سال ۲۰۲۰ دوران باشکوهی برای بهترین های بازار رمزارز بوده است

سال ۲۰۲۰ چالش های بسیاری را برای مردم جهان پیش رو داشته است اما بهترین های بازار رمزارز یعنی استیبل کوین ها، بیت کوین و پروتکل های دیفای توانسته اند عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارند.

بیت کوین سال باشکوهی را به پایان می رساند. اما آیا سالی که پشت سر می گذاریم تنها برای بیت کوین درخشان بوده است؟ بیاید نگاهی به بازار رمزارزها و سازو کار این بازار در سال۲۰۲۰ بیندازیم.

 بیت کوین

 بیت کوین به عنوان یکی از بهترین های بازار رمزارز از اولین روز ماه ژانویه روند صعودی را آغاز کرده است. قیمت این رمزارز درآن زمان برابر با ۷۱۹۵ دلار بوده است. اکنون قیمت این ارز به ۲۹ هزار دلار رسیده است.

 ظرف ۱۲ ماه بیت کوین افزایش ۲۹۰ درصدی قیمت را تجربه کرده است. این ارز از بازار سهام جهانی و شاخص های قدرتمند بازار نیز عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است. تنها بازاری که توانسته اند با بیت کوین به رقابت بپردازد. بازار تسلا بوده است.

شاید مهمترین عاملی که سرعت روند صعودی بازار بیت کوین را بیش از هرزمان دیگری افزایش داده است این باشد که چشم های تازه ای به سمت این بازار چرخیده اند. موسسات سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ بیشتری تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند. افزایش میزان نقدینگی از سوی بانک مرکزی سبب شده است که هرروز بر تعداد موسساتی که از دلار روی بر می گرداندند، افزوده شود. این ارز دیگر دارایی مناسبی برای حفظ ارزش نیست. اما بیت کوین توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

بهترین های بازار رمزارز

واقعیت این است که سه عامل متفاوت انگیزه بیت کوین را برای ادامه مسیر مهیا کرده است. این ارز از ماه اکتبر این روند را آغاز کرده است. موسساتی مانند CMEو Grayscale  بیش از هر زمان دیگری به بازار رمزارز علاقه نشان داده اند. به نظر می رسد که هر روز بر تعداد افرادی که در این بازار فعالیت می کنند افزوده می شود. حجم معاملات و میزان نقدینگی که از سوی این موسسات وارد بازار بیت کوین شده است در مقایسه باگذشته بی سابقه است.

اتریوم

 قیمت اتریوم نیز در سالی که پشت سر گذاشتیم به شدت افزایش داشته است. سال ۲۰۲۰ برای هواداران اتریوم بسیار دلپذیر بوده است. این رمزارز سال ۲۰۲۰ را با قیمت ۱۲۸دلار آغاز کرد، اما در ادامه قیمت این ارز از ۷۴۸ دلار نیز عبور کرد.

 شاید مهمترین و اثر گذارترین محرک برای افزایش قیمت این ارز راه اندازی و آغاز به کار اتریوم ۲.۰ باشد. اتریوم ۲ شبکه قدرتمند و بزرگی است که به شبکه اتریوم وسعت بی اندازه ای می بخشد. بدون وجود اتریوم ۲.۰  تعداد تراکنش هایی که در هر ثانیه در اتریوم انجام می شود به ۲۰ عدد می رسد. در حالی که با اتریوم ۲.۰ این عدد به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است. اکنون این شبکه قادر است در هر ثانیه هزاران تراکنش را تایید کند.

 آلت کوین های سنتی

زمانی که صحبت از بهترین های بازار رمزارز به میان می آید، نباید آلت کوین ها را فراموش کنیم. با نگاهی به عملکرد این ارزها در مقایسه با سال گذشته باید بگویم که الت کوین هایی مانند ریپل، کاردانو و استالر سایه به سایه بیت کوین به روند افزایشی ادامه داده اند.

 ریپل در این میان در ماه نوامبر عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. این ارز به بالاترین رکورد خود رسیده است.

ریپل سال را ۰.۱۹۲۳ دلار آغاز کرد و در ادامه به ۰.۹۲۱۰ دلار رسید. این امر نشان می دهدکه قیمت این ارز در این مدت چهار برابر شده است. این اتفاق ظرف ۱۱ ماه روی داده است. با این حال ۲۰ هزار دلاری شدن بیت کوین ضربه ای شدید را به دیگر آلت کوین ها وارد کرد. ریپل ۰۵۲ ردصد کاهش را تجربه کرد. در ادامه شکایت هایی که از سوی کمسیون بورس و اوراق بهادار از این ارز شد، ریپل کاهش بیشتری را تجربه کرد. قیمت این ارز به ۰.۱۷ دلار رسید.

پروتکل قراردادهای هوشمند

Polkadot، Cahinlink، EOS و Tezos نیز از آغاز سال با رشد بی سابقه ای روبه رو بوده اند. این قراردادهای هوشمند برای مدت کوتاهی پیش از رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار روند صعودی را تجربه کردند.

بهترین های بازار رمزارز

Cahinlink به عنوان مثال شاهد انفجار  ناشی از رشد تکنولوژی دیفای بود. این پروتکل روی شبکه بلاک چین اوراکل متمرکز شد و اطلاعات مورد نیاز برای عملکرد پروتکل های دیفای را فراهم کرد.

به این ترتیب در حالی که ارزشی که در پروتکل های دیفای ذخیره شده بود به ۱۶میلیارد دلار رسید، Cahinlink ودیگر توکن های وابسته به دیفای رشد چشمگیری را تجربه کردند. از نظر میزان سود می توان گفت که Cahinlink،Polkadot، EOS و Tezos به دنبال بیت کوین روزگار خوشی را پشت سر گذاشته اند. توکن هایی مانند Wrapped Bitcoin، USDC  و تتر نیز رشد چشمگیری را از نظر ارزش کل سرمایه مشاهده کرده اند. این توکن ها برای استفاده در پروتکل های دیفای به کار گرفته می شوند. افزایش استفاده از پروتکل های دیفای سبب شده است که این ارز های نیز همه گیر شوند و توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند.

تتر به صورت اختصاصی رشد چشمگیری را در اندازه سرمایه مشاهده کرده است. این ارز در فصل چهارم سال ورند بی سابقه ای را تجربه کرده است. به گزارش کوین تلگراف تتر به عنوان استیبل کوینی که بیش از دیگر استیبل کوین ها مورد توجه قرار گرفته است از نظر ارزش از ۲۰ میلیارد دلار نیز پیشی گرفته است.

 در آخر

 عملکرد بیت کوین و دیگر بخش های وابسته به رمزارز در سالی که پشت سر می گذاریم، خیره کننده بوده است. بیت کوین سالی سرشار اتفاق های غیرمنتظره را به پایان می رساند. این ارز از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرد و در کمال ناباوری اکنون به ارزش ۲۹ هزار دلار معامله می شود. این ارز ظرف مدت یک سال از ۷۱۹۵ دلار به این قیمت رسیده است. آلت کوین ها و تمامی پروتکل های وابسته به رمزارز از ادامه روند صعودی بیت کوین سود برده اند. افزایش قیمت بیت کوین و استقبال موسسات سرمایه گذاری از این ارز توجه مردم بیشتری را به رمزارز و تکنولوژی های وابسته به آن جلب کرده است.

 اگر شما نیز از ان دسته از افرادی هستید، به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری در این ارز هستید، بهتر است با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. آخرین قیمت را از ما بپرسید و به جمع سرمایه گذاران خوش اقبال بیت کوین تبدیل شوید. این سرمایه گذاری شما را از تورم نجات می دهد. در ادامه طعم خوش یک سرمایه گذاری پر سود را تجربه می کند. انتخاب با شماست.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-stablecoins-and-defi-2020-s-top-performing-crypto-assets

Comments (0)
Add Comment