پی پل خرید با بیت کوین را امکان پذیر کرده است

 مدیر شرکت پی پل خرید با بیت کوین در کشور آمریکا را تایید کرده است. به گفته او برای تحقق این امر باید خدماتی در اختیار کاربران گذاشته شود. در این خدمات کارمزد انجام تراکنش ها با استفاده از رمزارز محاسبه و به کاربران اطلاع داده می شود.

این هم یکی از بزرگترین شرکت هایی که در زمینه خدمات مالی فعالیت دارد. این شرکت بیت کوین را به عنوان ارزی برای مبادله پذیرفته است. پذیرش این ارز از سوی این شرکت به معنای پذیرش بیت کوین از سوی میلیون ها فروشگاهی است که در سراسر جهان با پی پل همکاری دارند. در تاریخ ۳۰ مارس اخبار ضد و نقیضی در خصوص امکان خرید با بیت کوین از فروشگاه هایی طرف قرارداد پی پل شنیده شد. مدیر این شرکت در گفتگو با خبرگزاری رویترز اخبار منتشر شده را تایید کرد. او همچنین اعلام کرد به زودی بیانیه رسمی در این زمینه منتشر خواهد شد.

 سیستمی که روی کار خواهد آمد امکان پرداخت با رمزارز را برای کاربران باید میسر می کند. به این ترتیب آنها می توانند برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز خود از فروشگاه های تایید شده خرید کنند.این سیستم به گونه ای طراحی شده است که فروشندگان بلافاصله پس از فروش کالا و دریافت رمز ارز قادر باشند رمزارز دریافتی را به پول بدون پشتوانه تبدیل کنند.

رمزارزهای مورد قبول برای پی پل

انتظار می رود این سیستم از چهار رمز ارز بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش پشتیبانی کند. مشتریانی در این سیستم مشمول پرداخت کارمزد نمی شوند. از طرف دیگر برای هر خرید تنها امکان استفاده از یک نوع سکه وجود دارد.

رئیس شرکت پی پل در این رابطه سخنانی را ایراد کرد. «اکنون در زمان حساسی به سر می بریم. در این برهه زمانی رمز ارز از نوعی دارایی که توسط سرمایه گذاران خریداری، نگهداری یا فروخته می شود تغییر شکل می دهد. این ارز به سرمایه ای مشروع برای انجام تراکنش در دنیای واقعی و در میلیون ها فروشگاه تبدیل می شود».

در اکتبر سال ۲۰۲۰ زمانی که برای اولین بار خبر مشارکت پی پل در بازار رمز ارز منتشر شد، مایک نووگراتز (Mike Novogratz) مدیر شرکت Galaxy Digital در این خصوص اظهار نظر کرد. او گفت « صدای شلیک در سراسر جهان شنیده شد». او با بیان این جمله به واکنش والستریت در خصوص این خبر اشاره داشت. شرکت پی پل در اوایل ماه مارس مشارکت در بازار بیت کوین را آغاز کرد. پی پل شرکت امنیت دارایی دیجیتال Curv را در معامله و ارزش ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. 

پی پل خرید با بیت کوین را در حالی در اختیار کاربران می گذارد که ۲۴ ساعت قبل شرکت ویزا اعلام کرده بود سیستم پرداخت جدیدی با استفاده از استیبل کوین ها را بر پایه اتریوم راه اندازی می کند. اخباربه دست آمده از شرکت ویزا نشان می دهد که فروشگاه هایی که با این شرکت قرارداد دارند تراکشن های مشتریان را با استفاده از استیبل کوین انجام می دهند.

در آخر

پی پل خرید با بیت کوین را برای کاربران خود امکان پذیر کرده است. شرکت پی پل و ویزا در بازار رمز ارز به گسترش هرچه بیشتر این بازار کمک می کند. میلیون ها فروشگاه ها و کاربر در سراسر جهان از خدمات مالی شرکت پی پل و ویزا استفاده می کند. با انتشار خبر ارائه خدمات رمز ارز سوی این شرکت ها، روز به روز بر پذیرش رمز ارز از سوی مردم افزوده می شود. به زودی فروشگاه ها و شرکت های خدماتی بسیاری بیت کوین و دیگر رمز ارزها را به عنوان یک دارایی مشروع می پذیرد. با توجه به افزایش پذیرش این ارز باید در انتظار قیمت بالاتری برای بیت کوین باشیم. فرصت های موجود را از دست ندهید و برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/paypal-to-start-letting-us-customers-pay-in-bitcoin-at-global-merchants