سه دلیل افزایش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در طول شب ۸ درصد افزایش داشته است. در کنار تمام عواملی که روی این بازار تاثیر گذار هستند سه دلیل افزایش قیمت بیت کوین از سایرین پررنگ تر هستند. قیمت این ارز تنها ظرف یک شب در تاریخ اول مارس ۸ درصد افزایش داشته است. قیمت بیت کوین در حالی افزایش پیدا کرد که روزها شاهد کاهش قیمت این ارز بودیم. 

سه دلیل اصلی برای افزایش قیمت در ۲۴ ساعت گذشته وجود دارد:.بهبود بازار سهام در جهان، افزایش حق استفاده از بازار کوین بیس و بازگشت قیمت در روزهای آخر هفته از جمله این دلیل به شمار می روند. 

همزمانی افزایش ارزش بازار سهام و بازگشت قیمت ها در آخر هفته

 بازار سهام ساعات اولیه روز دوشنبه اول مارس مصادف با ۱۱ اسفند روند بهبودی را آغاز کرد. بازار سهام در هفته گذشته روزهای ناخوشایندی را سپری کرد. همزمان با بهبود بازار اوراق دارایی هایی مانند سهام که با خطر بیشتری همراه هستند روند نزولی را تجربه کردند. 

با وجود اینکه بیت کوین به عنوان یک بهشتی برای حفظ ارزش ذخیره دارایی به شمار می رود. همواره تحت تاثیر بازار دارایی های پرخطر است.

 وضعیت فعلی بازار

 روند فعلی به این دلیل در بازار مشاهده می شود که ارزش کل بازار همچنان در حدود یک تریلیون دلار است. ارزش بازار بیت کوین در مقایسه با طلا به عنوان ذخیره ای امن به مراتب کمتر است. از سوی دیگر بیت کوین در مقایسه با طلا بیشتر تحت تاثیر عوامل محرک در بازار است. تحلیلگران Santiment به این نکته اشاره کردند که رابطه بین قیمت  بیت کوین و سهام بازار سنتی از همیشه بیشتر شده است.با مشاهده تاریخ تراکنش های بیت کوین متوجه می شویم که زمانی که رابطه میان این دو دارایی معکوس می شود. بیت کوین عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد.

به همین ترتیب با بهبود عملکرد بازار سهام در جهان، رمز ارزها اصلاحاتی را تجربه کردند. از سوی دیگر هنگامی که قیمت بیت کوین در روزهای آخر هفته کاهش پیدا می کند، هفته آینده را با روند صعودی آغاز می کند. 

 علت روی دادن این اتفاق کاهش حجم معاملات در روزهای آخر هفته است. از سوی دیگر روند بازار با نمایان شدن نمودار شمعی تغییر خواهد کرد.

 حق استفاده از خدمات بازار کوین بیس

 ظرف ۱۲ ساعت گذشته حق استفاده از خدمات بازار کوین بیس به ۱۰۰ دلار رسیده است. پیش از بازگشت قیمت، بهای فروش بیت کوین در بازار کوین کمتر از بازار بایننس بود. این امر نشان می دهد که فشار فروش بیت کوین در آمریکا افزایش پیدا کرده بود.

 به گزارش کوین تلگراف نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی نشان می دهد که بازار آرام گرفته است. این اتفاق همزمان با افزایش حق استفاده از خدمات کوین بیس به وضوح نشان می دهند که اشتهای مشتریان آمریکایی برای خرید بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

زمانی که بیت کوین به قیمت کمتری در بازار کوین بیس معامله شود، باید این امر را به عنوان نشانه ای از بازار نزولی کوتاه مدت در نظر بگیریم. چرا که در این حالت دلار آمریکا به طور طبیعی از تتر گران تر خواهد بود.

با توجه به بهبود بازار سهام و تداوم افزایش حق استفاده از خدمات بازار کوین بیس در آینده ای نه چندان دور بازار رمز ارز روزهای خوشی را پشت سر می گذارد.

حرکت نهنگ ها در نقشه نهنگ های بازار نشان می دهد که قیمت ۴۶ هزار دلار و پنجاه و شش هزار دلار در بازه زمانی کوتاه مدت نقش حمایت و مقاومت حیاتی را در بازار بیت کوین برعهده دارند. با توجه به اینکه بیت کوین با قدرت تمام از ۴۶ هزار دلار افزایش پیدا کرده است، احتمال ادامه روند صعودی ۵۶ هزار دلار وجود دارد.

 در آخر 

بازار بیت کوین همواره در نوسان است. اخبار، رویدادها و سرمایه گذاری های متفاوت روی قیمت این ارز تاثیر گذار هستند. اگر از آن دسته از سرمایه گذارانی باشید که دلیل افزایش قیمت بیت کوین یا کاهش آن را بیش از دیگران شناسایی می کنند، شانس بالاتری در یک سرمایه گذاری موفقیت آمیز خواهید داشت. با بررسی دلایل افت و خیز قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها در کنار شما هستیم. اطلاعات خود را افزایش دهید و بهترین زمان را برای خرید بیت کوین انتخاب کنید. در آن زمان در رمز ارز ماکت در انتظار شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/3-reasons-bitcoin-recovered-by-8-overnight-key-levels-to-watch-next