سه دلیل برای بازایابی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین ناگهان به ۱۵۶۷۰ دلار کاهش پیدا کرد. در همین زمان بود که معامله گران وارد عمل شدند و با بازیابی قیمت بیت کوین آن را به ۱۶ هزار دلار رساندند.

در تاریخ ۱۵ نوامبر قیمت بیت کوین به شدت کاهش پیدا کرد. این اتفاق تنها پس از گذشته چند ساعت از رسیدن قیمت این ارز به ۱۶۳۵۵ دلار روی داد.

 این طور به نظر می رسد که سه دلیل احتمالی برای کاهش ناگهانی قیمت ها وجود داشته باشد. این سه فاکتور عبارت هستند از :

  • شوک ناشی از فرارسیدن روزهای آخر هفته؛
  • آزمودن میانگین متحرک روزنه؛
  • سنجش الگوی نموداری بیت کوین.

شوک ناشی از رسیدن به آخر هفته بسیار طبیعی است

به گزارش کوین تلگراف معامله گرانی که بر اساس الگوریتم وارد معامله می شوند در انتظار کاهش قیمت ها در روزهای آخر هفته هستند.

در آن زمان حجم زیادی از سفارش های خرید در مرز ۱۶۵۰۰ دلاری در بازار ایجاد شده بودند. این سفارش ها با رسیدن قیمت به ۱۶۴۰۰ دلار همچنان در بازار حضور داشتند. این بدان معناست که سفارش ها به صورت خود به خود فروخته شدند. این امر فشار زیادی را به بازار رمزارز وارد کردو روی روند بازیابی قیمت بیت کوین نیز تاثیرگذار بود.

 تحلیل گر بازار ویلی وو (Willie Woo) این چنین اظهار داشت که با وجود روند خرسی در روزهای آخری هفته روند این بازار همچنان صعودی خواهد بود.

تست قیمت ها برای بازیابی قیمت بیت کوین

 کاهش قیمت ها به ۱۵.۶ هزار دلاری به نوعی تلاشی برای آزمودن میانگین متحرک قیمت ها بوده است. اهمیت این آزمون  زمانی مشخص می شود که متوجه می شوید با توجه به افزایش قیمت بیت کوین، میانگین متحرک این ارز تفاوتی با گذشته نداشته است.

اگر قیمت بیت کوین از میانگین متحرک ۱۰ روزه پایین تر بیاید، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها نیز وجود خواهد داشت. بیت کوین در ۷ نوامبر کاهش ۵ درصدی را در قیمت های خود تجربه کرد. اما ظرف مدت چند روز این ارز بالاترین رکورد خود در دو سال گذشته را به ثبت رساند.

 رشد هندسی نمودارها را باید سنجید

جاش السویچ (Josh Olszewicz) تحلیل گر نمودارهای بیت کوین است. او نموداری حاوی یک حرکت صعودی و هندسی را در قیمت های بیت کوین نمایش داده است. در تصویر زیر این نمودار را مشاهده می کنید.

در واقع بازیابی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت. اما اگر این روند با شکستی مواجه شود، دارایی به شدت سقوط می کند.

این طور که به نظر می رسد تا زمانی که بیت کوین بالاتر از ۱۵۳۰۰ و ۱۵۵۰۰ دلار فروخته می شود، این روند ادامه خواهد داشت. میکائیل ون د پوپ (Michael Van De Poppe) معامله گری  که تمام زمان خود را در بازار هلند سپری می کند گفته است که سطح حمایت ۱۵۵۰۰ دلاری بیت کوین تا مدتی ماندگار خواهد بود.

در بازه زمانی کوتاه مدت نیز این ارز شاهد مقاومت هایی برای قیمت های بیشتر از ۱۵۵۰۰ دلار خواهد بود. در بهترین حالت این ارز از رسیدن قیمت به ۱۵۷۰۰ دلار نیز حمایت خواهد کرد.

 آنچه که مسلم است این که بیت کوین در شرایط فعلی سطح حمایتی تازه ای را برای خود دست وپا کرده است. بهتر است بیش از افزایش قیمت این ارز تصمیم خود را برای خرید بیت کوین بگیرید. این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین ارز آینده است و اگر با این ارز همراه نباشید،  متحمل خسارت های شدیدی می شوید. چرا که هر دارایی دیگری دستخوش تورم شده و ارزش خود را از دست می دهد. اما بیت کوین از این قاعده مستنثنی است.

منبع

https://cointelegraph.com/news/3-reasons-why-bitcoin-price-quickly-recovered-after-dropping-to-15-7k

Comments (3)
Add Comment