کارمزد بیت کوین با وجود افزایش قیمت این ارز پایین است

کارمزد انجام تراکنش های در مقایسه با سال ۲۰۱۷ در حدود ۱۰ درصد کمتر است. ویتالیک بوترین تصور می کند که بیت کوین برای دنبال کردن روند صعودی به اندکی زمان نیاز دارد.

با وجود افزایش قیمت بیت کوین و نزدیک شدن به رکورد سال ۲۰۱۷ تغییری در کارمزد تراکنش ها صورت نگرفته است. کارمزد فعلی این ارز برابر با ۳.۵۰ دلار است. این میزان در مقایسه با کارمزد سال ۲۰۱۷ پایین تر است. اما ارزش متوسط تراکنش های انجام شده در بازار برابر است با ۲۰۰ هزار دلار. به نظر می رسد بیت کوین برای رسیدن به ۲۰ هزار دلار روندی که در سال ۲۰۱۷ پیش گرفته بود را دنبال نکرده است. کاهش کارمزد تنها نشانه ای کوچکی از تفاوت فاحش این دو روند صعودی است.

ویتالیک بوترین از بیت کوین سخن می گوید

هم بنیان گذار اتریوم، ویتالیک بوترین، بر این باور است که جریان فعلی بیت کوین ماندگار نخواهد بود. او در توییتی بهه افزایش کارمزد تراکنش های اتریوم اشاره کرد. بسیاری از معامله گران به همین دلیل از این بازار خارج می شوند.

اطلاعات نشان نمی دهند که کارمزد بالا در شرایط فعلی روی نمی دهد. احتمال وقوع چنین رویدادی بسیار پایین است. برای درک بهتر اتفاقاتی که در پس پرده در حال وقوع است باید نگاهی به تعداد تراکنش هایی که در حال پردازش است بیندازیم. ارزش این تراکنش ها و مدت زمان نگهداری از بیت کوینر از جمله عواملی است که باید در نظر گرفته شود.

مموری پول بیت کوین شباهت زیادی به اتاق انتظاری برای تراکنش ها دارد. بانگاهی به این اتاق متوجه می شوید که ۳۸۹۰۰ تراکنش در حال حاض در انتظار تایید هستند. این تعداد تنها ۲۰ درصد از حجم این اتاق در سال ۲۰۱۷ است.

بیت کوین های در انتظار تایید

 جالب است بدانید که تعداد تراکنش ها به مراتب کمتر از روند گاوی قبلی است. واکنش معامله گران به افزایش قیمت ها نیز چندان چشمگیر نبوده است. در حقیقت میانگین متحرک ۷ روزه نشان می دهد روند نزولیاز ابتدای ۲۰۱۹ در بازار بیت کوین آغاز شده است.

تعداد تراکنش بیت کوین در روز

در تصویر بالا تعداد تراکنش های تایید شده در روز را مشاهده می کنید. در ماه اکتبر متوسط تراکنش های بیت کوین از سال ۲۰۱۷ نیز بیشتر بود. در آن زمان این میزان برابر با ۱۵۰ هزار دلار بود، درحالی تنها ۱۰ روز قبل از این بازه این میزان برابر با ۱۹۰ هزار دلار. به این ترتیب می بینیم که با وجود این که تعداد تراکنش ها کاهش پیدا کرده است، اما کسانی که همچنان در بازار حضور دارند از نظر قدرت مالی قابل مقایسه با سرمایه گذاران سال ۲۰۱۷ نیستند.

کاهش بیت کوین های در گردش و کاهش کارمزد بیت کوین

کاربران بیت کوین سکه های خود را اندوخته اند و کسی قصد ندارند که در این بازه زمانی سکه های خود را وارد بازار کند. تعداد بیت کوین هایی که در بازارها  نگهداری می شود به شدت کاهش پیدا کرده است. اطلاعات به دست آمده از Glassnode نشانی م دهد که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۷ درحدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

 درواقع آمار نشان می دهد که سکه هایی که برای خرید در اختیار خریداران قرار دارد بسیار محدود است. در مجموع تنها ۳.۴ میلیون بیت کوین برای خرید در دسترس است. چرا که بخش عمده موجودی بیت کوین مدت زیادی است که در دست سرمایه گذاران است.

خرید و فروش بیت کوین برای کسب سود یا فرار تورم انتخاب عاقلانه ای است. اما هرگز نباید به دنبال اتفاقات لحظه در بازار در خصوص دارایی خود تصمیم گیری کنید. برای این کار به صرف زمان، تجربه اندوزی و اطلاعات دارید. پیش از هر اقدامی با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و اطلاعات خود را در خصوص قیمت بیت کوین و دیگر ویژگی های این ارز افزایش دهید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-fees-remain-low-despite-price-surge-but-vitalik-says-they-could-soar

Comments (0)
Add Comment