۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری

همچنان برای عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار با مشکلاتی روبروست. روز دوشنبه بیت کوین در تلاش موفقیت آمیزی تا ۵۹۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. اما آیا در هفته جاری شاهد عبور قیمت این رمز از ۴ هزار دلار خواهیم بود؟ جفت ارز بیت کوین و دلار در روزهای آخر هفته عملکرد امیدبخشی را از خود بر جای گذاشت. اما در ادامه همچنان در عبور از سطح مقاومت ناکام بود. با در نظر گرفتن زیرساخت های قدرتمند این رمز ارز و تقاضای بالا برای خرید آن احتمال مشاهده ادامه روند صعودی در روزهای آتی بالاست. گاو ها باید برای جشن گرفتن آماده باشند. با این حال سطح مقاومت مانع از برگزاری چنین جشن شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری بپردازیم.

کاهش ارزش دلار به دنبال حمله به خط لوله نفت

 در حالی که معامله گران در آسیا همچنان به ادامه روند صعودی در بازار سهام امیدوار هستند، قیمت سهام رو به افزایش است. شاخص  S&P500 در هفته گذشته عملکرد خوبی را نشان داد. این در حالی است که شیوع بیماری کرونا دیگر تاثیری روی سود با ظاهری متفاوت ندارد.

به دنبال حمله باج افزار ها در ایالت متحده آمریکا کالاها به اجبار پذیرفته می شدند. همین امر قیمت نفت را به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رساند. این مسئله اولین مورد از ۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری به شمار می رود.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام دولتی می گویند اختلال در توزیع بنزین تصفیه شده و سوخت جت نشان می دهد زیرساخت های ملی ما بسیار در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است. ما به تجهیزات دفاعی بیشتری در بخش سایبری نیاز داریم.

 به دنبال این جمله ارزش دلار کاهش پیدا کرد. کاهش ارزش دلار قیمت بیت کوین را از ۵۸ هزار دلار افزایش داد.

روز دوشنبه در حالی که همچنان خط لوله بسته است، با کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت بیت کوین روبرو بودیم. به گزارش کوین تلگراف شاخص ارزش دلار و قیمت بیت کوین همواره رابطه معکوسی با یکدیگر دارند. اما رابطه میان این دو در سال جاری بیش از اندازه و غیر قابل پیش بینی شده است.

هش ریت از میزان دشواری پیشی گرفته است

 زمانی که صحبت از زیرساخت های شبکه به میان می آید همه چیز به نفع بیت کوین عمل می کند. به دنبال کاهش هش ریت در ماه گذشته، قدرت استخراج و قیمت بیت کوین به تدریج بهبود پیدا کرد. هش ریت شبکه به دلیل استقرار بخش زیادی از ماینر ها در چین و قطعی برق در این کشور روی داد. این نکته خود یکی از ۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری است.

شواهد و مدارک موجود نشان می دهد که از هفته گذشته تاثیر مخرب کاهش هش ریت از بین رفته است. در شرایط فعلی پیش بینی ها نشان دهنده علاقه بی سابقه و رقابت بسیار شدید میان ماینر هاست.پ

 بر اساس اطلاعات به دست آمده هش ریت فعلی در بالاترین سطح خود قرار دارد. متوسط هش ریت شبکه به ۱۳۰ اگزاهش بر ثانیه است. این هش ریت در تاریخ ۲۵ آوریل به ثبت رسید. هش ریت شبکه روز دوشنبه ۱۷۷ اگزاهش بر ثانیه رسید.

میزان دشواری شبکه همواره برای کاهش تعداد ماینر ها، رو به کاهش است. اما این بار دشواری شبکه عملکرد متفاوتی را از خود نشان داد. اکنون شاهد افزایش میزان دشواری شبکه هستیم. روی هم رفته می توان گفت میزان دشواری شبکه از ماه ژوئن سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.

اگر همچنان تاریخ تکرار شود و قیمت تحت تاثیر هش ریت افزایش یا کاهش پیدا کند، کسانی که بیت کوین را نگهداری کردند در هفته های گذشته سود سرشاری را کسب خواهند کرد.

 بیت کوین در آستانه ۶۰ هزار دلار اولین مورد از ۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری

زمانی که صحبت از کسب سود به دنبال افزایش قیمت به میان می آید باید بگوییم معامله گران در هفته جاری در انتظار افزایش قیمت بیت کوین هستند.

 به دنبال فراز و نشیب های قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و ثبت بالاترین قیمت هایی کف و بالاترین قیمت های سقف باید در انتظار عملکرد متفاوتی از بیت کوین باشیم.

روز دوشنبه یکی از معامله گران معروف بازار رمز ارز گفت: پس از اندکی افزایش قیمت در بیت کوین شاهد کاهش قیمت ناچیزی خواهیم بود. ادامه بیت کوین برای رسیدن به ۶۲ هزار دلار و در نهایت ۶۸ هزار دلار آماده می شود. احتمال افزایش ناگهانی قیمت از ۵۸۱۰۰ تا ۵۸۲۰۰ وجود دارد.

در هفته های گذشته مبارزه بیت کوین برای دست یافتن به بالاترین رکورد خود یعنی ۶۴۵۰۰ دلار ادامه داشته است. اما بیت کوین در هر بار تلاش برای مبارزه با فروشندگان با کاهش قیمت روبرو شده است.

 با مشاهده دفتر ثبت سفارشات صرافی بایننس بزرگترین صرافی رمز ارز از نظر حجم معاملات در جهان متوجه می شویم که بسیاری از معامله گران حتی در روز دوشنبه به قیمت ۶۰ هزار دلار اعتماد داشتند. فروشندگان در قیمت های کمتر از ۴۰ هزار دلار یک سد دفاعی را ایجاد کردند.

 از سوی خریداران در سطح ۵۰ هزار دلار به حمایت خود از بیت کوین ادامه می دهند. همین امر احتمال کاهش قیمت بیت کوین را نیز افزایش می دهد. 

اتریوم پیش به سوی ۴ هزار دلار

 یکی دیگر از ۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری ادامه روند صعودی اتریوم است. در حالی که بیت کوین همچنان برای رسیدن به بالاترین رکورد خود در تلاش است، دیگر آلت کوین ها در هفته جاری رکوردشکنی خواهند کرد.

 آلت کوین های بازار در ادامه پس از روزهای آخر هفته به دنبال اتریوم رکوردهای تازه ای را در روز دوشنبه به ثبت رساندند.جفت ارز اتریوم و دلار روز دوشنبه از ۴۰۰۰ دلار عبور کرد. نشانه ای از ضعف در روند صعودی بی اعتنایی او مشاهده نمی شود. معامله گران در انتظار ۵ هزار دلاری شدن اتریوم هستند.

 برای پی بردن به عملکرد فوق العاده اتریوم نیاز به بررسی نمودار تغییر قیمت ها نیست. بر اساس بررسی های انجام شده سهم اتریوم از بازار کل رمز ارز در حال حاضر به ۱۹.۱ درصد رسیده است.ارزش کل بازار روز دوشنبه به ۲.۵ تریلیون دلار رسید. در این بین سهم بیت کوین از بازار رمزارز به ۴۴ درصد رسیده است. بیت کوین از سال ۲۰۱۸ تاکنون چنین رکوردی را مشاهده نکرده است. 

قیمت جفت ارز ترین و دلار در هفته ۳۱ درصد افزایش داشته است. دیگر ادکلن ها نیز به دنبال پیروی از مسیر اتریوم هستند. لایت کوین و بیت کوین کش در هفته جاری ۵۰ درصد سود داشتند.

 دوج کوین و اتریوم کلاسیک نیز پس از افزایش شدید قیمتی که در هفته گذشته شاهد آن بودند آرام گرفتند. 

سرمایه گذاران بزرگ وارد عمل می شوند

 برای فرار از ضرر در کوتاه مدت همچنان یادآور این نکته است که هنوز بیتکوین به انتهای مسیر نرسیده است. تحلیلگران برجسته بیت کوین در این بین به نکته جالبی اشاره می کنند. در شرایط فعلی سرمایه گذاران خرد بیت کوین های خود را به دست سرمایه گذاران حرفه ای واگذار می کنند.

با تحلیل اطلاعات به دست آمده از هفته گذشته در میابیم که روند صعودی امسال با تمام روند های صعودی گذشته متفاوت است. چراکه سرمایه گذاران بدبین مدت زیادی در بازار نمی مانند.  گذارانی که به صورت فصلی بیت کوین را نگهداری می کنند با قیمت های بالاتری آن را خریداری می کنند.

چرخه صعودی فعلی با همیشه متفاوت است. جریان انتقال بیت کوین به حساب سرمایه گذاران حرفه ای بی سابقه است.

 در آخر

 همچنان برای رسیدن به ۶۰ هزار دلار در تلاش است. در حالی که این رمز ارز به دنبال ثبت رکورد های بالاتر است دیگر آلت کوین ها به مسیر صعودی ادامه می دهند. اتریوم با قدرت به روند صعودی ادامه داده و در این راه دیگر رمز ارزها را با خود همراه ساخته است. برای بررسی روند بازار باید ۵ نکته بازار رمزارز در هفته جاری را در نظر داشته باشید. پیش بینی خود از ادامه روند صعودی در هفته های آتی را با ما در رمزارز مارکت که در میان بگذارید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/record-fundamentals-meet-4k-ethereum-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week

Comments (0)
Add Comment