب خود را ایجاد کرد و مهم است که بدانیم ارزش قیمت آن پس از راه‌اندازی ETH 2.0، چگونه افزایش یافته است. انتظار می­رود این پروژه ارتقاء با توجه به پیش­بینی­های هوش مصنوعی، در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد. تحلیلگران ادعا می­کنند که این نکته یکی از عوامل اصلی است که منجر به جهش قیمت ETH – تا ۶۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ می­شود.

بایننس­­کوین (BNB)

بیش از ۱ میلیارد دلار در حجم تجارت روزانه، بایننس­کوین را به یکی از محبوب­ترین­ها تبدیل کرده است. با این حال، بزرگترین تهدید برای آن، نوسانات عظیم است زیرا برخی از تحلیلگران استدلال می­کنند که قیمت­ها ممکن است سقوط کند. با این حال، برخی از کارشناسان پیش بینی می­کنند که بایننس­کوین می­تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور کند.

سولانا (SOL)

قیمت سکه سولانا ممکن است در ماه فوریه، با توجه به پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال رشد خود را آغاز کرده باشد، اما شدت سقوطی را که در اواخر بهار برای ETH و BTC اتفاق افتاد، احساس نکرد. پس از یک افزایش نسبتاً آهسته در ژوئن و ژوئیه، ارزش آن در اواسط آگوست شکست و تا اواسط سپتامبر به افزایش ادامه داد. تا سال ۲۰۲۲، کارشناسان براساس هوش مصنوعی پیش بینی می­کنند که قیمت SOL ممکن است پایدارتر شود و به ۳۰۰ دلار یا حتی به بالای ۴۰۰ دلار برسد.

دوج­کوین (DOGE)

در سال ۲۰۲۲، برخی از تحلیلگران، دلیل افزایش ناگهانی DOGE را پیش بینی می­کردند و ادعا می­کردند DOGE یک سرمایه­گذاری بلندمدت ارزشمند است. در سال ۲۰۲۲، با توجه به پیش­بینی­های هوش مصنوعی تخمین زده می­شود که این ارز دیجیتال تا پایان سال جاری به ۰.۲۷ دلار برسد و در ابتدای سال به ۰.۳ دلار برسد.

ارز دیجیتال دوج­کوین

پولکادوت (DOT)

تجزیه و تحلیل فنی نشان می­دهد که قیمت DOT ممکن است افزایش یابد زیرا سازندگان آن در حال توسعه پلت­فرم بلاک­چین خود هستند و مسیری را برای ثبت­نام در صرافی­های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان باز می­کنند و قیمت­ها را تا  60.00 دلار افزایش می­دهند.

کازماس (ATOM)

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر در کارگزار دارایی دیجیتال مستقر در بریتانیا، درباره پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال گفت که بهترین عملکرد آلتکوین لایه ۱ در سال ۲۰۲۲ می­تواند کازماس (ATOM) باشد. در حال حاضر از دارایی­های اصلی مانند Binance Chain، OkEx، Crypto، Terra و Thorchain استفاده شده است.

اولنچ (AVAX)

تحلیل فنی و پیش‌بینی قیمت AVAX با بکارگیری هوش مصنوعی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ ممکن است سکه از مرز ۱۳۰ دلار عبور کند. استیو ارلیش، مدیر عامل پلتفرم ارزهای دیجیتال وویجر دیجیتال، گفت که بازارها به تازگی متوجه مقیاس، سرعت و کارایی شده­اند و با اولنچ در حال شکوفایی هستند. او افزود: «از آنجایی که سایر پلتفرم‌ها با افزایش مقیاس دست و پنجه نرم می‌کنند، سرمایه‌گذاران و کاربرانی به سمت پلتفرم‌هایی خواهند رفت که می‌توانند توان عملیاتی را مدیریت کنند.»

جمع­ بندی

در این مقاله، ما سعی کردیم شما را با کاربرد هوش مصنوعی در رمزارزها، پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال و انواع مختلف آن آشنا کنیم. امروزه، ارز دیجیتال به یکی از پرطرفدارترین روش­های در­آمد و معامله در سراسر جهان تبدیل شده است. بنابراین، آگاهی کامل از این نوع معاملات الکترونیکی می­تواند بسیار مفید باشد.

منبع:

https://finance.yahoo.com/news/cryptocurrency-price-prediction-2022-130005664.html?guccounter=1&guce –

https://www.investopedia.com/terms/d/digital-currency.asp

https://walletinvestor.com/forecast

آموزش
Comments (0)
Add Comment