کار استخراج بیت کوین به یک صنعت بدل شده است

دنیای رمزارز در حال گسترش است و این امر تا حد زیادی رو میزان پذیرش و وسعت این ارز تاثیرگذار بوده است. اما این روزهای تغییرات تازه ای نیز در دنیای بیت کوین روی می دهد که قابل توجه است. کار استخراج بیت کوین روزگاری به کامپیوتر های خانگی محدود می شد. اما این روزها کار استخراج به شدت گسترش پیدا کرده است به شیوه متفاوتی انجام می شود.

در سال های اخیر استخراج بیت کوین به صنعتی تشکیل شده است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این صنعت مدام در حالی تغییر است و هر روز اخبار تازه ای درباره استخراج بیت کوین شنیده می شود.

 امروز قدرت شبکه هش ریت بیت کوین برابر با ۱۲۹ اگزاهش است. هش ریت نیز به دنبال هاوینگ روند صعودی قیمت بیت کوین را دنبال کرده است و اکنون به بالاترین سطح خود رسیده است. جیمز بنت (James Bennett) مدیر عامل شرکت داده پرداز ByteTree در گفتگو با Cointelegraph گفته است این روند به مسیر خود ادامه می دهد. او در ادامه افزود:

«سرمایه گذاری در شبکه زیرساخت های بیت کوین بسیار شفاف است. کافی است نگاهی به سابقه هش ریت بندازید و به افزایش هش ریت شبکه پی ببرید.» به این ترتیب ظرفیت استخراج شبکه نیز افزایش پیدا کرده است و به این ترتیب صنعت استخراج در حال تغییر و تحول است.

شرکت های عمومی به این حوزه پیوسته اند

 با تغییر شرایط شاهد حضور سرمایه گذارهای بزرگی در این حوزه هستیم. شرکت ها و افراد بیشتری به صنعت استخراج پیوسته اند. با توجه به افزایش سود کار استخراج بیت کوین در مقایسه با قیمت پیش از هاوینگ مشاهده این حجم از استقبال از سوی شرکت ها منطقی به نظر می رسد. افراد و شرکت های بیشتری برای افزایش درآمد خود وارد بازار شده اند.

 از طرفی استخراج بیت کوین با وجود شیوع بیماری کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه داده است. همین امر بر محبوبیت این صنعت افزوده است.

 دسترسی به سرمایه

با وجود شرکای تازه ای که به صنعت استخراج پیوسته اند. تجهیزات تازه ای برای استخراج روی کارآمده است و شرکت ها با تمام قوا وارد این صنعت شده اند. علاوه بر این ماینر ها تحت تاثیر نوسانات بیت کوین بوده اند. در گذشته گزینه های چندانی برای استخراج مهیا نبوده است. اما این روزها ابزارهای مشتق بازار به ماینرها اجازه می دهند به قدرت بیشتری در زمینه استخراج وارد عمل شوند.

 دولت پا به صحنه گذاشته است

اعتبار بیت کوین در طول تاریخ بسیار تغییر کرده است. این امر باعث تغییر رویکرد مقامات دولتی در خصوص این ارز شده است. کشورهایی مانند پرتقال مالیات فعالیت های رمزارزی را حذف کرده اند. در واقع بسیاری از کشور ها از ماینرهای بیت کوین حمایت می کنند. آنها به دنبال آن هستند که هش ریت موجود در مرزهای خود را افزایش دهند.

کشور های دیگر نیز برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین وارد عمل شده اند. قزاقزستان ۱۳ مرکز استخراج بیت کوین را تاسیس کرده و به دنبال افتتاح دکل های بیشتری است. اما با این وجود همه کشور ها به بیت کوین خوشبین نیستند. به همین دلیل کار استخراج بیت کوین در بسیاری از کشور ها غیر قانونی است.

 بسیاری از ماینرها در کشورهای چین، ونزوئلا وغیره با مخالفت های شدید دولت روبه رو هستند. این افراد به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهند. ایران نیز سال گذشته فعالیت در زمینه بیت کوین را قانونی اعلام کرد، اخیرا این کشور اعلام کرده است که تمام بیت کوین هایی که به تازگی استخراج می شوند باید مستقیم به بانک مرکزی فروخته شوند.

افزایش ویژگی بدون مرکزیت بودن

 با وجود افزایش ابزارهای استخراج، دسترسی به منابع جدید، همکاری و امنیتی که از سوی دولت ها ایجاد شده است، این احتمال وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور بر تعداد شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند افزوده شود. با این وجود به نظر می رسد که زمانی که صحبت از توزیع جغرافیایی دکل های استخراج به میان می آید، بدون مرکزیت بودن شبکه نیز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

بسیاری از ماینرهای چین فعالیت های خود را به خارج از مرزهای این کشور انتقال داده اند. اما این موضوع چیزی از سهم این کشور از کار استخراج بیت کوین کم نکرده است.

 صنعتی که فعالیت خود را از کامپیوتر های خانگی آغاز کرده است این روز ها به بزرگترین بخش بازار بیت کوین تبدیل شده است. برای حضور در این به تجهیزات عظیم و گران قیمتی نیاز است. هزینه نگهداری از این ابزارها بسیار زیاد است. با این وجود همچنان فعالیت در این حوزه بسیار سود آور است. قیمت بیت کوین نیز همچنان به روند صعودی ادامه می دهد. به این ترتیب هر روز بر وسعت این بازار افزوده می شود.

 برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل شوید. این نکته را به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در بازار بیت کوین سود قابل توجهی را برای شما در پی خواهد داشت. بهتر است پیش از هر اقدامی اطلاعاتی خود را درباره بازار بیت کوین افزایش دهید. در ادامه با ما در رمزارز مارکت آخرین قیمت بیت کوین را جویا شوید و سرمایه گذاری را آغاز کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/from-mom-s-house-to-warehouse-bitcoin-mining-is-going-industrial

Comments (0)
Add Comment