هارد فورک آلونزو و استقرار ۴۰,۰۰۰ قرارداد هوشمند در کاردانو

هارد فورک آلونزو از جمله هارد فورک‌های بسیار معروف در زمینه ارزهای دیجیتال است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم. ارز دیجیتال کاردانو، سومین ارز دیجیتال بزرگ بازار است. این ارز از ارزهای بسیار موفق در این زمینه نیز بوده است. چندی پیش، هاردفورکی از این شبکه به‌نام آلونزو اعلام شد که می‌توانست عملکرد قراردادهای فوق‌العاده را در این شبکه، ممکن سازد. حالا این هاردفورک در کاردانو اعمال شده است و نتیجه آن، قرارگرفتن بیش از ۴۰,۰۰۰ قرارداد هوشمند در زنجیره کاردانو است. با ما همراه باشید تا امروز این ارز دیجیتال و هاردفورک جدید آن را بررسی کنیم.

هارد فورک آلونزو

قراردادهای هوشمند پس از ۱۲ام سپتامبر در شبکه کاردانو (Cardano) به حقیقت پیوستند. حالا پس از راه‌اندازی هاردفورک آلونزو (Alonzo Hard Fork)، توسعه‌دهندگان می‌توانند شروع به ساخت قراردادهای هوشمند در اکوسیستم کاردانو کنند. این همچنین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی را (DApps) بسازند تا خدمات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را به کاربران بلاک چین‌ها، ارائه دهند.

با تعداد قراردادهای هوشمند ساخته‌شده در کاردانو، هیچ شکی نیست که ما شاهد هجوم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در این شبکه، خواهیم بود. تیم کاردانو نیز گفته است که آن‌ها درحال کمک به توسعه‌دهندگان برای زنده‌کردن پروژه‌های خود در این پلتفرم هستند. آن‌ها همچنین این کار را با ایمن و کاربرپسندکردن اکوسیستم کاردانو تا حد ممکن، انجام می‌دهند.

در اولین روز پس از هارد فورک آلونزو و معرفی قراردادهای هوشمند در کاردانو، تنها در ۲۴ ساعت اول، بیش از ۱۰۰ قرارداد هوشمند در این شبکه ساخته شد. این عدد به‌خودی خود، بسیار تأثیرگذار و چشمگیر بود. اما روزهای بعد حتی حاکی از جدول زمان‌بندی شتاب‌زده‌تری برای ساخت این قراردادهای هوشمند، بوده است. پنجشنبه ۱۶ سپتامبر، چهارمین روز بعد از HFC آلونزو بود. همچنین براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط وبسایت adapools.org، تعداد کنونی قراردادهای هوشمند در این شبکه حالا بیشتر از ۴۰,۰۰۰ عدد است.

قراردادهای هوشمند روز افزون در شبکه کاردانو

درحالی که قرار نیست بیشتر این قراردادهای هوشمند همین حالا اجرا شوند، توسعه‌دهندگان آن‌ها را می‌سازند تا پیش از آنکه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز آن‌ها منتشر شود، توکن‌های خود را قفل کنند. این نشان‌دهنده تعداد توسعه‌دهندگانی است که درحال حاضر مشغول به کار هستند تا پروژه‌های خود را به اکوسیستم کاردانو بیاورند. با افزایش امور مالی غیرمتمرکز، افراد بیشتر و بیشتری در حال دور شدن از دیگر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند پیشرو و نزدیک شدن به جایگزینی ارزان و سریع‌تر همچون کاردانو هستند. انتظار می‌رود که پروتکل‌های بیشتری نیز قراردادهای هوشمند آدا را بپذیرند و از آن استفاده کنند.

در حال حاضر، این قراردادهای هوشمند در یک قرارداد قفل ساعتی قرار دارند که آنها را برای برهه مشخصی از زمان، قفل می‌کند. این برهه نیز تا زمانی است که توسعه‌دهندگان، آماده به استفاده از آنها باشند. این به توسعه‌دهندگان، زمانی که برای توسعه پروتکل‌های خود نیاز دارند را می‌دهد. درعین حال نیز از قراردادهای هوشمندی که از پیش برای استفاده آن‌ها ایمن شده بود نیز برخوردار هستند.

جمع بندی

هارد فورک آلونزو یکی از هاردفورک‌های بسیار محبوب اخیر دنیای ارزهای دیجیتال است که امروز به آن پرداختیم و شما را با آن آشنا کردیم. هاردفورک آلونزو از مورد انتظارترین ارتقاء‌های این زمینه بود که سرانجام در تاریخ ۱۲ام سپتامبر برروی کار آمد. این ارتقا، با بیشترین استقبال روبه‌رو شد و حالا شبکه ارز دیجیتال کاردانو، بیش از ۴۰,۰۰۰ قرارداد هوشمند را در شبکه خود قرار داده است. گرچه که این عدد در آینده رو به افزایش نیز خواهد گذاشت. تحلیل‌گران رمز ارز، گمان می‌کنند که باوجود چنین قراردادهایی، تمام کاربران این زمینه از هر قرارداد دیگری دوری کرده و به سمت این شبکه، هجوم می‌آورند. ما امروز این ارز دیجیتال و هاردفورک فوق‌العاده آن را خدمت شما بررسی کردیم. نظر شما دررابطه با آینده قراردادهای هوشمند چیست؟

Comments (0)
Add Comment