کاهش قیمت آلت کوین ها به دنبال افزایش قیمت بیت کوین

 گاوها بیت کوین در نبردی برای حفظ قیمت ۴۰ هزار دلار هستند. آنها می خواهند که این بازه را به عنوان سطح حمایت برای این ارز به اثبات برسانند. این در حالی است که به دنبال تلاش سرمایه گذاران برای تثبیت سود با کاهش قیمت آلت کوین ها نیز روبه رو بوده ایم.

 آلت کوین ها به تازگی با فشار بسیاری زیادی از سوی بازار روبه رو بوده اند. کاهش قیمت بیت کوین و سنجش سطح حمایت این ارز پس از رسیدن به قیمت ۴۱۹۴۰ دلار فشاری زیادی را به آلت کوین ها وارد کرده است.

 به دنبال افزایش دوباره قیمت بیت کوین این رمزارز دوباره با فشار فروش دست و پنجه نرم کرده است و به ۳۶۶۰۰ دلار رسیده است. این اتفاق در روند صعودی اخیر بارها و بارها تکرار شده است. سرمایه گذاران با کاهش قیمت به سرعت برای خرید وارد عمل شدند. قیمت بیت کوین نیز در ادامه دوباره قیمت ۴۱۹۴۰ دلار را از آن خود کرد.

 احساس کلی بازار در حال بهبودی است. چرا که همچنان شاهد ورود موسسات سرمایه گذار به بازار بیت کوین هستیم. به گزارش کوین تلگراف مدیر شرکت Grayscale اعلام کرده است که تمامی اقدامات در راستای ایجاد شرایط مساعد برای سرمایه گذاری در بیت کوین انجام شده است.

 رسانه و بیت کوین

برنامه مد مانی (Mad Money) با اجرای جیم کرامر (Jim Cramer) از شبکه CNBC به این نکته اشاره کرده است که افزایش قیمت بیت کوین فشار زیادی را به طلا وارد کرده است. این امر نشان می دهد که روند کلی بازار رمزارز و بیت کوین تغییری را در روند خود احساس خواهند کرد.

این درحالی است که نمی توان قاطعانه در مورد ادامه روند بیت کوین اظهار نظر کرد. درواقع به هیچ عنوان مشخص نیست که بیت کوین تا چه زمانی به این روند ادامه می دهد. آنچه مشخص است این است که هربار که قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کند، موسسات سرمایه گذاری و سرمایه گذارهای خرد بیشتری از این بازار استقبال می کنند. آنها به طرز افراط گرایانه ای برای خرید بیت کوین وارد عمل می شوند و قیمت این ارز را بالا می کشند.

 کاهش قیمت سهام به دنبال بی ثباتی ها

سهام در تاریخ ۸ ژانویه رکورد جدید خود را به ثبت رساند، اما امروز شاخص S&P500، نزدک و دائو جونز قدرت کمی را از خود نشان می دهند. در آن زمان بود که مشخص شد لایحه محرک که قرار بود از سوی آمریکا صادر شود همچنان با موانعی روبه رو است.

شاخص های بزرگ بازار سقوط کرده اند. فشار فروش در بازار به اوج رسیده است. اما این شاخص ها در گذشته قادر بودند که در پایان روز خود را به نقطه قابل قبولی برسانند. شاخص S&P 500  با ۰.۵۵ درصد سود، نزدک و دائو نیز به ترتیب با ۱.۲۸ و۰.۱۸ درصد سود روز خود را به پایان رسانند.

 افزایش سیطره بیت کوین و کاهش قیمت آلت کوین ها

کاهش قیمت آلت کوین ها

در حالی که بیت کوین بین ۳۶۶۰۰ و ۴۲۰۰۰ دلار معامله می شود، آلت کوین ها با فشار زیادی روبه رو بوده اند. با نزدیک شدن به روز های آخر هفته فشار فروش افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که کاهش قیمت ها با ادامه این روند ممکن است.

اگر قیمت بیت کوین با حمایت روبه رو شود یا وارد مرحله ثبات شود، قیمت آلت کوین ها نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین معامله گران روزانه بیش از هر زمان دیگر قیمت بیت کوین را زیر نظر گرفته اند.

نمودار بیت کوین

قیمت اتریوم در حال حاضر با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۱۹۴ دلار رسیده است. این در حالی است که دات (Polkadot) و استلار لومنس (Stellar Lumens) هر کدام ۶ درصد کاهش داشته اند. این در ارز در شرایط فعلی به قیمت  ۹.۱۵ و ۰.۲۸۹ دلار معامله می شوند.

ارزش بیت کوین

ارز کل سرمایه بازار اکنون روی ۱.۰۵ تریلیون دلار است و نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ۷۵.۵ درصد است.

بیت کوین همچنان با قدرت در صحنه حضور دارد. اما مسئله اصلی اینجاست که با توجه به حرکت نهنگ ها و فروش دارایی با افزایش قیمت بیت کوین بازار آلت کوین های دچار رکود شده است. اگر بیت کوین این روند را ادامه دهد فشار ناشی از فروش آلت کوین ها را به شدت آسیب پذیر می کند. اما تثبیت یا ادامه روند صعودی قدرت از دست رفته را به الت کوین ها باز می گرداند.

 واقعیت این است که برنده کسانی هستند که با کوچکترین تغییری در روند بازار دست از سرمایه گذاری بر ندارند. بیت کوین و رمزارز آینده را در مشت خود دارد. تغییرات امروز این ارز حواشی کوچکی هستند که شما را برای یک آینده درخشان آماده می کنند. با ما در رمزارز مارکت بازار بیت کوین و اخبار مربوط به این حوزه را زیر نظر داشته باشید. به این ترتیب با ما آمادگی بیشتری وارد این بازار می شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/altcoins-sell-off-as-traders-jostle-to-hold-bitcoin-price-above-40k

Comments (0)
Add Comment