۳ دلیل افزایش بیت کوین پس از ۲۴ هزار دلار

در این خبر به بررسی دلایلی می پردازیم که پس از رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۳۶۰۰ دلار منجر به ایجاد ۱۳۸ میلیون دلار جایگاه فروش شد. همین امر قیمت بیت کوین را به سمت ۲۴۲۰۰ دلار رسانده است. قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ دسامبر مصادف با ۲۹ آذر از ۲۴۲۰۰ دلار عبور کرد. اکنون بیت کوین در دامنه ۲۳۵۰۰ تا ۲۳۸۰۰ دلار در نوسان است. اما دلیل افزایش بیت کوین چیست؟ چرا معامله گران همچنان در انتظار ادامه روند صعودی هستند.

انتظارات معامله گران در بازه زمانی کوتاه مدت قیمت بیت کوین را افزایش داده است. همین امر این ارز را به بالاترین سطخ خود رسانده است. حجم جایگاه های فروش در بازه ۲۳۶۰۰دلار در کنار واکنش بازار به اعمال قوانین مربوط به والت های شخصی از سوی خزانه داری آمریکا به افزایش قیمت دامن زده است.

حجم فروش دوباره افزایش پیدا کرده است

 بر اساس اطلاعات به دست آمده از Bybt.com امروز بیت کوین هایی به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار نقد شده اند. نقدینگی بالا درست پس از رسیدن قیمت این رمزارز به ۲۳۶۰۰ دلار روی داد. این بازه قیمتی سطح مقاومتی ارزشمندی بود، چرا که حجم سفارش فروش در این بازه و در بازارهای بزرگ بسیار عظیم بود.

در بازار Bitfinex سطح مقاومت ۲۳۶۰۰ و ۲۳۸۰۰ دلار پیش از ادامه روند صعودی شاهد ثبت سفارش های خرید زیادی بود. همزمان با افزایش قیمت بیت کوین حجم سفارش های فروش در بازار به شدت افزایش پیدا کرد. این نیز می تواند دلیل افزایش بیت کوین باشد.

 معمولا این اتفاق زمانی روی می دهد که فروشنده به دلیل افزایش بیت کوین مجبور است دارایی خود را در بازار بفروشد. همین مسئله منجر به افزایش تقاضای خرید می شود که به ادامه روند صعودی می انجامد.

بازار علاقه ای به قانون FinCEN نشان نداده است

در تاریخ ۱۹دسامبر وزیر خزانه داری آمریکا استوین مانچین (Steven Munchin) اعلام کرد قانونی در خصوص والت های خودمختار پیشنهاد شده است.

بر اساس این قانون تمام بازارها باید روند خرید و برداشت وجه معاملات بیش از ۳۰۰۰ دلاری که این والت ها انجام می شود را به خوبی نگهداری کند. اگر حجم تراکنش های این والت ها به بیش از ۱۰ هزار دلار رسید. در ادامه بازار باید به طور مستقیم گزارش خود را به شبکه مبارزه با جرایم مالی FinCEN گزارش دهد.

 اگرچه برخی از تحلیل گران بر این باوراند که این قانون به خودی خود به اندازه ای که تصور می شد نیز بد نیست. به گزارش Cointelegraph تنها در صورتی که پیشنهاد وضع این قانون پذیرفته شود، بازار تحت تاثیر قرار می گیرد. درغیر این صورت بیت کوین بدون توجه به خبرهای حاکم بر دنیای اقتصاد به مسیر خود ادامه می دهد.

سخنان سخنگوی دولت

جیک چیروینسکای (Jake Chervinsky) سخنگوی دولت در این رابطه گفته است:

«بهتر است نگاهی به نیمه پر لیوان بیندازیم. این امر به این معنی نیست که هویت معامله گران برای تمام تراکنش ها باید تایید شود. این امر یک محدودیت مستقیم به شمار نمی رود. این قانون استفاده از شبکه بی نیاز از اخذ مجوز را ممنوع نمی کند. باور کنید اوضاع می تواند خیلی از این بدتر باشد.»

همچنان بر خلاف کاتالیزورهای مثبت در بازه زمانی کوتاه مدت معامله گران بیت کوین را به عقب می راند. دراین بین شاخص قدرت نسبی RSI در نمودار چهار ساعته نشان می دهد خرید بیش از اندازه از سوی خرس ها دلیل افزایش بیت کوین است.

با در نظر گرفتن تمام این موارد خرید وفروش بیت کوین می تواند اقدامی بسیار هوشمندانه در راستای حفظ دارایی است.  برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و اقدامات لازم را در جهت سرمایه گذاری انجام دهید. آخرین اخبار را مطالعه کنید و بهترین زمان را برای معامله انتخاب کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/3-reasons-why-traders-expect-continuation-after-bitcoin-price-spike-to-24k

Comments (0)
Add Comment