راهنمای کامل استفاده از BakerySwap(بیکری‌سواپ)

DeFi یک پروتکل مبتنی بر بیکری‌سواپ است که پیشنهادهای خوشمزه‌ای ارائه می‌کند.این معاملات به‌عنوان یک مبادله غیرمتمرکز (DEX) کار می‌کنند که از مدل سازنده بازار خودکار (AMM) پیروی می‌کند.

شما احتمالاً پروژه‌های زیادی با مضمون غذا را در فضای DeFi دیده‌اید. همه این پروتکل‌ها دارای یک ویژگی مشابه هستند: کاربران نقدینگی را تأمین می‌کنند و در ازای آن توکن دریافت می‌کنند.

با این همه اکثر افراد ممکن است DeFi را به بلاکچین Ethereum ربط بدهند، البته پروژه‌های زیادی در Binance Smart Chain (BSC) به دلیل هزینه‌های ارزان‌تر و زمان تأیید سریع‌تر در حال راه‌اندازی هستند.در این مقاله، نگاهی به BakerySwap – یک مبادله غیرمتمرکز ساخته‌شده بر روی زنجیره هوشمند Binance خواهیم داشت.

بیکری‌سواپ (BakerySwap) چیست؟

 معاملات BakerySwap در واقع یک مبادله غیرمتمرکز است که از مدل سازنده بازار خودکار (AMM) استفاده می‌کند و بیشتر مردم آن را از طریق Uniswap می‌شناسند.

معرفی  صرافی بیکری‌سواپ (Bakery Swap)

بیکری‌سواپ یکی از اولین پروژه‌هایی است که برای ساخت AMM DEX از BSC استفاده می‌کند. همچنین یکی از معدود پروژه‌های DeFi در بایننس است.

مانند سایر پلت فرم ها با استفاده از مدل AMM، هیچ   کتاب سفارشی برای مطابقت با خریداران و فروشندگان وجود ندارد. در عوض، کاربران در برابر یک حجم نقدینگی تجارت می‌کنند. دارایی‌های موجود در هر استخر توسط حامیان و کاربران BakerySwap تأمین می‌شود.

کاربرانی که به این استخرها نقدینگی اضافه می‌کنند با توجه به سهم خود توکن تأمین‌کننده نقدینگی (LP) دریافت می‌کنند. سپس آن‌ها می‌توانید این توکن های LP را به ارز رمزها اصلی که عرضه کرده‌اند تبدیل کنند. مبلغ دریافتی نیز به سهم آن‌ها از استخر بستگی دارد. آن‌ها در ازای ارائه نقدینگی، کارمزد معاملات خود را به دست می‌آورند.

 فارمینگ BAKE

توکن های پلتفرم بیکری‌سواپ (بر bakeryswap) بیک (Bake) نامیده می‌شوند. حال چگونه می‌توانید آن را دریافت کنید؟ شما می‌توانید توکن بیک را با ذخیره BAKE یا تأمین نقدینگی یکی از استخرها و سپس جمع‌آوری توکن های نقدینگی (BLP) به دست آورید.

به‌عنوان مثال، اگر نقدینگی استخر DOT-BNB  را تأمین کنید، توکن های DOT-BNB BLP دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید این توکن های BLP را در مزرعه BAKE سرمایه‌گذاری کنید اگر به‌سادگی می‌خواهید BAKE را به جای مزرعه در بازار آزاد خریداری کنید، این امکان نیز وجود دارد. بیایید این موضوع bake را کمی عمیق‌تر بررسی کنیم، در بیکری‌سواپ سازندگان توکن Bake می‌توانید منویی با مضمون بیکری (bakery) پیدا کنند. اگر Bread را انتخاب کنید، می‌توانید BAKE را شرط‌بندی کنید تا BAKE بیشتر به دست آورید. روش دیگر، شما می‌توانید توکن های BLP مربوطه را در استخرهای کالاهایی مانند دونات، وفل، رولیس، کروسانت و غیره قرار دهید. توجه داشته باشید که احتمال بازگشت سرمایه برای هر گزینه متفاوت است.

از نوامبر ۲۰۲۰، یعنی تقریباً از اواخر مهر ۹۹، استخر نقدینگی BEP20 از موارد زیر پشتیبانی می‌کند:

  • Bread : شما میتوانید BAKE سرمایه‌گذاری کنید تا باز هم BAKE به دست بیاورید.
  • Doughnut: برای به دست آوردن BAKE، BAKE-BNB BLP را سرمایه‌گذاری کنید.
  • Waffle: شما می‌توانید BAKE-BUSD BLP را سرمایه‌گذاری کنید تا BAKE به دست بیاورید.
  • Rolls: می‌توانید برای به دست آوردن BAKE، BAKE-BNB BLP را سرمایه‌گذاری کنید.
  • Croissant: سرمایه‌گذاری BAKE-DOT BLP برای به دست آوردن BAKE…
  • Latte: با سرمایه‌گذاری USDT-BUSD BLP to می‌توانید BAKE به دست بیاورید
  • Toast: برای کسب BAKE، ETH-BNB BLP سرمایه‌گذاری کنید.
  • Cake: برای به دست آوردن BAKE، BTC-BNB BLP سرمایه‌گذاری کنید.

 استفاده از BakerySwap

پس از بازدید از وب‌سایت BakerySwap، شما به یک کیف پول امن نیاز دارید. توصیه می‌کنیم از MetaMask یا WalletConnect استفاده کنید. MetaMask یک کیف پول Ethereum است، اما می‌تواند به راحتی Binance Smart Chain و DApps آن را پشتیبانی کند.

اگر استفاده از MetaMask را انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای نحوه استفاده از MetaMask را بررسی کنید تا در استفاده از ـن به مشکل برنخورید و یا اشتباهی که جبران آن سخت باشد را مرتکب نشوید. اکنون با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید کیف پول خود را به bakeryswap وصل کنید.

پس از تنظیم همه موارد، می‌توانید کیف پول را باز کنید تا اطلاعات اضافی را در وب‌سایت ببینید.

 افزودن نقدینگی

روند افزودن نقدینگی به BakerySwap تفاوت چندانی با Uniswap یا پلت فرم های مشابه ندارد، ابتدا باید نقدینگی را به DEX اضافه کنید و هر دو توکن را برای مشارکت در استخر مخصوص نقدینگی تهیه کنید. پس از تأمین نقدینگی، شما می‌توانید فارمینگ را شروع کنید و BAKE به دست بیاورید.

برای افزودن نقدینگی، بر روی Exchange در فهرست بالا کلیک کرده و برگه Pool را انتخاب کنید. بعد، روی دکمه افزودن نقدینگی یا add liquidity کلیک کنید.

در مرحله بعد، جفت توکن مورد نظر جهت تأمین نقدینگی را انتخاب کنید. در این مثال، ما BNB و BAKE را انتخاب کرده ایم، بنابراین در ازای آن توکن های BAKE-BNB BLP دریافت خواهیم کرد.

 پس از دریافت توکن های BLP، باید به بخش “Earning” بروید و گزینه متناسب با توکن های BLP خود را انتخاب کنید. در این مثال Donut را انتخاب می‌کنیم.

مقدار tokens هایی را که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید را وارد کنید و معامله را تأیید کنید. پس از تکمیل، برای ایمنی بیشتر از صفحه خارج شوید. هر زمان که بخواهید می‌توانید دوباره چک کنید تا ببینید چقدر BAKE به دست آورده‌اید. BAKE  ها هنگامی که توکن های BLP را گرو می گذارید یا از آن استفاده نمی‌کنید، به طور خودکار جمع می‌شوند. همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه Harvest به صورت دستی BAKE جمع‌آوری کنید.

ویژگی‌های دیگر

ما در این مطلب در  مورد عملکرد اصلی BakerySwap صحبت کرده ایم؛ اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود! ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

یکی از اینها سوپرمارکت NFT است که می‌توانید توکن های غیر قابل تعویض (Non-Fungible Token) را به دست آورید. شما می‌توانید اینها را به‌عنوان حیوانات خانگی دیجیتال و منحصربه‌فرد خود در بلاکچین فرض کنید.

ویژگی منحصربه‌فرد دیگر BakerySwap Launchpad است. این مکانی است که می‌توانید به پروژه‌های تازه راه‌اندازی شده در BSC دسترسی پیدا کنید. با این حال، بر خلاف Binance Launchpad، این علامت «regular» نیست، بلکه NFT است!

 آیا بیکری‌سواپ امن است؟

تاکنون هیچ مشکلی در رابطه با بیکری‌سواپ گزارش نشده است. ممیزی قرارداد هوشمند BakerySwap انجام شده است.

با این حال، واریز وجوه در یک پلت فرم هوشمند همیشه خطرناک است، زیرا ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که در طول حسابرسی مورد توجه قرار نگرفته است. هرگز پولی را که به آن نیاز ویژه دارید و توانایی از دست دادن آن را ندارید واریز نکنید.

 نتیجه‌گیری

بیکری‌سواپ (BakerySwap) یک اکوسیستم همه جانبه DeFi در زنجیره هوشمند Binance است. تیم پشتیبان BakerySwap  اطمینان می‌دهند که خدمات آن‌ها سریع و ارزان است.

Comments (2)
Add Comment