رابطه مستقیم بیت کوین و آلت کوین

تحلیل بازار همواره در دوره های تلاطم رابطه مستقیم بیت کوین و آلت کوین را نشان داده است. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا بیش از یک ماه است که با افت قیمت روبرو شده اند. این افت قیمت بی سابقه در سطح جهانی شامل تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار بوده است.

از شروع ماه ژوئن تاکنون کل سرمایه بازار از ۱.۸ تریلیارد دلار به ۱.۳ تریلیارد دلار رسیده است. این ارقام سقوط ۴۰ درصدی بازار را نشان می دهند.

در این بین نکته قابل توجه ارتباط مستقیم بیت کوین، اتر و بطور کلی بازار آلت کوین بوده است. برای درک بهتر این نکته توجه به نمودار زیر مفید خواهد بود. این نمودار نشان می دهد که ارتباط اتر و بیت کوین در طی سی روز گذشته در حدود ۰.۸ بوده است.

برای درک بهتر این ارقام قابل ذکر است که اعداد ۰ تا ۰.۳ عدم ارتباط این دو رمزارز را نشان می دهند. اعداد ۰.۳ تا ۰.۵ ارتباط کم و بازه ۰.۵ تا ۰.۷ ارتباط متوسط را نشان می دهد. اعداد ۰.۸ و بالاتر نشان از رابطه بسیار نزدیک بیت کوین و آلت کوین دارد.

تاثیر بیت کوین بر دیگر آلت کوین ها

لئو چنگ (Leo Cheng) بنیان گذار (C.R.E.A.M. Finance) می گوید: بیت کوین همواره محکم ترین و قابل اعتماد ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری به حساب آمده است. اما از ماه آوریل اتر و تعدادی از دیگر آلت کوین ها در ارتباط مستقیم با بزرگترین رمزارز جهان افزایش قیمت داشته اند.

آنتونی ترنچو (Antoni Trenchev) مدیر عامل پلتفرم نکسو (Nexo) نیز می گوید : تصمیمات اخیر چین در مورد ارزهای دیجیتال صدماتی به بازار بیت کوین وارد کرده است. اما این صدمات تنها فضا را برای دیگر آلت کوین ها فراهم کرده اند.

شکی نیست که وقتی قیمت بیت کوین افزایش می یابد بقیه بازارها به تبعیت از آن حرکت می کنند. همانطور که در رابطه بیت کوین و آلت کوین نیز چنین است. دلیل چنین الگویی خوشبینی سرمایه گذارها ست. وقتی سرمایه گذاران نگاه خوشبینانه تری به بیت کوین دارند راحت تر در ارزهای دیگر سرمایه گذاری خواهند کرد.

با این همه بازار ارزهای دیجیتال همواره نشان داده است که پیش بینی آینده آنقدرها هم کار راحتی نیست. باید در نظر داشت که امکان اتفاقات غیر منتظره همیشه وجود خواهد داشت.

اما مدیر اجرایی هاروست فایننس (Harvest Finance) دیدگاه متفاوتی به ماجرا دارد . او با نام مستعار وینستون (Winston) می گوید:

بیشتر ارزها با هم حرکت می کنند . با این حال همیشه افرادی هستند که در شرایط ناپایدار امروز برای در امان بودن از نوسانات بازار به استیبل کوین ها روی می آورند.

بلیک هو (Blake Ho) مدیر ارشد عملیاتی پلتفرم فوروکومبو (Furucombo) سرمایه گذاری در آلت کوین ها را پیشنهاد می دهد. او معتقد است که سرمایه گذاران در دوران نوسانات بازار با سرمایه گذاری در آلت کوین ها می توانند احتمال ریسک سرمایه خود را کاهش دهند.

آیا بیت کوین و آلت کوین همیشه با هم حرکت خواهند کرد؟

در سال ۲۰۲۰ نرخ هم وابستگی بیت کوین و دیگر رمزارزها بالاتر از ۰.۹ بود. در تمام طول سال ۲۰۲۰ این روند ادامه داشت . اما با شروع سال ۲۰۲۱ این روند دچار تغییر شد.

بطور مثال در طول ماه ژانویه و فوریه سال جاری نرخ هم وابستگی به ۰.۸ کاهش پیدا کرد. همچنین ارزش بعضی آلت کوین ها افزایش چشم گیری پیدا کرد. قابل ذکر است که در این مدت نرخ بازگشت اتریوم و چند آلت کوین دیگر از بیت کوین پیشی گرفته است.

این اتفاق بخصوص در طول بازار گاوی اوایل سال جاری برجسته تر شد. هنگامی که اتر رشد ۶۰۰% را به نمایش گذاشت در حالی که رشد بیت کوین تنها ۱۵۰% بود.

در آخر

با این همه باید منتظر باشیم تا ببینیم سرنوشت بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال چگونه رقم می خورد. بخصوص اگر بیت کوین بتواند یک بازار گاوی دیگر را تجربه کند. مطمئنا با افزایش ارزش بیت کوین بازار آلت کوین ها نیز رواج بیشتری خواهد گرفت. اما آیا رمزارزهای قوی تر قادر خواهند بود با مستقل شدن از بیت کوین راه خود را پیش گرفته و از تعقیب بیت کوین دست بردارند.

آیا استقلال بیشتر آلت کوین ها تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

رابطه بین آلت کوین ها و بیت کوین چه تاثیر کلی بر خرید و فروش رمزارز دارد؟

نظرات خود را با ما در رمزارز مارکت در میان بگذارید.

https://cointelegraph.com/news/altcoins-follow-bitcoin-price-s-lead-as-uncertainty-grips-crypto-market

Comments (0)
Add Comment