این هفته این ۵ رمز ارز شاخص را زیر نظر داشته باشید

بیت کوین این روزها شاهد افزایش فشار فروش است. اما اگر سطح های حمایت حیاتی به دوام خود ادامه دهند جفت ارز هایی مانند اتریوم، کاردانو، SOL و MATIC به روند صعودی ادامه خواهند داد. هربار که در روند صعودی قدرتمندی شاهد اصلاح قیمت ها هستیم، معامله گران بیشتری به خرید دارایی روی می آورند. چراکه از نظر آنها اصلاحات نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی است. در این وضعیت تحلیل قیمت ۵ رمز ارز شاخص بازار بسیار حائز اهمیت است.

در طول تاریخ اصلاحات همواره کوتاه مدت بوده و روند صعودی بلافاصله به مسیر خود ادامه داده است. با این حال زمانی که روند بازار از صعودی به نزولی تغییر می کند معامله گران بسیاری به سمت فروش دارایی روی می آورند. چرا که احتمال کاهش بیشتر قیمت نیز وجود دارد. در بازار خرسی سطح های حمایت به سادگی دستخوش تغییر می شوند و دارایی به روند نزولی ادامه می دهد. در وضعیت فعلی تحلیل قیمت رمز ارز شاخص بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معمولاً روند نزولی تا زمانی که تمام گاوها امید خود را به ادامه روند صعودی از دست بدهند ادامه خواهد داشت. با وجود مشاهده می شود معامله گران باید با احتیاط بیشتری عمل کند. هرگز اهمیت زیر ساخت ها و افق درازمدت دارایی های دیجیتال را فراموش نکنید. به جای آنکه دچار وحشت شوید، آگاهانه تصمیم بگیرید. در ادامه با تحلیل قیمت ۵ رمز ارز شاخص بازار همراه شما هستیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۴۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد. موسسات سرمایه گذار در این بازار به شدت بازار بیت کوین را زیر نظر دارند. میانگین متحرک ۲۰۰ روزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و زمانی که قیمت از این صد کاهش پیدا می کند موسسات مالی برای خرید وارد عمل نمی شوند.

اما خریداران در تاریخ ۲۰ می بار دیگر قیمت را از این سطح افزایش دادند. با وجود این که قادر به حفظ قیمت های بالاتر از این سطح نبودند اما این امر به ما نشان داد که خرس ها با افزایش قیمت برای فروش بیشتر دارای وارد عمل می شوند. احتمال کاهش قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار تا ۲۸ هزار دلار نیز وجود دارد. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شکسته شدن آن به معنای افزایش فشار فروش و احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

متحرک ۵۰ روزه در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده فروش بیش از اندازه قرار دارد. بنابراین خرس ها کنترل بازار را به دست گرفتند. اگر قیمت از ۲۸ هزار دلار افزایش پیدا کند، گاوها با تلاش دیگر قیمت را از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه افزایش خواهند داد. در صورت موفقیت آنها جفت ارز بیت کوین و دلار در الگوی سر و شانه مسیر صعودی ادامه می دهد.

 نمودار چهار ساعته بیت کوین و دلار

نمودار ۲۴ ساعته این جفت ارز نشان می دهد که افزایش قیمت هر بار با افزایش تعداد فروشندگان همراه بوده است. امر نشان می دهد که احساس معامله گران به بازار بیت کوین منفی شده است. در واقع معامله گران عدم موفقیت قیمت در عبور از سطح مقاومت پیش رو را به عنوان فرصتی برای فروش در نظر می گیرند.

با تحلیل قیمت ۵ رمز ارز شاخص بازار متوجه می شویم که میانگین متحرک ۵۰ روزه برای تو ارز بیت کوین و دلار در حال کاهش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی قرار دارد و همه چیز به نفع خرس هاست. افزایش قیمت از سطح فعلی اولین نشانه از قدرت در روند صعودی است. در این حالت احتمال افزایش قیمت تا ۴۲ هزار دلار و در ادامه تا ۴۶ هزار دلار نیز وجود دارد.

 جفت ارز اتریوم و دلار

با تحلیل قیمت ۵ رمز ارز شاخص بازار در میابیم که قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ می از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲ هزار و ۷۷۶ دلار کاهش پیدا کرده است. گاوها در ادامه برای افزایش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه وارد عمل شدند اما در روزهای ۲۰ و ۲۱ می موفق به انجام این کار نشدند. به این ترتیب متوجه می شویم که با افزایش قیمت معامله گران دارایی خود را به فروش می رسانند.

 اگر قیمت از ۱۸۰۱ دلار کاهش پیدا کند جفت ارز اتریوم و دلار تا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۱۵۷۸ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. در این سطح با حمایت گاوها روبه رو خواهیم. در صورت افزایش قیمت از این سطح جفت ارز اتریوم و دلار از میانگین متحرک ۵۰ روزه عبور خواهد کرد. و به احتمال زیاد در این سطح با مقاومت خرس ها روبرو خواهد شد.

 اگر قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کند این جفت است برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود. از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه پایین تر بیاورند وحشت و نگرانی بر بازار حاکم شده و قیمت ها ۱۲۸۹ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

 میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی به محدوده فروش بیش از اندازه نزدیک می شود. برابر این روند بازار در بازه زمانی کوتاه مدت بدبینانه و در میان مدت خنثی است.

 نمودار چهار ساعته اتریوم

 جفت ارز اتریوم و دلار در کانال نزولی معامله می شود. میانگین متحرک در حال کاهش است و خبر از حاکمیت خرس ها بر بازار می دهد. اگر خرس ها قیمت را از سطح حمایت پایین تر بیاورند فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرده و قیمت ها ۱۲۸۹ دلار کاهش پیدا می کند.

 از سوی دیگر اگر قیمت است حمایت کانال نزولی افزایش پیدا کند و آنها با تلاشی دیگر قیمت را از این کانال خارج می کند. در این صورت روند نزولی به پایان می رسد و این جفت ارز بار دیگر برای رسیدن به ۳ هزار دلار وارد عمل خواهد شد.

جفت ارز کاردانو و دلار

 با تحلیل قیمت ۵ رمزارز شاخص بازار متوجه می شویم که قیمت کاردانو در تاریخ ۱۹ می از ۰.۹۵ دلار افزایش داشته است. گاوها در تاریخ ۲۰ میلی به تلاش خود ادامه دادند اما قادر به حفظ قیمت های بالاتر نبودند. چرا که افزایش قیمت توجه معامله گران ای که به دنبال تثبیت سود هستند را به خود جلب کرده است. فشار فروش قیمت را تا ۱.۴۸ دلار پایین آورد.

به احتمال زیاد سطح ۱ و ۰.۹۵ دلار در روند نزولی نقش سطح حمایت را بر عهده می گیرند. با افزایش قیمت از این سطح جفت ارز کاردانو و دلار بار دیگر برای رسیدن به ۱.۴۸ دلار وارد عمل می شود. اما میانگین متحرک ۵۰ روز ثابت است و این امر نشان می دهد که به احتمال زیاد این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله خواهد شد.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از سطح حمایت پایین تر بیاورند جفت ارز کاردانو و دلار تا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۰.۷۷ دلار کاهش قیمت خواهد داشت. افزایش قیمت از این سطح به معنای عدم پذیرش قیمت های پایین تر از سوی بازار است. در چنین شرایطی گاوها بار دیگر برای افزایش قیمت ۱ دلار وارد عمل می شوند. در این صورت این جفت ارز به ثبات می رسد. تنها درصورتی رویکرد خوشبینانه فوق نقص خواهد شد که این جفت ارز از میانگین متحرک ۲۰۰ روز کاهش پیدا کند.

نمودار چهار ساعته

 قیمت پنجره شاخص بازار و بررسی نموده و چهار ساعتی جفت ارز کاردانو و دلار در می یابیم که میانگین متحرک ۵۰ روزه و شاخص قدرت نسبی در حال کاهش هستند. بنابراین شرایط تا حدودی به نفع خرس هاست. اما به احتمال زیاد گاوها در سطح ۱ دلار برای خرید بیشتر دارایی وارد عمل می شوند.

 در این صورت با افزایش قیمت از روند نزولی احتمال ثبت قیمت ۱.۴۸ دلار برای این جفت ارز افزایش پیدا می کند. اما با کاهش قیمت از سطح حمایت ۰.۹۵ دلار این رویکرد خوشبینانه به کلی نقض خواهد شد.

 جفت ارز SOL و دلار 

Solana از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۷ دلار کاهش پیدا کرد اما در تاریخ بیست می شاهد افزایش قیمت این رمز ارز بودیم.با این حال دنباله بلند تر نمودار شمعی بیستمی نشان می دهد معامله گران در حال فروش دارایی و تثبیت سود هستند.

فشار فروش در تاریخ ۲۲ می افزایش پیدا کرده و جفت ارز فوق را تا حد میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین آورده است. امروز شاهد افزایش موج فروش در بازار بودیم. به دنبال افزایش فروش قیمت تا ۲۱.۱۰ دلار کاهش پیدا کرد.

 اگر قیمت از این سطح حمایت افزایش پیدا کند جفت ارز SOL و دلار برای رسیدن به دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۳۵.۴۸ وارد عمل خواهد شد. عبور قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه به معنای موفقیت گاوها در به دست گرفتن کنترل بازار است.

از سوی دیگر اگر قیمت از ۳۵.۴۸ کاهش پیدا کند، خرس ها بار دیگر برای کاهش قیمت از ۲۱.۱۰ دلار وارد عمل می شوند. در این حالت احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۱۴.۲۹ دلار وجود خواهد داشت.

 نمودار ۴ ساعته 

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که میانگین متحرک در روند نزولی. با وجود اینکه شاخص قدرت نسبی وارد محدوده منفی شده است احتمال افزایش فروش در بازه زمانی کوتاه مدت وجود دارد.

 اگر قیمت از ۲۱ دلار افزایش پیدا کند گاوها برای افزایش قیمت از روند نزولی وارد عمل می شوند. در صورت موفقیت آنها این جفت از بار دیگر برای عبور از سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه اقدام خواهد کرد.

اما از طرفی با کاهش قیمت از روند نزولی شرایط برای کاهش هرچه بیشتر قیمت از ۲۱ دلار نیز مهیا می شود.

 جفت ارز MATIC و دلار

Polygon پس از به ثبت رساندن بالاترین رکورد خود در تاریخ ۱۸ می کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. این رمز ارز با کاهش قیمت از ۲.۷ دلار تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۰.۷۸ دلار سقوط کرد.

البته گاوها به احتمال زیاد از میانگین متحرک ۵۰ روز دفاع می کنند و در صورت موفقیت آنها این جفت از بار دیگر تا دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۱.۵۳ دلار افزایش خواهد داشت. عبور از این سطح مقاومت به معنای کاهش فشار فروش در بازار است.

 اما از طرفی اگر قیمت ۱.۵ ۳۲ را کاهش پیدا کند این جفت از تا میانگین متحرک ۵۰ روزه سقوط خواهد کرد. میانگین متحرک ۵۰ روز ثابت است و شاخص قدرت نسبی ۴۵ را نشان می دهد. بنابراین احتمال ثبات قیمت برای چند روز وجود دارد.

البته این رویکرد تنها در حالتی که خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین تر بیاورند نقض خواهد شد. در این صورت این جفت ارز تا ۰.۶۸ دلار و در ادامه تا ۰.۵۴ دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

 نمودار ۲۴ ساعت 

با تحویل قیمت ۵ رمز ارز شاخص بازار در می یابیم که گاو ها سعی دارند از ادامه روند صعودی در سطح ۰.۸ دلار جلوگیری کنند. با این حال هرگونه تلاش برای افزایش قیمت با مقاومت شدیدی روبرو خواهد بود. با کاهش قیمت از هفته مقاومت فعلی روند نزولی تا ۰.۶۸ دلار نیز ادامه خواهد داشت.

 میانگین متحرک ۵۰ روزه در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی وارد محدوده فروش بیش از اندازه شده است. به این ترتیب خرس ها کنترل بازار را به دست گرفتند. این رویکرد منفی تنها در حالتی نقد می شود که قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کرده و از روند نزولی خارج شود. در این حالت قیمت  تا ۱.۵۳ دلار افزایش خواهد داشت.

در آخر

 در هفته های گذشته فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است. بیت کوین پس از یک روند صعودی درخشان اکنون با کاهش قیمت روبرو است. کاهش شدید قیمت این رمز ارز نگرانی های بسیاری را در بازار ایجاد کرده است. عده ای از سرمایه گذاران کاهش قیمت را به عنوان فرصتی برای خرید بیشتر دارایی در نظر می گیرند، در حالی که معامله گرانی که برای کوتاه مدت وارد بازار شدند در تلاش برای فروش دارایی های خود هستند. نظر شما در رابطه با آینده بیت کوین چیست؟

 آیا این پایان روند صعودی باشکوهی است که بیش از یک سال پیش آغاز شد؟

 در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-ada-sol-matic

Comments (0)
Add Comment