آوه (AAVE) چیست؟

آوه (AAVE) چیست؟

آوه (AAVE) یک پروتکل مالی غیرمتمرکز است. این پروتکل به افراد اجازه می دهد که به وام ­دادن و وام ­گرفتن رمزارز بپردازند. وام ­دهندگان با واریز دارایی ­های دیجیتال در مجموعه ­های نقدینگی ویژه ایجاد سود می­ کنند. سپس وا­م­ گیرندگان می توانند با استفاده از این نقدینگی از رمزارز خود به عنوان وثیقه برای گرفتن وام فوری استفاده کنند.

Aave به زبان فنلاندی به معنای “شبح” است. آوه در ابتدای راه ­اندازی در نوامبر سال ۲۰۱۷ با نام ETHLend شناخته می شد. تغییر نام تجاری آوه در سپتامبر سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. (این به شما کمک می کند بفهمید که چرا تیکر این توکن با نام آن بسیار متفاوت است.)

آوه یا آوی هزینه­ های تخفیف پلت­فرم را به دارندگان ارائه می دهد و همچنین به عنوان یک توکن نظارتی عمل می کند که در مورد توسعه آینده پروتکل به صاحبان آن توضیح می دهد.

بنیانگذاران Aave چه کسانی هستند؟

آوه و سلف (پیشینه) آن ETHLend توسط استانی کولچوف تأسیس شد. در آن زمان او از عدم تقاضای وام در اتریوم ناامید شد. پروژه او قبل از وجود بودجه غیرمتمرکز ساخته شد. کوچلوف یک کارآفرین سریالی است که به دانشکده حقوق رفت و از نوجوانی برنامه­ نویسی را شروع کرد. او در فضای زنجیره بلوک یک تصمیم­ گیرنده اولیه بود. مدیر عامل شرکت گفت که او می خواهد ETHLend را به عنوان Aave تغییر نام دهد تا شرکت بتواند خدمات گسترده ­تری فراتر از وام­دادن اتر را ارائه دهد. بر طبق گفته کوچلوف بازار اصلی هدف آن افرادی هستند که از قبل در جامعه رمزارز مشغول به کار بوده­اند.

چه چیزی این رمز ارز را منحصر به فرد می کند؟

این پروتکل در مقایسه با رقبا در بازار به شدت شلوغ رمزارز، دارای چندین امتیاز فروش منحصر به فرد است. در طول اختلال DeFi در تابستان سال ۲۰۲۰، این یکی از بزرگ­ترین پروژه­ها از نظر ارزش کل رمزارز قفل­شده در پروتکلش بود.

این پروژه به افراد امکان می­ دهد حدود ۲۰ رمزارز را قرض بگیرند و وام دهند، به این معنی که کاربران تعداد انتخاب­های بیشتری دارند. یکی از محصولات شاخص Aave، وام­های فلاش است که به عنوان اولین گزینه وام بدون وثیقه در فضای DeFi معرفی شده است. یک مشکل در این بین وجود دارد: آنها باید در همان معامله پرداخت شوند.

شما کاربر گرامی می توانید برای مطالعه بیشتر و تخصصی تر در خصوص رمز ارز و AAVE روی لینک کلیک نمایید و یا با مراجعه به وب سایت رمز ارز مارکت اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورید.

Comments (0)
Add Comment