پنج سال حبس برای الکساندر وینیک توسط دادگاه فرانسه

وکیل الکساندر وینیک می‌ترسد که مقامات یونانی پس از صدور حکم، اتهامات بیشتری به او وارد کنند.

پنج سال حبس برای الکساندر وینیک

دادگاه تجدیدنظر در پاریس پرونده الکساندر را بررسی کرد. این دادگاه پرونده علیه او مبنی بر تخلف در بیت کوین را تایید کرده است.

این دادگاه اعلام کرد که حکم صادر شده برای الکساندر وینیک در سال ۲۰۲۱ را تایید می‌کند. او به پنج سال حبس در زندان محکوم شده است. دادگاه اعلام کرده که وینیک مرتکب پولشویی شده است. این دادگاه اذعان دارد که او بخشی از یک گروه جنایی سازمان یافته بود. همچنین وینیک اطلاعات نادرستی در مورد منشاء کارهایشان نیز ارائه نکرده است.

دادگاه پاریس چندین درخواست توسط تیم دفاعی وینیک را رد کرد. یکی از این درخواست‌ها شامل بررسی نسخه ای از شواهد ارائه شده توسط FBI بود. یکی دیگر از حکم‌های ماه دسامبر وینیک جریمه ۱۰۰ هزار یورویی بود. دادگاه این حکم را برای وینیک لغو و او را از پرداخت این مبلغ معاف کرد.

اتهامات سنگین برای وینیک

در ابتدا الکساندر به کلاهبرداری از حدود ۲۰۰ نفر با استفاده از باج افزار متهم شد. البته دادگاه در ماه دسامبر اتهام حملات بدافزار را از وی سلب کرد.

خبرگزاری دولتی روسیه، TAAS، خبر جدیدی مبنی بر درخواست جریمه کمتر توسط دادستانی منتشر کرد. دادستانی این پرونده درخواست کرد که جریمه کمتری برای الکساندر وینیک در نظر گرفته شود. این داستانی ادها کرد که وینیک توانایی پرداخت جریمه‌های سنگین به قربانیان را نخواهد داشت.

تیم دفاعی وینیک قصد دارد که درخواست تجدید نظر را به دادگاه صادر کند. این تیم می‌خواهد با توجه به قوانین فرانسه ظرف ۵ روز این دادخواست را برای دادگاه ارسال کند.

وینیک یک متخص کامپیوتر روسی است. ابتدا در ماه ژولای، هنگامی که در تعطیلات خود در یونان بود، بازداشت. او توسط ایالات متحده، متهم به پولشویی با مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار شد. وی این پولشویی را هنگام معاملات بیت کوین انجام داده بود.

اتهامات کمتر برای وینیک

الکساندر در ژانویه سال ۲۰۲۰ به فرانسه استرداد شد. وی در ماه دسامبر به پنج سال زندان محکوم شد. وکیل وینیک از این می‌ترسد که مقامات یونانی بخواهند که او به یونان برگردد. او معتقد است که آن‌ها قصد دارند اتهامات بیشتری به وینیک بزنند.

همچنین روسیه با استناد به دلایل بشردوستانه درخواست استرداد وینیک را داده است. او در نوامبر ۲۰۱۸ در یونان اعتصاب غذا انجام داد. تاتیانا مسکالکووا (Tatiana Moskalkova), یکی از مدافعین حقوق بشر در روسیه است. بعد از اعتصاب غذای الکساندر وینیک، از سازمان حقوق بشر درخواست کرد که به وینیک کمک رسانی صورت گیرد. وی همچنین خواستار این بود که او را به روسیه برگردانند. تاتیانا در این دادخواست به وخامت سلامتی وینیک و همسرش نیز اشاره کرد. این به آن دلیل بود که همسر وینیک به سرطان مغز مبتلا شده بود.

هرچند طبق گزارشات ممکن است دلیل درخواست استرداد الکساندر وینیک به روسیه به دلایل امنیتی نیز باشد. سازمان اطلاعات روسیه قصد دارد با این کار مانع شود که این داده‌های حساس به دست دشمنان خارجی بیفتد. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که سازمان‌های اطلاعاتی روسیه ممکن است از بیت کوین برای عملیات‌های طبقه بندی شده استفاده کرده باشند.

اگر وینیک استرداد شود اتهامات کمتری در روسیه به او وارد می‌شود. از جمله این اتهامات باید به کلاهبرداری در زمینه اطلاعات کامپیوتری اشاره کرد.

در آخر

الکساندر وینیک یکی از متخصصان کامپیوتر است. وی در ماه ژولای به اتهام پولشویی در بیت کوین توسط ایالات متحده بازداشت شد. دادگاه برای حکم پنج سال حبس را در نظر گرفت. البته وی به جریمه ۱۰۰ هزار یورویی نیز محکوم شده بود که دادگاه او را از پرداخت این جریمه معاف کرد. به نظر شما آیا اتهامات وارد شده بر او درست است؟ فکر می‌کنید که وینیک تمامی این پولشویی‌ها را انجام داده است؟

متا دیسکریپشن

الکساندر وینیک توسط دادگاه فرانسه به ۵ سال محکوم شد. این محکومیت وی به این خاطر است که هنگام معاملات بیت کوین، پولشویی انجام داده بود.

Comments (0)
Add Comment