راهنمای استفاده از بایننس ارن (Binance Earn)

آیا به معامله کردن علاقه‌ای ندارید ولی دوست دارید دارایی‌های دیجیتالتان را افزایش دهید؟ آیا سود ناچیز سالانه‌ای که بانک‌های محلی برای حساب‌های سپرده (ارزی ) ارائه ‌می‌دهند برایتان کافی نیست؟ اگر این طور است، مطمئنا ‌می‌توانید چیز جالبی در میان محصولات بایننس ارن (Binance Earn) برای خود پیدا کنید.

بایننس‌ ارن‌‌‌ یک حساب سپرده ارزهای دیجیتال است. در بایننس ارن گزینه‌های متنوعی برای کسب درآمد از نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارند. در ادامه در مورد روش‌های استفاده از بایننس‌ارن صحبت خواهیم کرد.

ممکن است این گفته وارن بافت، سرمایه گذاری مشهور آمریکایی، را شنیده باشید:

“آگر راهی برای پول درآوردن حتی زمانی که خواب هستید پیدا نکنید، تا زمانی که زنده هستید باید کار کنید.”

استفاده از بایننس‌ارن روشی عالی برای افزایش سرمایه است، حتی زمانی که در خواب هستید. در بایننس ارن، سرمایه شما برایتان کار خواهد کرد. گزینه‌های مختلفی در بایننس ارن وجود دارند که هر کدام پیش فرض‌های مختلفی در مورد پروفایل ریسک، منطقه زمانی و سود دلخواه شما دارند.

چه قصد گروگذاری کوین‌های گواه اثبات  سهام (PoS) خود را داشته باشد، چه بخواهید سرمایه‌تان را برای کسب سود قرض دهید،‌ یا بخواهید‌‌ آن‌ها را به طور امن در‌‌‌ یک سرویس DeFi در بایننس قرار دهید، بایننس ارن میتواند همه این کار‌ها را برای شما انجام دهیم. در ادامه روش استفاده از بایننس ارن را دقیق‌تر توضیح خواهیم داد.

بایننس ارن چیست؟

بایننس ارن (کسب درآمد از بایننس)

بایننس‌ارن‌‌‌ یک مجموعه جامع از محصولات مالی است که ‌می‌توانید از آن برای افزایش ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. بایننس ارن مانند‌‌‌ یک حساب سپرده ارزهای دیجیتال است. تفاوت بین‌‌‌ یک حساب بانکی معمولی و بایننس ارن این است که ارزهای دیجیتال توانایی‌های بسیار بیشتری دارند.

اجازه دهید روش استفاده از بایننس ارن را دقیق‌تر توضیح دهیم تا متوجه شوید کدام‌‌‌ یک از این حساب‌ها برای شما مناسب‌تر است.

سپرده انعطاف پذیر (Flexible Savings)

سپرده انعطاف پذیر به شما اجازه ‌می‌دهد از سپرده ارزهای دیجیتال خود سود به دست بیاورید. استفاده از این حساب ساده بوده و انعطاف پذیری بالایی دارد. شما ‌می‌توانید سرمایه خود را در حساب قرار داده، سود کسب کنید و هر زمان که به سرمایه‌تان احتیاج داشتید، آن را از حساب بردارید.

پس، اگر مقداری پول در کیف پول بایننس (Spot Wallet) خود دارید، ‌می‌توانید آن را به‌‌‌ یک حساب سپرده انعطاف پذیر در بایننس ارن منتقل کنید. از آن جایی که در این حساب همیشه به سرمایه خود دسترسی خواهید داشت، ‌می‌توانید در زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید، اجازه دهید این سرمایه برایتان کار کند.

توجه داشته باشید که سود حساب سپرده انعطاف‌پذیر از روزی که برای‌‌‌ یک حساب انعطاف‌پذیر ثبت نام ‌می‌کنید شروع نمی‌شود. بلکه، سود سپرده شما از‌‌‌ یک روز بعد از روز ثبت نام شما محاسبه ‌می‌شود.

سپرده ثابت (Fixed Savings)

یکی دیگر از روش‌های استفاده از بایننس ارن، استفاده از سپرده‌های ثابت است. سپرده‌های ثابت دارای سود بالاتر، اما انعطاف‌پذیری کمتری در دسترسی به سرمایه هستند. در این نوع حساب برای کسب سود باید سرمایه خود را برای مدتی از پیش مشخص شده در حساب قرار دهید. چرا این نوع حساب بهتر است؟ به طور کلی، این نوع حساب سود بالاتری به نسبت حساب سپرده انعطاف‌پذیر برای شما خواهد داشت چون مدت زمان نگهداری از سرمایه و نرخ سود هر دو ثابت هستند.

حساب‌های سپرده ثابت ‌می‌توانند بین ۷ الی ۹۰ روزه باشند. در نتیجه، اگر ‌می‌دانید که برای مدت زمانی به سرمایه‌تان احتیاج نخواهید داشت، ‌می‌توانید آن را در‌‌‌ یک حساب با سود بالاتر قرار دهید.

فعالیت‌های قرض دادن سرمایه (Lending Activities)

فعالیت‌های قرض دادن سرمایه رویداد‌های ویژه‌ای هستند که هر از چند گاهی در زبانه Activities پدیدار ‌می‌شوند. این نوع فعالیت‌ها عموما دارای ظرفیت محدود هستند و باید سریع در آن‌ها ثبت نام کنید. سود ارائه شده در این فعالیت‌ها حتی از سود سپرده ثابت نیز بیشتر است.

این فعالیت‌ها شباهت زیادی به حساب‌های سپرده ثابت دارند. اما از آن جایی که تنها هر از گاهی فعال ‌می‌شوند، اگر مرتب حساب خود را چک کنید، ‌می‌توانید سود بیشتری از آن‌ها به دست بیاورید. برای شرکت در این فعالیت‌ها، بخش اعلانات را مرتب چک کنید.

گرو‌گذاری قفل شده (Locked Staking)

تنها با نگهداری کوین‌های گواه اثبات سهام در کیف پول خود ‌می‌توانید به سادگی سود گروگذاری را به دست بیاورید. اما روش‌هایی برای به دست آوردن سود بیشتر از گروگذاری نیز وجود دارد.

اگر اجازه دهید کوین‌های گواه سهامتان برای مدتی بین ۷ الی ۹۰ روز قفل شوند، ‌می‌توانید سود بالاتری به دست بیاورید. این نیز مانند تفاوت سپرده‌های انعطاف‌پذیر با سپرده‌های ثابت است، اما به جای سپرده‌گذاری، کوین خود را گروگذاری ‌می‌کنید.

به علاوه، بعضی از کوین‌ها به شما اجازه ‌می‌دهند‌‌‌ یک قفل انعطاف‌پذیر داشته باشید. ‌‌یعنی سرمایه خود را گروگذاری ‌می‌کنید، اما هنوز هم هر زمان که بخواهید، ‌می‌توانید آن‌ را برداشت کنید.

یک مقاله کاربردی دیگر نیز مطالعه کنید: شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

لانچ پول (Launchpool)

احتمالا اسم Binance Launchpad را شنیده اید. این سرویس‌‌‌ یک پلتفرم عرضه توکن است که پروژه‌های جدید ‌می‌توانند از کاربران بایننس و در طی فرایندی به نام عرضه اولیه صرافی (Initial Exchange Offering) در آن سرمایه جذب کنند. همینطور، حتما در مورد Yield Farming‌ یا‌‌ Liquidity Mining هم شنیده‌اید. در این نوع فعالیت‌ها، کاربران سرمایه خود را در استخر‌های نقدینگی قفل ‌می‌کنند تا‌‌‌ یک توکن جدید را استخراج کنند.

اگر‌‌‌ یک عرضه اولیه صرافی (IEO) و Yield Farming را در کنار هم قرار دهید،‌‌‌ یک لانچ پول (Launchpool) به دست ‌می‌آید. شما ‌می‌توانید BNB، BUSD و دیگر ارزهای دیجیتال خود را قفل کنید تا مقداری از‌‌‌ یک توکن جدید که در حال عرضه شدن در بایننس است را به دست بیاورید. گاهی توکن‌ها به طور همزمان هم در Launchpad و هم در Launchpool عرضه ‌می‌شوند.

لانچ پول‌‌‌ یک روش عالی برای به دست آوردن درآمد با استفاده از بایننس‌ارن و بدون کار کردن است چون هزینه به دست آوردن توکن‌های جدید تنها قفل کردن کوین‌هایتان برای مدتی مشخص است و بعد از آن ‌می‌توانید هم سرمایه اصلی و هم توکن جدید خود را دریافت کنید.

مدیریت دارایی‌ها (Asset Management)

زبانه مدیریت دارایی‌ها فرصت دسترسی به حساب‌ها و محصولات پیشرفته‌تر را برای شما فراهم ‌می‌کند. اما نگران نباشید، استفاده از بایننس‌ارن همیشه ساده است. بیایید نگاهی به این محصولات پیشرفته بیندازیم.

جایگزینی نقدی بایننس (Binance Liquid Swap)

Liquid Swap نوع خاصی از صرافی است که قیمت دارایی‌ها را به جای دفتر سفارشات بر حسب‌‌‌ یک فرمول ریاضی تعیین ‌می‌کند. liquid Swap  به نام automated market maker (AMM) نیز شناخته ‌می‌شود.

Liquid Swap شبیه Uniswap و دیگر AMM‌ها مانند Curve Finance است، اما این سرویس توسط بایننس اداره ‌می‌شود. استفاده از این سرویس روشی بسیار ساده برای تبدیل سریع دارایی‌ها به همدیگر مانند استیبل کوین‌ها با کارمزد‌های کم است.

این سرویس چه ربطی به سپرده‌ها دارد؟ مشابه Uniswap و دیگر AMM‌ها، شما هم ‌می‌توانید به‌‌‌ یکی از بازارساز‌ها تبدیل شوید. تنها کافیست‌‌‌ یک (یا چند) استیبل کوین خود را سپرده‌گذاری کرده و سود کسب کنید. سودی که در این جا کسب ‌می‌کنید ممکن است حتی از سود به دست آمده از طریق استفاده از دیگر محصولات بایننس ارن بیشتر باشد.

سپرده‌های دوگانه (Dual Savings)

استفاده از سپرده‌های دوگانه بایننس روشی عالی برای به دست آوردن درآمد بدون توجه به بالا‌ یا‌‌ پایین رفتن قیمت است. این سپرده به شما اجازه ‌می‌دهد سود به دست آمده از سرمایه خود را بالا برده و به طور هم زمان ریسک قیمت را کاهش دهید. این سپرده چطور کار ‌می‌کند؟ اجازه دهید دقیق‌تر توضیح دهیم.

شما‌‌‌ یک ارز دیجیتال را سپرده گذاری ‌می‌کنید و بر اساس دو دارایی سود به دست ‌می‌آورید. شما دارایی خود را برای مدتی در ازای‌‌‌ یک سود ثابت قفل ‌می‌کنید، اما اگر ارزش این دارایی در زمان قفل شدن افزایش پیدا کند، سود بیشتری به دست خواهید آورد. این سپرده روشی ساده برای کنترل ریسک است.

BNB Vault

BNB Vault‌‌‌ یک جمع‌آورنده سود BNB است که سپرده‌های انعطاف پذیر، گروگذاری BNB DeFI و لانچ پول را با هم ترکیب ‌می‌کند تا بهترین سود سالانه را برای شما فراهم کند. شروع کسب درآمد با استفاده از BNB Vault بسیار ساده است.

پس از گروگذاری BNB خود، دارایی‌های BNB Vault خود را دریافت خواهید کرد. سود آن از روز دوم محاسبه شده و به طور روزانه در حساب شما قرار ‌می‌گیرد.

با استفاده از دو روش برداشت سریع و برداشت استاندارد ‌می‌توانید هر زمان که بخواهید سرمایه خود را پس بگیرید. برداشت سریع (fast redemption) به شما اجازه ‌می‌دهد همان روزی که درخواست برداشت خود را ثبت کردید BNB خود را برداشت کنید، اما سودی که در آن روز به دست آمده را از دست خواهید دارد.

برداشت استاندارد (standard redemption) سرمایه شما را روز بعد بر‌می‌گرداند، اما سودی که در روز ثبت درخواست به دست آمده را نیز به حساب شما واریز خواهد کرد.

سخن آخر

با استفاده از بایننس‌ارن گزینه‌های زیادی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال خود بدون این که بخواهید کاری انجام دهید خواهید داشت. استفاده از بایننس ارن برای کسب سود بسیار ساده است. بایننس‌ارن به شما اجازه ‌می‌دهد تا محصولی که برای سبک سرمایه‌گذاری شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید و سپس بدون این که کاری انجام دهید اجازه دهید سرمایه‌تان برایتان کسب درآمد کند.

اگر هنوز هم در مورد بیت کوین و بلاک چین سوالی دارید،سوالاتتان را در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.

در ضمن شما در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز میتوانید اقدام به خرید و فروش در وب سایت رمز ارز مارکت نمایید.

Comments (14)
Add Comment
  • Pouria

    سلام من امروز دستم به دکمه بایننس ارم خورد و کل حسابم از اسپات به بایننس ارم انتقال پیدا کرد حالا می خواهم دوباره به اسپات انتقال بدهم اما نمی توانم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    • Admin

      سلام
      کدوم محصول بایینس یرن رو انتخاب کردین ؟

  • ناشناس

    سلام . اموزش نحوه انجام چند تا از این اپشن های بایننس ارن رو قرار بدید

    • Admin

      چشم به زودی ویدئو یا مقالاتی رو در این زمینه روی سایت قرار میدیم ممنون از توجه تون

  • ناشناس

    سلام چند درصد سود میدن

    • Admin

      بستگی به نوع کوینی که دوست دارین بگذارین فرق میکنه

  • مهتاب

    سلام سرمایه گذاری تو بخش ارن بایننس ریسکی غیر از مدت زمان قفل شدن رو متوجه دارایی ما میشه؟؟؟

  • Zahra

    سلام من اشتباهی bnb ارن انتقال دادم میشه راهنمایم کنید چطوری خارجش کنم

  • abdollah

    با سلام من منظور از liquid swap رو متوجه نشدم
    امکان داره بیشتر وواضح تر توضیح بدید.

  • هامون

    فیکسیبل سیوینگ

  • Mehdi

    سلام ببخشید من هرچی ۷رید می نم میره تو قسمت ernمیخوام خارجش کنم باید چه کار کنم و به کدام قسمت برم

  • مونا

    سلام چطوری میتونیم از قسمت ارن به اسپات انتقال بدیم؟؟

    • Admin

      کافی سفارشتون رو کنسل کنید

  • فرهاد شریفی

    سلام من امروز به حسابم دیپازیت کردم الان نمی‌دونم چجوری از اسپات به بایننس ارم انتقال پیدا کرد حالا می خواهم دوباره به اسپات انتقال بدهم اما نمی توانم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون