۴ شاخص بیت کوین نسبت به معاملات بیت کوین خوشبین هستند

شاخص های کلیدی بازار بیت کوین نشان می دهند که بیت کوین کاملا در اختیار گاوهاست. مقاومت بیت کوین در ادامه مسیر و عبور از قیمت ۱۹۸۰۰ دلار نیز مانع از حضور سرمایه گذارهای خوشبین در بازار نشده است. شاخص بیت کوین اطلاعات ارزشمندی را در خود جای می دهد که بری همه ارزشمند است.

 سرمایه گذارانی که بیت کوین و اخبار دنیای رمزارز را دنبال می کنند، به تازگش اخبار تازه ای را می شنوند. به نظر می رسد که قراردادهای آتی و همینطور آپشن تاثیر زیادی روی قیمت این راز دارند. همین امر برای نوسانات قیمت نیز صادق است.

با در نظر گفتن که بازارهای موجود در دنیای رمزارز اکنون نقش زیادی در تعیین قیمت این ارز بازی می کنند، باید گفت لازم است برخی از معیارهای کلیدی قیمت بیت کوین را در نظر بگیریم.  بهتر از برای برررسی از معیارهایی استفاده کنیم که از سوی معامله گران حرفه ای به کار گرفته می شود.

در حالی که بررسی قراردادهای آتی و همینطور معاملات آپشن کار چندان ساده ای نیست، اما این کار مزایای بسیاری را در بر دارد. معامله گران از نتایج به دست آمده از این بررسی ها به نحوه تحلیل و تفسیر اطلاعات درج شده در این قرار دادها پی می برند.

حق استفاده از قراردادهای آتی

حق استفاده از قراردادهای آتی نشان می دهد که قراردادهای آتی طولانی مدت تا چه اندازه به وضعیت فعلی بازار مرتبط هستند. ممکن است این نرخ به طور نسبی کاملا نشان دهنده میزان خوشبینی معامله گران بازار است.

 به نظر می رسد که قراردادآتی ۲ ماهه با کارمزد یا حق صرافی ۰.۸ درصد و ۲.۳ درصد نشان دهنده بازاری سلامت است. اگر میزان کارمزد استفاده از این قرادادهای بیش از این میزان باشد، میزان خوشبینی سرمایه گذاران حاضر در بازار بسیار پایین است. به همین ترتیب کاهش این میزان نیز نشان دهنده قدرت گرفتن خرس ها در بازار است.

قرارداد آتی بیت کوین

هفته گذشته بیت کوین سوار بر اسبی تیزپا بود و قیمت این ارز به ۱۹۴۳۴ دلار رسید. در آن زمان بهای استفاده از قراردادهای آتی برابر با ۲ درصد بود. در شرایط فعلی کارمزد پرداختی برای استفاده از این قراردادها برابر با ۱.۱ درصد است. با وجود کاهش ۱۴ درصدی قیمت های کارمزد استفاده از قراردادهای آتی همچنان بیشتر از ۰.۸ درصد است. معمولا چنین اتفاقی برای سرمایه گذاران به معنای تسلط گاوها بر بازار رمزارز است.

 نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی ثابت

کارمزد استفاده از قراردادهای آتی ثابت، معمولا هر ۸ ساعت تعیین می شود.به این ترتیب سرمایه گذاران دارایی خود را از خطرات احتمالی در امان نگه می دارند. اگر چه خریدار و فروشنده زمان عقد قرارداد را با یکدیگر هماهنگ می کنند اما میزان سود و زیان متفاوت است.

زمانی که خریدار به دنبال اعمال اهرم فشار است، نرخ سرمایه گذاری مثبت خواهد بود. در این حالت خریدار کارمزد را پرداخت می کند. این مسئله در بازارهای گاوی نیز صادق است. چرا که غالبا میزان تقاضای خرید در بازار گاوی به مراتب بیشتر است.

در این حالت کارمزد ۲ درصدی که برای یک هفته نشان دهنده بازاری خوشبین است. این روند در بازارهای گاوی مشاهده می شود. اما اگر قیمت کاهش پیدا کند، همین کارمزد ها مشکل ساز خواهند شد.

در چنین شرایطی اعمال فشار بیشتر از سوی خریدار به منزله افزایش نقدینگی در بازار همزمان با کاهش قیمت ها است.

نرخ سرمایه گذاری

 در نمودار بالا برخلاف روند گاوی نرخ سرمایه گذاری هفتگی کمتر از ۲ درصد باقی مانده است.این اطلاعات نشان می دهند که با وجود خوشبینی معامله گران، خردیدارن فشار زیادی به بازار وارد نکرده اند. به همین ترتیب هنگام کاهش ۱۴۰۰ دلاری قیمت در تاریخ ۲۶ نوامبر نیز شاخص بیت کوین همچنان خنثی بوده است. این امر نشانه سلامت بازار است.

Option Skew

این شاخص برخلاف قراردادهای آتی به دو بخش تقسیم می شود. گزینه های مربوط به خرید که به خریدار اجازه می دهند در ازای قیمتی ثابت در تاریخی مشخص بیت کوین هایی را به دارایی خود بیفزایند. از سوی دیگر خریداران موظف هستند که در بازه تعیین شده خرید را انجام دهند.

نمودار دلتا ۲۵ درصد Skew  دو سوی معالمه خرید و فروش را مقایسه می کند. اگر حمایت از افزایش قیمت با استفاده از گزینه فروش گران قیمت تر باشد، شاخص بیت کوین Skew  به سمت منفی میل پیدا می کند. در حالت معکوس خرس ها در بازار حضور خواهند داشت. در این حالت معاملات انجام می شود و شاخص به سمت مثبت حرکت می کند.

تغییرات و جابه جایی میان -۱۵درصد و +۱۵ درصد متداول است و دور از انتظار نیست. اما ثابت ماندن روی سفر برای بازه زمانی طولانی برای هیچ بازاری متداول نیست.

سرمایه گذاری در رمزارز

در نمودار بالا مشاهده می کنید از ۵ نوامبر معامله گران در برابر حرکت این شاخص به سمت مثبت مقاومت می کنند. به همین دلیل خریداران نیز تصور می کنند که این بازار همچنان در وضعیت گاوی است.

شاخص خرید به فروش Option Put-call

با در نظر گرفتن تعداد جایگاه های خرید یا فروش به احساسات کلی موجود در بازار پی ببریم. روی هم رفته تمام گزینه ها در بازار گاوی به کار برده می شوند. در حالی که در بازار خرسی شاهد فروش بیشتری هستیم.

اگر شاخص Option Put-call میزان فروش بازار را برابر با ۰.۷۰ نشان دهد، میزان خرید ۳۰ درصدی نشانه بازار گاوی خواهد بود. درواقع زمانی که تعداد خرید های بازار از میزان فروش هایی که در بازار انجام می شود بیشتر باشد، بازار گاوی است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این نمودار تمام ماه های معاملاتی بازار بیت کوین را در سنجش خود در نظر می گیرد.

شاخص خرید به فروش

در شرایط فعلی این چهار شاخص بیت کوین ثبات خود را حفظ کرده اند، پس از اینکه قیمت بیت کوین از مرز ۱۹۵۰۰ دلار عبور کند، معامله گران در انتظار عبور قیمت ها از بالاترین رکورد این ارز در تاریخ رمزارز هستند.

اوضاع بازار خوب است وهمه به بیت کوین خوش بین هستند. به نظر می رسد که قیمت بیت کوین به روند گاوی ادامه دهد و این به معنای آن است که باید هرچه زودتر برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید. این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای خرید بیت کوینف هنگامی است که قیمت این ارز کاهش پیدا کرده است. اگر برای خرید بیت کوین آماده هستید با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و بیت کوین را به سبد سرمایه خود بیفزایید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/4-key-indicators-reflect-extreme-optimism-from-pro-bitcoin-traders

Comments (0)
Add Comment