همکاری هوش مصنوعی و بلاک چین

هوش مصنوعی و بلاک چین به ندرت در کنار هم استفاده می شوند. اما ترکیب کردن این دو تکنولوژی می تواند موارد استفاده فراوانی داشته باشد.

هوش مصنوعی یا AI و بلاک چین به عنوان تکنولوژی هایی شناخته می شوند که آینده را متحول خواهند کرد. اما مشکل اینجاست که آن ها با هم مثل آب و روغن هستند. در حالی که هر دو به نوبه خود نوآورانه هستند. اما بهم پیوستگی آن ها به اندازه کافی نیست.

مشکلات فعلی بر سر راه ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین

بیشترین دلیل این مشکل را میتوان موانع تکنولوژیک عنوان کرد. بکار گیری هوش مصنوعی در قراردادهای هوشمند امروزی عملا غیر ممکن است. چون هریک به الگوهای برنامه نویسی کاملا مجزایی احتیاج دارند.

در حالی که قراردادهای هوشمند به منظور کاهش هزینه ها از کمترین میزان داده ها استفاده می کنند، بسیاری از مدل های هوش مصنوعی از مقادیر گسترده ای از داده ها و محاسبات برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

از طرفی قراردادهای هوشمند ساز وکار معینی دارند. به این معنی که یک خروجی مشخص فقط با وجود مولفه های مشخصی حاصل می شود. در حالی که در هوش مصنوعی رسیدن به دقت ۱۰۰% بسیار مشکل است. بخصوص در مورد شناسایی تصاویر و صداها.

چنین نیازی به انعطاف پذیری، تولد نسل جدیدی از قراردادهای هوشمند را می طلبد. که هم بتوانند داده هایی با دقت بالا را دریافت کنند و هم خروجی بی نقصی را ارائه دهند.

همانطور که انجمن بلاک چین اروپا  EU Blockchain Forum به تازگی عنوان کرده است ترکیب شدن این دو تکنولوژی نه فقط راهگشا بلکه امری ضروری است.

«در دنیای واقعی و بخصوص در سطح کلان، AI و بلاک چین و اینترنت اشیا باید بتوانند با هم کار کنند. وجود زیرساخت هایی که ترکیب این تکنولوژی ها را میسر کند می تواند به مدیریت بهتر سیستم های شهری و فراهم کردن شرایط زندگی با کیفیت تر برای شهروندان کمک کند».

موارد استفاده ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین

به هم رسیدن این دو تکنولوژی در عمل چگونه خواهد بود؟ کاربرد های قابل لمس این ادغام برای کاربر نهایی چیست؟

هوش مصنوعی و بلاک چین در کنار یکدیگر می توانند به پیشرفته تر شدن اپلیکیشن های غیر متمرکز  و منعطف تر شدن قرارداد های هوشمند کمک کنند. همچنین با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره می توان جایگزین مناسب تری را برای کلیدهای خصوصی ارائه کرد. در حال ذخیره سازی و به خاطر سپاری کلیدهای خصوصی می تواند برای کاربر دشوار باشد.

همچنین زمینه های دیگری مانند اینترنت اشیاء، تولید، بیمه، درمان، اتوماسیون فعالیت های انسانی و متعاقبا کاهش خطاهای انسانی و شفاف تر شدن تراکنش های مالی تنها تعدادی از مزایای همکاری هوش مصنوعی و بلاک چین می باشند.

اکوسیستم AI و بلاک چین در Oraichain

Oraichain یکی از کمپانی هایی ست که تلاش می کند هوش مصنوعی و بلاک چین را با یکدیگر ترکیب کند. این شرکت با فراهم کردن امکان دسترسی امن به هوش مصنوعی از طریق API ها عملکرد قرارداد های هوشمند را بهبود می بخشد.

از فوریه سال جاری بیش از صد API در دسترس عموم قرار گرفته است. پلت فرم برنامه نویسی Oraichain Studio این API ها را با قرارداد های هوشمند ادغام می کند. این پلت فرم از خروجی AI اطمینان حاصل کرده و داده های بدست آمده را در چندین شبکه بلاک چین توزیع می کند. این فرایند بدون کنترل متمرکز انجام می شود. همچنین دسترسی گستره تری را به مدل های پیشرفته هوش مصنوعی فراهم می کند. بدینوسیله افراد بیشتری امکان برخورداری از مزایای این تکنولوژی را خواهند داشت.

این کمپانی توسط دکتر chung dao استاد دانشگاه علم و صنعت Hanoi بنیان گذاشته شده است. Oraichain در شش ماه گذشته همکاری های گسترده ای با Rikkeisoft, KardiaChain, VAIOT و OCEAN Protocol داشته است.

بطور مثال Rikkeisoft یک شرکت ویتنامی فعال در زمینه IT است که در زمینه منبع انسانی با  Oraichain همکاری می کند.

مدیر عامل این شرکت می گوید «ما فعالیت Oraichain را منحصر به فرد می دانیم. چرا که جزء معدود شرکت هایی است که در زمینه ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین فعالیت می کند. امیدوارم که همکاری ما گام مثبتی برای رشد این شرکت در آمریکا و ژاپن باشد.

در آخر

هوش مصنوعی و بلاک چین هر دو تکنولوژی های جدیدی هستند. بسیاری از کارشناسان و موسسات مالی معقدند که ادغام این دو امری اجتناب ناپذیر در آینده است. اما در حال حاضر هر کدام از این دو برنامه نویسی های خاص خود را دارند. به این ترتیب هنوز فاصله زیادی تا ادغام صد در صد و مفید هوش مصنوعی و بلاک چین باقی مانده است. همکاری AI و بلاک چین مزایایی نظیر پیشرفته تر شدن اپلیکیشن های غیر متمرکز، منعطف تر شدن قرارداد های هوشمند و ارائه کلیدهای خصوصی امن تر را به دنبال دارد. یکی از شرکت های پیشرو در ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین شرکت Oraichain است. پلت فرم برنامه نویسی Oraichain Studio، API ها را با قرارداد های هوشمند ادغام می کند. این پلت فرم با حصول اطمینان از خروجی AI داده های بدست آمده را در شبکه های بلاک چین پخش می کند.

به نظر شما ادغام AI و بلاک چین چه تاثیری بر خرید و فروش رمزارز ها دارد؟

آیا ورود هوش مصنوعی تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

در رمزارز مارکت از آخرین تغییرات تکنولوژی حوزه هوش مصنوعی و بلاک چین مطلع شوید.

https://cointelegraph.com/news/how-artificial-intelligence-can-enhance-blockchain-platforms

Comments (0)
Add Comment