تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در زیر سطح محدود ۴۱ هزار دلار مانده است. انتظار می رود در چند روز آینده قیمت افزایش یابد. در مورد آلت کوین ها نیز تحلیلگران منتظر همین روند هستند. به همین منظور در این مطلب به تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد می پردازیم.

اخبار رمزارزها

قیمت بیت کوین در ۱۵ ژوئن کمی از ۴۱ هزار دلار بالاتر رفت. سپس قیمت کاهش یافت و بیت کوین در محدود ۳۹ هزار تا ۴۱ هزار دلار معامله گردید. این نشان می دهد معامله گران در قیمت بالاتر خرید نمی کنند. به نظر می رسد معامله گران تا زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده آخرین پیش بینی های اقتصادی و جدول زمانی افزایش نرخ بهره را منتشر نکند در تصمیم گیری مردد بمانند. 

با این حال، یورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر کل سرمایه گذاری جهانی در  Fidelity Investments معتقد است که قیمت بیت کوین بهبود می یابد.

همچنین یک نظرسنجی بین سرمایه گذاران کوچک انجام شده است. نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که ۸۱ درصد از شرکت کنندگان در مورد آینده رمزارزها دلگرم هستند.

نظر سنجی دیگری توسط صندوق های سرمایه گذاری بین المللی  بین ۱۰۰ مدیر ارشد مالی صندوق های پوشش ریسک انجام شده است. طبق نتایج این نظر سنجی حدود ۹۸ درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند که صندوق های پوشش ریسک ۷.۲ درصد از دارایی های خود را تا سال ۲۰۲۶ در رمزارزها سرمایه گذاری کنند.

با توجه به اینکه در آینده سرمایه زیادی وارد این بازار می شود. بعید است که سقوط قیمتی دیگر رخ دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که یک روند صعودی بزرگ به زودی شروع می شود. اکثر رمزارزهای مهم یک روند نزولی را قبل از اینکه وارد روند صعودی بعدی شوند، تجربه خواهند کرد.

بیایید به تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد بپردازیم. با تجزیه و تحلیل می توانیم سطوح بحرانی برای خارج شدن یا وارد شدن به بازار را متوجه شویم.

جفت ارز بیت کوین و دلار

بیت کوین بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۲۷۴ دلار) در سه روز گذشته حمایت شده است. اما گاوها نتواسته اند قیمت را به بالای میانگین ساده ۲۰۰ روزه (۴۲۶۷۸) برسانند. این نشان می دهد که یک فقدان تقاضا در سطح بالاتر وجود دارد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح و شاخص قدرت نسبی نزدیک نقطه میانی نشان می دهد که تعادلی بین تقاضا و عرضه وجود دارد. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار به قیمت زیر ۳۱ هزار دلار سقوط می کند.

یک تغییر روند قیمتی قوی از ۳۱ هزار دلار نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است پایدارای خود را در چند روز آینده تثبیت کنند.

این دورنما خنثی بی اعتبار می شود اگر سطح قیمت جاری به وسیله خریداران به بالای میانگین متحرک ساده  200 روزه برسد. چنین حرکتی نشانه اولیه اصلاح قیمت خواهد بود. اگر گاوها از قیمت بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه حمایت کنند. قیمت بیت کوین می تواند به محدود ۵۱۴۸۳ دلار برسد.

 به همین ترتیب، یک شکست پایین تر از ۳۱ هزار دلار نشان می دهد که خرس ها بر گاوها مسلط شده اند و ممکن است روند نزولی قیمت برگشته باشد.

جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم در چند روز گذشته در داخل مثلث متقارن معامله شده است. این نشان دهنده بلاتکلیفی بازار بین گاوها و خرس ها است. گاوها در نزدیکی خط حمایتی مثلث خرید می کنند. در حالی که خرس ها در نزدیکی خط مقاومت می فروشند.

یک شکست رو به بالا یا پایین مثلت ممکن است منجر به ایجاد یک روند حرکتی قوی شود. اما پیش بینی جهت شکست با اطمینان دشوار است.

اگر گاوها بتوانند از قیمت بالای خط مقاومت مثلت حمایت کنند. این نشان می دهد که زمان اصلاح تمام شده است. قیمت جفت ارز اتریوم و دلار می تواند به سمت هدف الگوی خود ۳۶۸۴ حرکت کند.

برخلاف این فرضیه، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر خط حمایتی بیاورند. ممکن است روند نزولی برگردد. گاوها باید تلاش کنند قیمت بالای میانگین ساده ۲۰۰ روزه (۱.۸۳۱ دلار) حفظ کنند. اما اگر این حمایت نیز شکسته شود. هدف بعدی قیمت ۱.۳۴۷ دلار است.

جفت ارز بی ان بی و دلار

بی ان بی در چند روز گذشته بین خط روند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷۲ دلار) گیر کرده است. به تدریج میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز کاهش یافته و شاخص قدرت نسبی نیز به زیر ۴۴ آمده است. این نشان می دهد که خرس ها در بازار دست بالا را دارند.

اگر خرس ها قیمت را به زیر خط روند برسانند. قیمت بی ان بی می تواند به کمتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۵۳ دلار) سقوط کند. شکست و نزدیک شدن به زیر خط حمایت می تواند فروش را تشدید کند. و قیمت را به کمتر از ۲۰۰ دلار برساند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. این می تواند قیمت را به بالای خط مقاومت ۴۳۳ دلار برساند. یک شکست و نزدیک شدن به سطح بالاتر، می تواند الگوی مثلث افزایشی گاوی را کامل کند. هدف این الگو رسیدن به هدف عینی ۶۰۹ دلار است.

تحلیل قیمت رمزارزها ۲۵ خرداد جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در چند روز گذشته بین دو قیمت ۱.۳۳ تا ۱.۹۴ دلار معامله می شود. این آلت کوین به حمایت ۱۲ ژوئن برگشت. اما گاوها در تلاش هستند که قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۸ دلار) برسانند.

کاهش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و رفتن شاخص قدرت نسبی به زیر نقطه میانی نشانگر برتری جزئی خرس ها است. اگر قیمت به کمتر از سطح فعلی برسد. خرس ها دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت کاردانو را به زیر ۱.۳۳ دلار برسانند.

اگر آن ها موفق شوند، قیمت می تواند تا حمایت بحرانی بعدی ۱ دلار سقوط کند. گاوها احتمالا به صورت تهاجمی از این سطح دفاع می کنند. تغییر جهت قوی از این حمایت نشان می دهد که قیمت این جفت ارز ممکن است در محدود وسیعی از ۱ تا ۱.۹۴ دلار باقی بماند.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین نمایی ۲۰ روزه برسانند. قیمت این جفت ارز تا محدود ۱.۹۴ دلار بالا می رود. شکست این مقاومت احتمالا نقطه شروع روند صعودی است.

جفت ارز دوج کوین و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد نشان می دهد که دوج کوین پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۳۴ دلار) برای چند روز معامله شده است. اما خرس ها نتواسته اند قیمت را به پایین تر از خط گردن  الگوی شانه و گردن بیاورند. این نشان دهنده عدم فروش در سطوح پایین است.

با این حال میانگین متحرک نمایی روند نزولی دارد و شاخص قدرت نسبی در بخش منفی است. که این دو نشان می دهند کمترین مقاومت در مسیر نزولی وجود دارد. خرس ها می توانند قیمت را بیشتر کاهش دهند و پایین تر از خط گردن حفظ کنند.

اگر آن ها موفق شوند، قیمت جفت ارز دوج کوین و دلار ابتدا به پایین از سطح حمایتی ۰.۲۱ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰.۱۴ دلار) می رسد. این دورنما منفی بی اعتبار می شود اگر گاوها قیمت را به بالایی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و تثبیت کنند.

جفت ارز ریپل و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد نشان می دهد که جفت ارز ریپل و دلار بین قیمت ۰.۷۵ و ۱.۰۷ در چند روز گذشته معامله شده اند. گاوها موفق نشدند که قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۹۳ دلار) برسانند. این نشان دهنده عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

خرس ها تلاش خواهند که قیمت را به پایین تر از حمایت ۰.۷۵ دلار برسانند. میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰.۷۲ دلار) که دقیقا زیر سطح حمایت است. از این رو گاوها احتمالا از این سطح به صورت تهاجمی دفاع می کنند.

با این حال، اگر فروش تشدید شود و خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. قیمت جفت ارز ریپل و دلار می تواند شروع به کاهش کند و به قیمت ۰.۵۶ دلار برسد.

از سوی دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. قیمت می تواند تا محدود ۱.۰۷ دلار بالا رود. یک شکست نزدیک خط مقاومت نشان دهنده پایان روند نزولی است.

جفت ارز پولکادات و دلار

قیمت پولکادات به بالاتر از خط مقاومت مثلث متقارن در ۱۴ ژوئن رسید. اما گاوها نتواسته اند قیمت را بالاتر از آن ببرند. این نشان می دهد خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و با فروش بیشتر در حال تقویت خط حمایت هستند.

اگر خرس ها قیمت را به پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. قیمت جفت ارز پولکادات و دلار برای چند روز در داخل مثلت متقاون می ماند. همچنین میانگین متحرک مسطح و شاخص قدرت نسبی پایین تر از نقطه نشانگر تثبیت قیمت چند روزه است.

شکست نزدیک بالای مثلث در قدم اول نشان دهنده پایان اصطلاح قیمت است. قیمت این جفت ارز ابتدا به محدود ۳۱.۲۸ دلار و سپس به هدف الگوی یعنی قیمت ۳۹.۷۸ دلار می رسد. برعکس، اگر خرس ها قیمت را به پایین تر از سطح حمایت برسانند. قیمت این جفت ارز ممکن است روند نزولی را آغاز کند و درهای خود را برای کاهش قیمت تا ۱۵ دلار باز کند.

جفت ارز یونی سواپ و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد نشان می دهد که قیمت یونی سواپ از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴.۷۹ دلار) پایین تر آمده است. این نشان می دهد که همچنان احساسات منفی به بازار باقی مانده است و خرس ها بالاتر از مقاومت سربار می فروشند.

فروشنده ها  تلاش خواهند کرد که قیمت را به پایین تر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۱.۸۷ دلار) برسانند. اگر آن ها بتوانند این کار را انجام دهند. قیمت جفت ارز یونی سواپ و دلار تا ۱۶.۴۹ دلار و سپس ۱۳.۰۴ دلار سقوط می کند. زیرا معامله گرانی که در چند روز گذشته خرید داشتند ممکن است تصمیم به خروج بگیرید.

برعکس، اگر روند قیمت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه تغییر کند. خریداران تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالای میانگین نمایی ۲۰ روزه سوق دهند. اگر آن ها موفق شوند قیمت ممکن است به محدود ۳۰ دلار برسد.

اگر قیمت به پایین تر از این سطح برسد. قیمت جفت ارز یونی سواپ و دلار بین ۲۱.۵۰ تا ۳۰ دلار برای چند روز باقی می ماند. شکست نزدیک به ۳۰ دلار نشان می دهد که ممکن است اصلاح قیمت پایان یافته باشد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

قیمت لایت کوین به پایین تر از میانگین نمایی ۲۰ روزه (۱۸۰ دلار) در ۱۵ ژوئن رسید. این نشان می دهد که خرس برای فروش در این قیمت تجمیع کرده اند. روند سقوط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه دارد و شاخص نسبی نیز در بخش منفی قرار گرفته است. این نشان دهنده برتری خرس ها است.

فروشندگان تلاش خواهند کرد که قیمت را به پایین از خط حمایت برسانند. اگر آن ها موفق شوند. قیمت جفت ارز لایت کوین و دلار می تواند مجداد به پایین ترین قیمت در ۲۳ می ۱۱۸.۰۳ دلار برسد. شکست زیر سطح می تواند باعث وحشت فروش شود که ممکن است قیمت را به پایین تر از ۷۰ دلار برساند.

برخلاف این فرضیه، اگر روند خط حمایت تغییر کند. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالای میانگین برسانند. اگر آن ها موفق شوند قیمت به بالای ۲۲۵ دلار می رسد. شکست این خط مقاومت می تواند باعث جذب خریداران شود.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۲۷ خرداد نشان می دهد که گاوها نتوانستند قیمت بیت کوین کش را به بالاتر از روند نزولی در چند روز گذشته سوق دهند. این نشان می دهد که خرس ها از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۶۲ دلار) به صورت تهاجمی دفاع می کنند.

خرس ها تلاش خواهند کرد که قیمت را به پایین تر از میانگین ساده ۲۰۰ روزه (۶۰۳ دلار) برسانند و خط حمایت ۵۳۸ دلار را به چالش بکشند. این سطح مهم برای مراقبت است. زیرا در صورت ترک خوردن، مثلت نزولی کامل می شود و قیمت جفت ارز بیت کوین کش و دلار می تواند روند نزولی را سر بگیرد.

حمایت بعدی ۴۰۰ دلار و سپس ۳۷۰ دلار است. برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین نمایی ۲۰ روز برسانند. قیمت جفت ارز تا ۸۶۴.۲۸ دلار بالا می رود. در حالی که خرس ها ممکن است دوباره در برابر این حرکت به سختی مقاومت کنند.

سخن آخر

تغییر قیمت رمزارزهای برتر در چند هفته آینده علاوه بر نمودار به اخبار مختلف نیز بستگی دارد. با بالا رفتن قیمت بیت کوین در چند روز گذشته دوباره اعتماد سرمایه گذران به این بازار برگشته است. احتمالا در آینده شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. ما در رمزارز مارکت تمام اخبار مربوطه به رمزارزها را قرار می دهیم. امیدواریم این اخبار به شما برای تجزیه و تحلیل قیمت ها کمک کنند.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-6-16-btc-eth-bnb-ada-doge-xrp-dot-uni-ltc-bch

Comments (0)
Add Comment