پلتفرم آایترنتی (AE) – راهنمای جامع این بلاک چین

پلتفرم آایترنتی موضوع مهمی است که دانستن آن در زمینه ارزهای دیجیتال به شما کمک بسیاری می‌کند. این پلتفرم و بلاک چین به همراه ارز دیجیتال آن از برترین‌ها در این زمینه هستند. اما شاید زیاد با این شبکه و ارز مخصوص آن که AE نام دارد آشنا نباشید، پس با ما همراه باشید تا امروز شما را با این پلتفرم مخصوص و تمام مزایای بسیار کاربردی آن آشنا کنیم.

پلتفرم آایترنتی چیست؟

آایترنتی (Aeternity) یا AE یک پلتفرم برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز یا dApp هاست. آایترنتی هدف بسیار مهمی دارد و قصد دارد که راه حلی باشد تا با استفاده از اوراکل‌ها در قراردادهای هوشمند به کار رود.

اوراکل‌ها ارتباطی میان دیتای خارج از بلاک چین و دیتای داخل بلاک چین فراهم می‌کنند. با بکارگیری این اپلیکیشن، دیتای جهان واقعی می‌تواند بازیابی و در قراردادهای هوشمند اعمال شود.

آایترنتی همچنین راه حل‌هایی را ارائه می‌کند که بسیاری از دیگر بلاک چین‌ها همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها هستند. یکی از این مشکلات بسیار معروف، مقیاس پذیری است و این نه تنها محدودیت بلاک چین عمومی بلکه همچنین محدودیت قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز نیز است.

عرضه اولیه سکه آایترنتی

این عرضه در آایترنتی در بلاک چین اتریوم نگه‌داری شده و آن را به توکن ERC-20 تبدیل می‌کرد. این عرضه اولیه سکه علت اصلی افزایش پول پروژه است.

آایترنتی تقریبا ۲۵ میلیون دلار در عرضه اولیه سکه آایترنتی افزایش داده است. عرضه اولیه سکه این پلتفرم در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ بعد از دو هفته نیز به پایان رسید. پلتفرم آایترنتی نام این پروژه و AE توکن آن است.

در عرضه اولیه سکه آایترنتی این تیم توانست ۱۲۱،۲۱۲ اتریوم و ۳۲۴ بیت کوین را افزایش دهد. این یک عرضه اولیه سکه بسیار موفق در زمان خود بود. توکن AE یک توکن ERC20 ساخت اما سپس در سال ۲۰۱۹ به بلاک چین آایترنتی تغییر جهت داد.

توکن AE توسط یک عرضه اولیه سکه آایترنتی خالص به وجود آمد. همچون بلاک چین آایترنتی که در آن اتریوم برای تمامی معاملات بلاک چین استفاده می‌شود، در بلاک چین آایترنتی نیز AE برای پرداخت هزینه‌های معاملات در شبکه استفاده می‌شود و تمامی قراردادها را نیز در بلاک چین آایترنتی تنظیم می‌کند.

کاربران می‌توانند توکن‌های AE را از صرافی‌های Huobi Global، Gate.io و BKEX خریداری کنند. بهترین کیف پول برای توکن‌های AE نیز Trust wallet، Atomic wallet و Base æpp است. Base æpp یک کیف پول بلاک چین آایترنتی است.

مشکلاتی که آایترنتی در تلاش برای حل آنهاست

  • آایترنتی می‌خواهد اندازه معاملات را به حداقل برساند. این شبکه قصد دارد که اینکار را با ذخیره تمام اطلاعات معاملات در یک زنجیره جانبی یکپارچه انجام دهد. جایی که اطلاعات کوچک اما مهم در زنجیره اصلی نگهداری خواهند شد. این عمل باعث ضمانت آن می‌شود که دیتا در معاملات درون زنجیره‌ای به حداقل رسیده و فضای بسیار بیشتری را نیز خالی می‌کند.
  • آایترنتی می‌خواهد یک روند توافق انسانی را توسعه دهد که در آن سهام‌داران آایترنتی بتوانند به پلتفرم مورد نظر خود با بله یا خیر رای دهند. رای گیری نیز در طول رویداد‌های تغییرات شبکه یا تصمیمات مهمی که در انجمن گرفته می‌شوند جای می‌گیرد.
  • پلتفرم آایترنتی می‌خواهد مشکل توافق را حل کند. برخلاف دیگر بلاک چین‌ها مثل بیت کوین که از الگوریتم‌های اثبات کار استفاده می‌کنند. چنین کوین‌های اثبات کاری معمولا با یک مشکل روبه‌رو هستند آن هم زمانی است که کنترل به دست کسانی می‌افتد که بیشترین پول یا تجهیزات استخراج را دارند. کاربرانی که منابع بالایی را دارند نسبت به کسانی که تجهیزات کمتری را دارا هستند بیشتر می‌توانند پول خود را جبران کنند. در این مورد آایترنتی یک سیستم هیبریدی هم از اثبات کار و هم از اثبات سهام ارائه می‌دهد. با امید اینکه این دو راه توافق بتواند به افراد ارزش بیشتری دهند.
  • بر اساس تیم آایترنتی روشی که سرمایه گذاری جمعی در آن سازماندهی شده است می‌تواند از طریق «قراردادهای ایمن غالب» آنها ایمن‌تر و شفاف‌تر باشد. قراردادهای هوشمندی وجود دارد که در زمینه جذب سرمایه برای پروژه‌های تجاری استفاده می‌شود. پول سرمایه‌های جمعی در آن قفل می‌شود و می‌تواند به صندوق‌های مختلفی تقسیم شود تا برای سرمایه گذارانی که به دنبال بازگشت سرمایه (ROI) هستند، پشتیبان گیری کند.
  • تیم‌های عرضه اولیه سکه همچنین می‌توانند نقاط عطف مشخصی را پیش از انجام سرمایه گذاری جمعی در قراردادهای هوشمند تنظیم کنند. در پلتفرم آایترنتی هنگامی که سرمایه گذاری جمعی به اهداف تعیین شده خود رسید، آن قرارداد هوشمند به صورت خودکار منتشر می‌شود و پول را به جزئیات مشخصی که در قرارداد برنامه ریزی شده است تخصیص می‌دهد.
  • علاوه بر تنظیم قوانین در قراردادهای هوشمند، روش‌های متعدد می‌تواند با استفاده از سیستم اوراکل تکمیل سرمایه گذاری جمعی را تایید کند. اگر یک اوراکل نتیجه بگیرد که هنوز به نقطه عطف نرسیده است سپس سرمایه گذاران می‌توانند سرمایه‌هایشان را با بهره پس بگیرند.

کیف پول آایترنتی

کاربران می‌توانند کوین‌های آایترنتی را در چندین کیف پول ذخیره کنند.

کوین‌های AE از طرف یک Trust wallet پشتیبانی می‌شوند که یک کیف پول موبایل است و توسط صرافی بایننس اجرا می‌شود.

Atomic wallet نیز که یک کیف پول معروف است، از آایترنتی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به راحتی کوین‌های AE خود را در یک اتومیک والت نیز ذخیره کنید.

یک کیف پول بلاک چین آایترنتی برای اندروید کیف پول Base æpp Wallet است که به صاحبان کوین‌های AE اجازه دریافت، سپرده گذاری و ارسال توکن‌های آایترنتی را می‌دهد.

از کجا کوین آایترنتی بخریم؟

اگر به آایترنتی علاقه مند هستید می‌توانید کوین‌های آن را از صرافی Huobi global، Gate.io و BKEX خریداری کنید. این صرافی‌ها به شما اجازه خرید آایترنتی با USDT را می‌دهند.

همچنین اگر می‌خواهید که کوین آایترنیتی را با بیت کوین خریداری کنید می‌توانید آن را از Huobi Global، Gate.io، Okex، Conall و Hitbtc بخرید.

برای خرید آایترنتی با اتریوم نیز می‌توانید به MXC، Gate.io و Bitalong مراجعه کنید.

چگونه کوین پلتفرم آایترنتی بخریم؟

برای خرید آایترنتی کافی است به صرافی مورد علاقه خود بروید و BTC، ETH و UST که می‌خواهید با آن آایترنتی بخرید را سپرده گذاری کنید.

اگر بیت کوین دارید جفت AE/BTC را انتخاب کنید. اگر USDT دارید جفت AE/USDT و اگر اتریوم دارید نیز جفت AE/USDT را انتخاب کنید.

به صفحه تریدینگ صرافی خود بروید.

در صورت داشتن AE/USDT قیمت کوین AE را که می‌خواهید با آن سکه بخرید وارد کنید. میزان کوین AE و اینکه چقدر می‌خواهید در یک قیمت مشخص بخرید را وارد کنید و سپس دکمه خرید را فشار دهید.

صرافی سفارش شما را در دفتر سفارشات پست می‌کند. آن نیز تا زمانی که پر شود در قسمت سفارشات باز قرار می‌گیرد. زمانی که سفارش شما پر شد شما صاحب آن توکن‌های AE خواهید بود.

چگونه توکن آایترنتی را از حساب برداشت کنیم؟

  • برای برداشت توکن آایترنتی از حساب کافی است به صفحه برداشت صرافی خود بروید.
  • سپس آدرس پرداخت کوین AE خود را وارد کنید.
  • میزان توکن‌های آایترنتی که می‌خواهید بردارید را وارد کنید.
  • گزینه ارسال را بزنید و تا زمانی که برداشت شما پردازش شود صبر کنید.
  • ممکن است مجبور باشید برای تایید برداشت از حساب به ایمیل خود بروید.
  • اگر همچنین گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای را نیز فعال کرده باشید در این مرحله باید کد ۲FA خود را وارد کنید.

پیش‌بینی قیمت آایترنتی

اینفلوئنسرهای رمز ارز در گذشته پیشبینی‌های قیمت Aeon بسیاری را در پلتفرم‌هایی همچون یوتیوب، تلگرام و توییتر انجام داده بودند.

توکن آایترنتی (AX) در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. قیمت کوین AX در زمان راه اندازی نزدیک ۰.۴۰ USD بود. در دسامبر ۲۰۱۷ قیمت AX یک رکورد جدید زد و به ۳.۱۰ USD رسید.

اما قیمت AX رکوردهای بیشتری برای زدن داشت. زمانی که کل بازار رمز ارز با یک دوران سخت در سال ۲۰۱۸ رو به رو شد قیمت کوین پلتفرم آایترنتی با تقریبا ۵ USD به یک رکورد دیگر رسید. از آن زمان قیمت کوین آایترنتی در حال سقوط است و حتی در مارس ۲۰۲۰ نیز به قیمت کمی همچون ۰.۰۷ USD رسید.

با وجود رشد سالم بازار کریپتوکارنسی در مارس ۲۰۲۰ اما قیمت آایترنتی نتوانست هیچ رشدی کند و در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۰.۰۸ USD معامله می‌شود.

  • پیشبینی قیمت آایترنتی ما برای سال ۲۰۲۱ ، ۰.۰۸ و ۰.۱۶ دلار است.
  • پیشبینی قیمت AX برای سال ۲۰۲۲ تغییر می‌کند و حدود ۰.۱۴ و ۰.۲۲ دلار است.
  • پیشبینی این قیمت برای سال ۲۰۲۵ نیز بالای ۰.۹۵ دلار است.

اینها تماما پیشبینی‌های ماست. ما مشاوران مالی نیستیم و هیچکسی نمی‌داند که قیمت آایترنتی چطور پیش خواهد رفت. به همین دلیل سعی کنید همیشه پیش از سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی، تحقیقات خود را انجام دهید.

اگر می‌خواهید در آایترنتی سرمایه گذاری کنید تنها آن مقداری را سرمایه گذاری کنید که بتوانید از دست دهید.

منابع مفید

  • وبسایت آایترنتی
  • انجمن آایترنتی
  • تلگرام آایترنتی
  • توییتر آایترنتی
  • ردیت آایترنتی

انجمن آایترنتی

انجمن آایترنتی همچنین یک مکان اختصاصی برای اعضای انجمن است تا بتوانند درباره بلاک چین آایترنتی و سوالات خود بحث کنند. این انجمن دسته بندی‌ها، موضوعات و پرسش و پاسخ‌های متفاوتی دارد که می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را در آن پیدا کنید. اگر نمی‌توانید از مشکل خود سر درآورید می‌توانید درخواست کمک کنید. اعضای انجمن اتحادیه آایترنتی بسیار فعالند و می‌توانند در رابطه با تمام سوالات به شما کمک کنند.

به دلیل آنکه این انجمن یک انجمن بسیار متعهد آایترنتی است مشارکت این اعضا در دیگر کانال‌های اجتماعی پلتفرم آایترنتی شایسته نیست.

ردیت آایترنتی

ردیت آایترنتی ۶.۴ هزار عضو دارد. ردیت آایترنتی به اندازه دیگر زیر مجموعه‌ها که در آنها انجمن علاقه زیادی به ارائه طرح‌ها، پیشنهادات و شرکت فعال در توسعه پروژه‌ها دارد، فعال نیست. دلیل آن نیز ممکن است آن باشد که قیمت AE به دیگر ارزها در بازار رمز ارزها نمی‌رسد. سرمایه گذاران ناامیدند به علت آنکه قیمت AE با وجود افزایش شدید قیمت بازار کریپتوکارنسی تا بیش از سه ماه به هیچ کجا نمی‌رسد.

ردیت آایترنتی همچنین هیچ قانون مشخصی ندارد. هیچ قانون حداقلی برای پست گذاشتن وجود ندارد و بدان معنی است که هرکسی می‌تواند به ردیت آایترنتی به علت جریان آرامی که دارد ملحق شود.

Bitcointalk آایترنتی

Bitcointalk یک انجمن عمومی است که در آن شما می‌توانید در رابطه با تمام موضوعات کریپتوکارنسی بحث کنید. این انجمن یک انجمن بسیار معروف است. تمام پروژه‌های رمز ارز و عرضه اولیه سکه در Bitcointalk حاضرند تا انجمن بزرگ رمز ارز را پوشش داده و به آنها اجازه فهمیدن پروژه‌های خود را بدهند.

آایترنتی در سال ۲۰۱۶ در Bitcointalk حضور پیدا کرد. Bitcointalk آایترنتی ۳۱۴ صفحه دارد که همه آنها درحال بحث درباره آایترنتی هستند. به غیر از بحث و گفت و گو کسانی که به آایترنتی علاقه مند هستند سوالات خود را درباره پروژه‌های Bitcointalk آایترنتی می‌پرسند.

اعضای ارشد و قدیمی‌تر Bitcointalk نیز معمولا به سوالات اعضای جدید درباره پلتفرم آایترنتی پاسخ می‌دهند. البته باید گفت که استفاده از Bitcointalk آایترنتی پس از راه اندازی انجمن آایترنتی کاهش یافته است.

جمع‌بندی

پلتفرم آایترنتی موضوعی است که دانستن اطلاعات آن به شما در زمینه کریپتوکارنسی کمک بسیاری می‌کند. ممکن است نام این پلتفرم را کمتر از سایر پلتفرم‌ها شنیده باشید اما آایترنتی پلتفرم اپلیکیشن غیر متمرکزی است که قصد دارد مشکلات بسیاری در این زمینه را حل کند. کوین مخصوص این پلتفرم AE نام دارد. در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال کمی افت کرده است اما پیشبینی ما از قیمت آینده این ارز، صعودی است. ما امروز این ارز و تمام مزایای بسیار کاربردی آن را به شما معرفی کردیم. به نظر شما قیمت این ارز افزایش خواهد یافت؟

Comments (0)
Add Comment