تحلیل قیمت ده رمزارز برتر بازار

در حالی که قیمت بیت کوین و اتریوم به پایین ترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده است معامله گران خود دست از مقاومت کشیده اند. اندیکاتور ها نشان می دهند که بازار را در چند روز آینده نیز سرشار از نوسان خواهد بود. کاهش قیمت شدید بیت کوین در تاریخ ۱۹ می منجر به افزایش فشار فروش شد. بسیاری از دیگر آثار آنها نیز در طول یک روز ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. به نظر می رسد معامله گران بزرگ بازار دارایی خود را فروخته باشند و همین امر منجر به کاهش قیمت شده است. برای درک بهتر وضعیت بازار به تحلیل قیمت ده رمزارز برتر نیاز خواهیم داشت. 

 در گزارش های به دست آمده از شرکت جی پی مورگان مشخص شده است که موسسات مالی در روزهای گذشته از بازار بیت کوین خارج شده و بازار طلا روی آوردند. با در نظر گرفتن نرخ نوسانات بیت کوین به طلا ارزش واقعی بیت کوین در شرایط فعلی باید ۳۵ هزار دلار باشد.

کاهش شدید قیمت امروز بسیاری از سرمایه گذاران موسساتی را به وحشت انداخت. با وجود اینکه در نهایت قیمت با افزایش روبه رو خواهد بود اما به نظر می رسد روند صعودی بعدی به این زودی شروع نشود.

مایک نوگراتز در گفتگو با شبکه سی ان بی سی اعلام کرد که کاهش قیمت نشان دهنده تسلیم شدن سرمایه گذاران است و این روند به سرعت بهبود پیدا نخواهد کرد. اکنون زمان آن است که بررسی و تحلیل قیمت ده رمزارز برتر بازار بپردازیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار

 در تاریخ ۱۷ می الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل کرد. خریداران سعی دارند قیمت را افزایش دهند اما دار شمعی نشان می دهد که آنها در این راه موفق نبوده اند.

امروز فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرد. با کاهش قیمت بیت کوین تا ۲۹۲۷۵ دلار متوجه تسلیم شدن معامله گران شدیم. این کاهش قیمت شاخص قدرت نسبی را وارد محدوده فروش به ارزشی بیش از ارزش واقعی کرد. از مارس سال ۲۰۲۰ تاکنون چنین رکوردی برای شاخص قدرت نسبی بیت کوین ثبت نشده بود.

معمولا پس از کاهش شدید قیمت معامله گران در انتظار افزایش قیمت هستند چرا که آنها در قیمت های بالاتر آماده فروش دارایی هستند. از سوی دیگر گاوها در سطح ۲۸ هزار دلار بخرید بیشتر دارای ادامه می دهند.

 دنباله بلند ترین نمودار شمعی نشان می دهد که بسیاری از معامله گران با کاهش قیمت به سمت خرید این دارایی روی آوردند اما افزایش قیمت از سطح فعلی به این سادگی نخواهد بود.

 اگر قیمت از سطح مقاومت پیش  رو کاهش پیدا کند این جفت ارز برای چند روز بین قیمت ۲۸ هزار دلار و ۴۴ هزار دلار در نوسان خواهد بود.

جفت ارز اتریوم و دلار

 با تحلیل قیمت ده رمزارز برتر در می یابیم که اتریوم امروز از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۷۶۰ دلار و دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی یعنی ۲۴۶۷ دلار کاهش پیدا کرد. این امر نگرانی های بسیاری را در بازار ایجاد کرد. معامله گران وحشت زده به صف فروش روی آوردند. همین امر قیمت را به دنبال ۷۸ مقایسه ۶ درصد یعنی ۱۹۴۹ دلار و در ادامه تا ۱۸۰۱ دلار پایین آورد.

با این وجود همچنان چیزی برای خوش بینی وجود دارد. و آن اینکه خریداران از فرصت پیش آمده برای خرید بیشتر دارایی استفاده کردند. اگر گاوها قیمت های بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه را حفظ کنند، جفت ارز اتریوم و دلار بار دیگر تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۳۷۰ دلار افزایش قیمت خواهد داشت. البته در این صورت خرس ها برای فروش دارایی وارد عمل می شوند چرا که احساس معامله گران به بازار بدبینانه است.

کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه دو ارز اتریوم و دلار تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. در صورت توقف روند نزولی در این سطح این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله خواهد شد.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش دهند این جفت ارز به تدریج به ۱۸۰۱ دلار می رسد. با حفظ این قیمت جفت ارز اتریوم و دلار برای چند روز ثابت باقی می ماند. اما با کاهش قیمت باید در انتظار اتریوم ۱۲۸۹ دلاری باشیم.

 تحلیل قیمت ده رمزارز برتر با جفت ارز بایننس کوین و دلار 

خریداران بایننس کوین در تاریخ ۱۷ می از سطح ۴۸۰ دلار حمایت کردند. اما افزایش فشار فروش امروز قیمت این رمز ارز را به ۲۸۰ دلار برساند. به این ترتیب ۱۰۰ درصد از سود به دست آمده از تاریخ ۲۶ مارس و قیمت ۲۳۳ دلار از میان رفته است.

میانگین متحرک خبر از بازار خرسی می دهد. به نظر می رسد احساس معامله گران در بازار به کلی تغییر کرده است. در صورتی که قیمت از این سطح افزایش پیدا کند به طور حتم در قیمت ۴۲۸ دلار با مقاومت شدیدی روبرو خواهد شد. این مقاومت در سطح ۴۸۰ دلار نیز وجود خواهد داشت. با کاهش قیمت از این دو سطح مقاومت جفت ارز بایننس کوین و دلار بار دیگر قیمت ۲۳۳ دلار را به محک آزمایش می گذارد. اگر این قیمت نیز حفظ نشود سطح حمایت بعدی برای این جفت از ۱۸۶ دلار خواهد بود. به احتمال زیاد گاوها به شدت از این سطح دفاع خواهند کرد.

 جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در تاریخ ۱۸ می مداد شمعی روزانه را تشکیل داد.تشکیل این نمودار نشان می دهد که گاو ها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار به تفاهم نرسیدند. امروز درگیری میان گاوها و خرس به تغییر روند بازار شد.

تسلیم شدن معامله گران در معرض کارگاه و دلار را به کمتر از ۰.۹۵ دلار برساند. قیمت این رمزارز از تاریخ ۲۳ آپریل تا کنون تا این اندازه کاهش پیدا نکرده بود.با این حال گاوها بخرید بیشتر دارای ادامه می دهند.

 اگر قیمت های بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه را حفظ کنند متوجه افزایش تقاضا برای خرید این دارایی در قیمت های کمتر می شویم. در این حالت قیمت جفت ارز برای چند روز در بین بازه میانه ۱.۴۸ دلار و ۲ دلار ثابت باقی می ماند. از سوی دیگر اگر غیبت از ۱.۴۸ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز به تدریج به دلار می رسد. 

تحلیل قیمت ده رمزارز برتر با جفت ارز دوج کوین به دلار

با وجود اینکه قیمت دوج کوین در روزهای گذشته بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه باقی مانده است اما گاوها دیگر قادر به ادامه این روند نبودند. به نظر می رسد در قیمت های بالاتر تقاضا برای خرید این رمز ارز کاهش پیدا می کند.

قیمت دوج کوین از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرده و به کمتر از ۱.۲۵ دلار رسید. اما همانطور که در نمودار شمعی این رمز ارز مشاهده کردیم گاوها در کف قیمت ها به خرید بیشتر ادامه دادند.

 اگر آنها موفق به افزایش قیمت از ۰.۳۵ دلار شوند جفت ارز دوج کوین و دلار بار دیگر از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا می کند. به احتمال زیاد معامله گران بسیاری در این سطح دست به فروش دارایی خواهند زد. در چنین شرایطی این رمز ارز برای چند روز در یک بازه محدود به سر خواهد برد.

 جفت ارز ریپل و دلار 

 با تحلیل قیمت ده رمزارز برتر متوجه می شویم که ریپل در تاریخ هجدهم می سطح مقاومت الگوی مثلث متساوی الاضلاع عبور کرد. اما گاوها قادر به ادامه روند صعودی نبودند. امروز مسیر قیمت تغییر پیدا کرده و به کمتر از سطح حمایت الگوی مثلث متساوی الاضلاع رسید.

با این تفاسیر دنباله بلندتر نمودار شمعی جفت ارز ریپل و دلار نشان می دهد که گاوها در کف قیمت و در سطح حمایتی ۰.۸۸ دلار به خرید بیشتر دارایی ادامه داده اند. آنها برای افزایش قیمت به داخل الگوی مثلثی تلاش خواهد کرد اما به احتمال زیاد در سطح میانگین متحرک با مقاومت روبرو خواهند بود.

 اگر قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کند جفت ارز ریپل و دلار بار دیگر کاهش قیمت ها ۰.۸۸ دلار را تجربه خواهند کرد. اما در صورتی که سطح حمایت با قدرت حفظ شود این جفت ارز برای چند روز در بازی میان ۰.۸۸ و۱.۲۰ دلار معامله خواهد شد.

تحلیل قیمت ده رمزارز برتر با جفت ارز دات و دلار

پولکادات در تلاش برای جلب حمایت در سطح میانگین متحرک است. اما امروز شاهد کاهش قیمت این رمز ارز به کمتر از هجده دلار بودیم. از تاریخ ۳ فوریه تا کنون قیمت این رمز ارز به این اندازه کاهش پیدا کرده بود.

 اگر قیمت از ۲۶.۵ آه دلار کاهش پیدا کند خرس ها بار دیگر برای کاهش هرچه بیشتر جفت ارز دات و دلار وارد عمل می شوند و سطح حمایت ۱۸۷ دلار را بار دیگر به محک آزمایش می گذارند.از سوی دیگر اگر قیمت از ۲۶.۵ مدار افزایش پیدا کند متوجه می شویم که معامله گران دست از تسلیم برداشته و به مبارزه ادامه می دهند. در این حالت جفت ارز دات و دلار به تدریج تا ۳۲.۵۰ و در نهایت تا میانگین متحرک افزایش خواهد داشت. 

 اگر قیمت مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند اما بالاتر از ۲۶.۵ آه دلار باقی بماند، این جفت از برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

با تحلیل قیمت ده رمزارز برتر متوجه می شویم که بیت کوین کش در تاریخ ۱۸ می برای افزایش قیمت تلاش کرده است. اما قیمت این دارایی از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۳۳۴ دلار افزایش پیدا نکرده است. دنباله بلند ترین نمودار شمعینشان می دهد که معامله گران در قیمت های بالاتر و در سطح مقاومت پیش رو به فروش بیشتر دارایی روی آورده اند.

پس از کاهش قیمت جفت ارز بیت کوین کش و دلار از ۹۴۰ دلار فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرده است. سطح حمایت بعدی برای این جفت ارز قیمت ۶۸۶ دلار است. اما در ادامه قیمت این جفت ارز به ۴۷۳ دلار رسید. این قیمت از تاریخ ۲۶ مارس تاکنون بی سابقه بوده است.

 گاوهای خشمگین با کاهش قیمت خرید بیشتر دارایی روی آوردند. دنباله نمودار شمعی امروز نشان می دهد که تلاش آنها منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

 با این حالبه احتمال زیاد در ادامه روند و در سطح ۹۴۲ را با مقاومت بسیاری روبه رو می شویم. اگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش پیدا کند جفت ارز بیت کوین کش و دلار برای چند روز در بازه میان ۴۴۲ و ۹۴۰ دلار معامله می شود.

جفت ارز لایت کوین و دلار

 در تحلیل قیمت ده رمزارز برتر و با بررسی جفت ارز لایت کوین و دلار متوجه می شویم که گاوها در تاریخ ۱۷ می از سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۷۲ دلار دفاع کردند.

اما گاه ها قادر به ادامه روند صعودی تا میانگین متحرک ۲۰ روزه نبودند. امر نشان می دهد که معامله گران با افزایش قیمت به فروش بیشتر دارایی روی آورده اند.

امروز فشار فروش در بازار جفت ارز لایت کوین و دلار افزایش پیدا کرده و قیمت را به میانگین متحرک ۵۰ روزه نصف رسانده است. کاهش شدید قیمت مله گران را به وحشت انداخت. معامله گران وحشت زده به فروش دارایی فکر کرده و افزایش فشار فروش قیمت را به ۱۴۳ دلار رسانده است. قیمت این جفت ارز از تاریخ ۵ فوریه تا کنون تا این اندازه کاهش پیدا نکرده بود.

 اگر قیمت تحت حمایت کاهش پیدا کند، خرس ها با افزایش فشار فروش به کاهش هرچه بیشتر کمک می کنند. اما اگر قیمت از این بازار خارج شود این جفت ارز میانگین متحرک افزایش پیدا می کند. اما به احتمال زیاد در سطح میانگین متحرک نیست با مقاومت خرس ها روبرو باشیم.

 تحلیل قیمت ده رمزارز برتر با جفت ارز یونی سواپ و دلار 

 قیمت یونی سواپ در تاریخ هفده می از حمایت کاهش پیدا کرد. اما گاوها با خرید بیشتر دارایی موفق به افزایش قیمت این رمز ارز شدند. با این وجود خریداران قادر به مبارزه با مقاومت موجود در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه نبودند. این امر نشان می دهد که در قیمت های بالاتر فشار فروش افزایش پیدا می کند.

قیمت جفت ارز یونی سواپ و دلار امروز از حمایت کاهش پیدا کرد. پس از شکسته شدن سطح حمایت ۲۵.۵ فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرد. به دنبال افزایش فشار فروش با کاهش بیشتر قیمت این جفت ارزها شانزده دلار روبرو بودیم.

 اما خوشبختانه گاوها از کاهش قیمت به عنوان فرصتی برای خرید بیشتر دارایی استفاده کردند. ادامه روند صعودی در سطح ۳۰ دلار با مقاومت روبرو خواهد بود. در ادامه میانگین متحرک نیز نقش سطح مقاومت را بر عهده خواهد گرفت. با کاهش قیمت از سطح مقاومت پیش رو جفت ارز یونی سواپ و دلار تا ۲۵.۵۲ دلار کاهش پیدا می کند و برای چند روز در یک بازه محدود باقی می ماند.

از سوی دیگر با کاهش قیمت از ۲۵ دلار خرس ها از فرصت پیش آمده استفاده خواهند کرد و قیمت را تا شانزده دلار پایین می آورند.

 در آخر

  کوین در هفته های گذشته شرایط دشواری را پشت سر گذاشت. در نهایت قیمت رمز ارز برتر بازار تا ۳۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد. معامله گران آشفته به سمت فروش دارایی روی آورده اند. اما تحلیلگران همچنان به ادامه روند صعودی خوش بین هستند. با وجود اینکه ادامه روند صعودی چندان که به نظر می رسد ساده نخواهد بود اما باید در انتظار بازگشت بیت کوین باشیم.

 کاهش شدید قیمت بیت کوین دیگر آلت کوین ها را نیز تحت تاثیر قرار داد. در این بین شاهد کاهش قیمت بسیاری از این رمز ارزها بودیم.

  • شما آینده بیت کوین و بازار رمز ارز را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
  • آیا می خواهید نکته ای را به تحلیل قیمت ده رمزارز برتر بازار بیافزاید؟

 در رمزارز مارکت به پتانسیل بالای بیت کوین باور داریم و به آینده چشم دوخته ایم. و همواره از شنیدن نظرات شما خوشحال می شویم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-5-19-btc-eth-bnb-ada-doge-xrp-dot-bch-ltc-uni

Comments (0)
Add Comment