۵ نکته مهم در مورد بیت کوین در هفته جاری

ارزش دلار آمریکا در حال کاهش است. از طرف دیگر قیمت بیت کوین مدام در حال افزایش است. کاهش اندک قیمت ها و رسیدن قیمت ۴۷۰۰۰ دلار سرمایه گذاران خوشبین بازار بی خانمان را ناامید کرده است. بیت کوین در بازاری مملو از خوش بینی و احساسات مثبت خود را برای رسیدن به ۵۰ هزار دلار آماده می کند. در همین حال باید ۵ نکته مهم را در مورد بیت کوین زیر نظر داشته باشیم.

 بیت کوین پس از نوساناتی که در روزهای آخر هفته تجربه کرد بالاترین رکورد خود را به ثبت رساند. اکنون بار دیگر این ارز در مرکز توجه قرار گرفته است. اما چه اتفاقاتی در انتظار بیت کوین است؟

 در ادامه به بررسی پنج نکته مهم که می تواند حرکت بعدی بازار را تحت تاثیر قرار دهند می پردازیم.

رونق سهام و رکود دلار اولین مورد از ۵ نکته مهم

 سهام بار دیگر روند صعودی را آغاز کرده است و رکورد های خوبی را ثبت می رساند. شاخص های مهم بازار سهام جان تازه ای گرفتند و به مسیر صعودی ادامه می دهند. 

 برخلاف هشداراهایی که در این بازار شنیده می شود، بازار در شرایط خوبی به سر می برد. افرادی مانند وارن بافت اعلام کرده اند که بازار سهام قدرت کافی را برای ادامه مسیر ندارد. اما این هشدارها تاثیری روی روند بازار سهام نداشته است. شاخص نیکی در کشور ژاپن برای اولین بار در تاریخ به ۳۰۰۰ رسیده است.این شاخص از سال ۱۹۹۰ تاکنون این رشد را تجربه نکرده بوده است. 

درهمین حال روز به روز از قدرت بازار دلار کاسته می شود. شاخص قدرت دلار آمریکا که معیاری است که نشان می دهد این ارز در مقایسه با دیگر دارایی ها چه عملکردی را از خود نشان داده است، کاهش پیدا کرده است. دلار در هفته های گذشته سعی کرده بود که قدرت خود را بازیابد اما به نظر می رسد که دراین کار ناموفق بوده است. 

شاخص ارز دلار

این شاخص اکنون در وضعیت نزولی است. دلار در سال گذشته روند نزولی را طی کرده است. در حال این در حالی است که بیت کوین در سال گذشته قدرت خوبی را از خود نشان داده است. این ارز که حتی پس از اینکه با کاهش قیمت روبرو شده است نیز به روند صعودی ادامه داده است. به نظر می رسد سیاست بانک مرکزی برای چاپ پول های جدید تاثیری بر سرنوشت دراز مدت دلار نداشته است. اوضاع اقتصادی هنوز نابسامان است و دلار مدام ارزش خود را از دست می دهد. این نکته خود می توانید یکی از ۵ نکته مهم تاثیر گذار روی قیمت بیت کوین باشد.

نویسنده کتاب معروف استاندارد بیت کوین (the Bitcoin standard) در واکنش به پستی که در روز ولنتاین از سوی بانک مرکزی اروپا منتشر شده بو دهمدردی اندکی را از خود نشان داد. این بانک پیش از این اعلام کرده بود که تا زمان اتمام بحران به حمایت مالی خود ادامه می دهد. نویسنده این کتاب نیز در پاسخ گفته است به همین دلیل است انسان هایی که زندگی خود را با استفاده از پول بدون پشتوانه سپری می کنند زندگی رقت انگیز خود را از یک بحران تخیلی به یک بحران دیگر ادامه می دهند. 

۵۰ هزار دلاری شدن یا نشدن؛ مسئله این است 

زمانی که صحبت از بیت کوین به میان می آید مسئله اصلی برای سرمایه گذاران سرنوشت این ارز در بازه کوتاه مدت و تا انتهای هفته جاری است. اکنون در سراسر فضای هرمز از تنها یک بحث وجود دارد و آن اینکه آیا این ارز می تواند از ۵۰۰۰۰ دلار عبور کند یا خیر ؟

در هفته گذشته بیت کوین تلاش های موفقیت آمیزی برای عبور از این سطح قیمتی را از خود نشان داده است. سوالات خارج از تایم بازار قیمت این ارز را به نزدیکی ۵۰۰۰۰ دلار رساند. اما به محض نزدیک شدن قیمت ۵۰ هزار دلار فروشندگانی که به صورت کوتاه مدت در بازار سرمایه گذاری می کنند وارد صفحه فروش شدند. همین امر باعث کاهش جفت ارز دلار و بیت کوین شد. اما گاو و مشاهده چنین روندی امید خود را از دست ندادند و به ثبات قیمت ها روی ۴۷ هزار دلار راضی شدند.

یکی از تحلیلگران برجسته سایت کوین تلگراف در واکنش به این شرایط گروه جالب است که بازار بیت کوین هرگز در یک خط مستقیم حرکت نمی کند. این امر از جمله ۵ نکته مهم تاثیر گذاری روی روند این ارز است.

 در گذشته نیز مدام به این نکته اشاره کرده بود که بازار قیمت بیت کوین هرگز نمی تواند یک روند صعودی عمودی را ادامه دهد. مگر اینکه در طول روند صعودی عمودی مدام با کاهش قیمت روبرو شود.

پیش بنی تحلیل گر کوین تلگراف

در پیش بینی هایی که توسط تحلیل گر کوین تلگراف و با در نظر گرفتن ۵ نکته مهم در بازار بیت کوین انجام شده نموداری برای قیمت بیت کوین تا پایان ماه جاری طراحی شده است. در این نمودار قیمت بیت کوین تا انتهای ماه به ۷۸ هزار دلار می رسد. او پیامی که در توییتر خود منتشر کرده است می گوید با توجه به اخبار مثبتی که در بازار بیت کوین شنیده می شود رسیدن به این بازه قیمتی تا پایان ماه امکان پذیر است.

پیش بینی هایی که توسط او انجام شده است پس از رسیدن به قیمت ۵۲ هزار دلار روند خود را با قدرت ادامه می دهد. و پیش از اینکه به ثبات برسد قیمت ۶۳ هزار دلار را به ثبت می رساند.

بدبین ها احساس می کنند شکست خوردند

 تحلیلگران بازار بیت کوین بر این باور هستند که رویدادهایی که در بازار بیت کوین روی می دهند درست مانند مهره های دومینو عمل می کنند. این مهره ها به دست توانمند موسسات مالی در بازار بیت کوین به حرکت درآمده اند. موسسات شاید یکی از ۵ نکته مهم در ادامه روند صعودی بیت کوین هستند.

 هفته گذشته شرکت تسلا تحولات عظیمی را در بازار بیت کوین ایجاد کرد. این شرکت با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری خود در بازار بیت کوین حتی توجه قدیمی ترین بانک آمریکا را نیز به بازار رمز ارز جلب کرد. این بانک اعلام کرده است که برای رفاه حال مشتریان خود از رمز ارزها حمایت می کند.

 اکنون همه در انتظار اقدام بعدی موسسه مورگان استنلی هستند. شایعاتی مبنی بر اینکه موسسه نیز قصد دارد در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کند از گوشه و کنار بازار رمز ارز شنیده می شود. سرمایه گذاری این موسسه در بازار بیت کوین موج بعدی حرکت این رمز را مشخص می کند. در همین حال مخالفان بیت کوین از اینکه نمی توانند جلوی این حرکت را با استفاده از ابزارهای سنتی بگیرند ناامید شدند.

 نیجریه در برابر بیت کوین به زانو درآمده است

مقامات کشور نیجریه هفته گذشته رویداد تازه ای را در بازار بیت کوین این کشور رقم زدند. سیاستمداران این کشور تایید کردند که بیت کوین ارزش پول ملی آنها را به صفر رسانده است. آنها در این باره گفتند، رمز ارز تراکنش های بین المللی را به گونه ای تغییر داده است. دیگر نمی توانید مشخص کنید چه کسی کدام تراکنش را انجام می دهد. آنها خاطرنشان کردند که این تکنولوژی به اندازه قدرتمند است که نمی توان قوانینی برای آن اعمال کرد. سیاستمداران نیجریه احترام کردند که بیشترین ارزش پول سنتی این کشور را از بین برده است. 

تصویر بزرگتری که از عملکرد بیت کوین دیده می شود. به نظر می رسد گروهی از موفقیت های این از خرسند هستند و عده ای همه شکست را می چشند. 

 شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ بیت کوین خریداری کرده است. اکنون در ازای یک و نیم میلیارد سرمایه گذاری خود در این بازار ۴۰ درصد سود را تجربه می کند. این شرکت سیاست شرکت میکرو استراتژی در سرمایه گذاری در بازار بیت کوین را پیش گرفت. به نظر می رسد که این داستان به همین جا ختم نمی شود و باید در انتظار شرکت های بیشتری باشیم که فرصت های موجود در بیت کوین را غنیمت می شمارند.

قیمت ۲۷۴ هزار دلاری یکی از ۵ نکته مهم

به گزارش سایت کوین تلگراف شاخص های متعددی نشان می دهند بیت کوین از پتانسیل بالایی برای ادامه روند صعودی برخوردار است. زمانی که از زاویه دور تر به بازار بیت کوین نگاه می کنیم به نظر می رسد که برخی از تحلیلگران روند صعودی فعلی راشبیه به روند صعودی قبلی در بیت کوین می دانند.

این تحلیلگران می گویند که زمانی که به نمودار بیت کوین نگاه می کنیم متوجه شباهت بی نظیری این نمودار با نمودار آگوست سال ۲۰۱۷ می شویم. این شباهت به اندازه زیاد است که ذهن انسان منفجر می شود. به همین دلیل آنها بر این باورند که ادامه بازار کاملا مشخص است.

 از طرفی تحلیلگران دیگری بر این باورند که جفت ارز بیت کوین و دلار از پتانسیل رسیدن به قیمت ۲۷۴ هزار دلاری برخوردار است. به این ترتیب با رسیدن به این قیمت بیت کوین ۴۷۱ درصد افزایش را تجربه می کند. این افزایش درست همان رفتاری است که پیش از این در بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۷ مشاهده شد. 

در همین حال شرکت glassnode به نکته دیگری اشاره کرد که روند صعودی پس از تابعین که سال گذشته را از اول سوره قبلی متمایز می کند. ماینرها کمتر از روند صعودی قبلی به دنبال فروش دارایی های خود هستند. البته تعدادی از آنها برای رسیدن به سود دست به فروش بیت کوین های خود زده اند. اما این موضوع شامل تمام بازار ماینرها آنها نمی شود.

در روند صعودی قبلی در بازار بیت کوین شاهد فشار فروش بسیار زیادی از سوی ماینرها بودیم. اما در روند صعودی فعلی اگرچه اندکی از بیتکوین های قدیمی تر فروخته شده اند اما رفتاری که در روند صعودی قبل از سوی ماینر ها دیده شده در بازار مشاهده نمی شود.

بزرگترین نمودار شمعی هفتگی

 در نهایت با بررسی رفتار قیمت ها در هفته گذشته باید به نمایان شدن بزرگترین نمودار هفتگی در تاریخ بیت کوین اشاره کنیم. این امر از ۵ نکته مهم نیست که قیمت بازار بیت کوین را تحت تاثیر قرار می دهد. 

بیت کوین در هفت روز گذشته در بازی افزایش ۲۵ درصدی یا ۹۸۰۰ دلار به یک چهارم ارزش خود را به قیمت اضافه کرده است. این موضوع شامل تشکیل نمودار شمعی نیز می شود. بزرگترین نموداری که در تاریخ بیت کوین در نمودارهای قیمت این ارز نمایان شده است.

با بررسی این ۵ نکته مهم و تاثیرگذار در روند صعودی بیت کوین متوجه می شویم که زمانی که بیت کوین با چنین قدرتی به روند صعودی ادامه می دهد نیازی به نگرانی از بابت کاهش قیمت ها وجود ندارد. در واقع این موضوع که قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به ۵۰ هزار دلار با اندکی کاهش روبه رو شده است بسیار طبیعی است. تحلیل گران از مشاهده چنین رویدادی نگران نیستند.

 در آخر

 سرمایه گذاری در بازار بیت کوین تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی می تواند سرنوشته سرمایه گذاری شما را تغییر دهد. در این خبر به بررسی ۵ نکته مهم و تاثیر گذار روی ادامه روند صعودی پرداختیم. نداریم که نداریم که بیت کوین از آنچه که تصور می کنیم قوی تر عمل کرده است. 

 قدرت روند صعودی فعلی به اندازه زیاد است که اندکی کاهش در قیمت این ارز نمی تواند تاثیری روی ادامه روند صعودی داشته باشد. تحلیلگران نگران کاهش قیمت نیستند. اگرچه پیش بینی ادامه روند صعودی یا نزولی در بازار رمز از غیرممکن به نظر می رسد، اما شواهد حاکی از آن است که بیت کوین قصد ندارد دست از ادامه روند صعودی بردارد. بنابراین اگر در فکر سرمایه گذاری در بازار بیت کوین هستید بهتر از فرصت را از دست ندهید. همین امروز با مادر رمز از مارکت در تماس باشید و برای خرید این ارز وارد عمل شوید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/50k-and-btc-s-biggest-weekly-candle-ever-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week