۱۰۰ واقعیت جذاب در مورد رمز ارز در ۱۰۰ روز گذشته

CoinMetrics فهرستی از ۱۰۰ واقعیت جذاب در مورد رمز ارز در ۱۰۰ روز گذشته را منتشر کرده است. با بررسی این وقایع رویکرد خوش بینانه ترین نسبت به بازار رمز ارز پیدا خواهیم کرد. در ادامه به بررسی این وقایع می پردازیم.

 اگر ۱۰۰ روز پیش ۱۰۰ دلار در دوج کوین سرمایه گذاری کرده بودید، اکنون ۲۷۴۲ دلار از این سرمایه گذاری بدست می آوردید. این در حالی که همین سرمایه گذاری در بیت کوین در ۱۰۰ روز گذشته ۱۳۰ دلار سود برای شما در پی داشت. همین سرمایه گذاری در اتریوم و یونی سواپ به ترتیب ۱۸۶ و ۴۰۱ دلار سود در پی داشت. هش ریت اتریوم امسال ۴.۵ برابر هش ریت بیت کوین شده است. 

 جزئیات گزارش ۱۰۰ واقعیت جذاب در مورد رمز ارز

در این گزارش می خوانیم که بیت کوین در ۱۰۰ روز گذشته ۱۴ و نیم میلیارد دلار معاملات Trusted را تجربه کرده است. در همین بازه زمانی ۶.۱ میلیارد دلار اتریوم، ۲.۴ میلیارد دلار ریپل، ۲.۳ میلیارد دلار دوج کوین و ۱.۳ میلیارد دلار کاردانو معامله شده است.

 قدم بعدی باید تعداد آدرس های فعال در شبکه را بررسی کنیم. در ۱۰۰ روز گذشته ۶۱۱ هزار آدرس فعال در شبکه اتریوم و ۱.۱۲ میلیون آدرس فعال در شبکه بیت کوین وجود داشته است. در تاریخ ۱۴ آوریل رکورد فعالیت روزانه بیت کوین شکسته و به ۱.۳۶ میلیون والت رسید.

یکی دیگر از ۱۰۰ واقعیت جذاب در مورد رمز ارز در ۱۰۰ روز گذشته این است که در مجموع ۱.۴ میلیون آدرس در پروتکل های برتر دیفای مانند یونی سواپ Aave، COMP، MakerDAO وSyntehetix فعالیت داشته اند. این در حالی است که در همین بازه زمانی شبکه لایت کوین میزبان ۲۴.۴ میلیون والت فعال بوده است.

 کاربران بیش از هر زمان دیگری سعی دارند در شبکه اتریوم فعالیت داشته باشند. تاکنون ۳.۱۷ میلیارد دلار صرف پرداخت هزینه کارمزد های شبکه اتریوم شده است. از این میزان ۲.۳ میلیارد دلار از ابتدای سال ۲۰۲۰ پرداخت شده است. این در حالی است که کارمزد های بیت کوین از ابتدای فعالیت آن به ۲ میلیارد دلار می رسد. 

کارمزد های شبکه یکی دیگر از ۱۰۰ واقعیت جذاب در مورد رمز ارز 

متوسط کارمزد تراکنش های بیت کوین در ۱۰۰ روز گذشته ۲۰.۶۸ دلار بوده است. این در حالی است که متوسط کارمزد تراکنش های اتریوم در همین بازه زمانی ۱۶.۶۸ دلار بوده است. متوسط حجم تراکنش های انجام شده در بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ ۳۰ هزار دلار بوده است. متوسط حجم تراکنش های انجام شده در اتریوم در همین بازه زمانی ۱۵۶۶۰ دلار بوده است. 

با وجود اینکه شبکه اتریوم از سیستم اثبات سهام استفاده می کند، هش ریت شبکه ۴.۵ برابر هش ریت بیت کوین افزایش داشته است. هش ریت شبکه اتریوم از ابتدای سال جاری ۸۹ درصد افزایش داشته است. در حالی که هش ریت شبکه بیت کوین در همین بازه زمانی ۲۰ درصد افزایش داشته است. 

با مطالعه گزارش منتشر شده متوجه می شویم که محبوبیت استیبل کوین ها در حال افزایش است. موجودی تتر در شبکه اتریوم از ۱۳.۵ میلیارد به ۲۴.۴ میلیارد رسیده است. اگر چه موجودی تتر در بازار ترون در همین مدت افزایش چشمگیری داشته است. موجودی تتر در این بازار از ۶.۸ میلیارد به ۲۶ میلیارد رسید. استفاده از USDC ۲۳۴ درصد افزایش داشته است. و از ۴.۱ میلیارد به ۱۳.۷ میلیارد رسیده است. DAI های در گردش با ۱۹۲ درصد افزایش از ۱.۲ میلیارد به ۳.۵ میلیارد رسیده است.

در انتهای این گزارش می خوانیم که دو سال و نیم طول کشید تا موجودی استیبل کوین ها از یک میلیارد به ده میلیارد برسد. اما افزایش تعداد این ارزها از ۱۰ میلیارد تا بیش از ۷۵ میلیارد در کمتر از یکسال روی داد. به نظر می رسد روز به روز شاهد افزایش موجودی استیبل کوین ها باشیم. تا پایان سال ۲۰۲۱ موجودی این ارز از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور می کند.

 در آخر

 در هفته های گذشته شاهد اتفاق های متفاوتی در بازار رمز ارز بودیم. به دنبال کاهش قیمت بیت کوین دیگر آلت کوین هاب روند صعودی ادامه دادند. در نهایت بیت کوین موفق به ادامه روند صعودی شد. در طول این مدت رفتارهای متفاوتی از آلت کوین ها و معامله گران بازار مشاهده شد. در این خبر ۱۰۰ واقعیت جذاب در مورد رمز ارز را بررسی کردیم.

 به نظر می رسد روز به روز بر موجودی استیبل کوین های مورد استفاده در بازار افزوده می شود. آیا تا کنون به خرید تتر و انجام مستقیم معاملات در بازارهای بزرگ جهان اندیشیده اید؟ با خرید تتر در رمزارز مارکت بدون نیاز به افراد واسطه و به طور مستقیم در بازارهای بزرگ رمز ارز در جهان معامله کنید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/one-hundred-fascinating-facts-about-crypto-s-last-100-days

Comments (0)
Add Comment