تحلیل قیمت آلت کوین ها

اگر بیت کوین و اتریوم به مسیر صعودی ادامه دهند، باید درانتظار ادامه روند صعودی برای دیگر آلت کوین ها باشیم.  بر اساس آخرین مطالعاتی که از سوی بانک JPMorgan انجام شده است، موسسات سرمایه گذاری از اواسط ماه اکتبر چیزی در حدود ۲۰ میلیارد دلار را از بازار طلا خارج کرده اند.  در همین بازه زمانی سرمایه گذاری موسسات مالی در بازار بیت کوین ۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.  این بانک در ادامه به این نکته اشاره کرده است که خروج سرمایه از طلا و سرمایه گذاری آن در بیت کوین افزایش قیمت این ارز در درازمدت کمک می کند. برای درک بهتر بازار بهتر از تحلیل قیمت آلت کوین ها را در نظر داشته باشیم.  

 بانک جی پی مورگان بر این باور است که کاهش نوسانات بازار بیت کوین به افزایش پذیرش این ارز از سوی موسسات سرمایه گذار کمک می کند.  در این صورت میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازار بیت کوین مشاوره با بازار طلا خواهد بود.  به به این ترتیب قیمت بیت کوین در بازه زمانی دراز مدت تا ۱۳۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا می کند.

میلیونرها در بازار بیت کوین

 سرمایه گذاری میلیونری به نام مارک کیوبان (Mark Cuban) اعلام کرد ۳۰ درصد از سبد سرمایه خود را به اتریوم اختصاص داده است.  چرا که باور دارد اتریوم روزگاری به یک ارز واقعی تبدیل خواهد شد.  او در ادامه به این نکته اشاره کرد که ۶۰ درصد از سبد سرمایه او در بازار رمز ارز به بیت کوین اختصاص داده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز به سرمایه گذاری در دیگر آلت کوین ها اختصاص دارد.

کی یانگ جو(Ki Young Ju) مدیر CryptoQuant به تازگی اعلام کرده است که ۴۰۰ هزار اتریوم از بازار کوین بیس خارج شده است.  این امر نشان می دهد که موسسات سرمایه گذار بزرگترین آرد کن را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.  افزایش تقاضا برای خرید آلت کوین ها از سوی این موسسات منجر به افزایش احتمال ادامه روند صعودی برای بازار رمز ارز می شود.  در ادامه به تحلیل قیمت آلت کوین ها می پردازیم .

جفت ارز بیت کوین و دلار

 بیت کوین در تاریخ ۳۱ ۱ مارس و اول آوریل نمودار شمعی دوجی شکل را تشکیل داد.  اما خوشبختانه این میدان را خالی نکردند.  آنها در تلاش برای ادامه روند صعودی از ۶۰ هزار دلار هستند.

افزایش قیمت از ۶۰ هزار دلار به ۶۱۸۲۵. ۸۴ دلار به معنای حضور قدرتمند گاوها در بازار است.  در این حالت روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد و قیمت بعدی برای بیت کوین ۶۹۲۷۹ و در ۷۹۵۶۶ دلار خواهد بود.

بهتر است معامله گران شاخص قدرت نسبی را زیر نظر داشته باشند، چرا که تغییر وضعیت این شاخص روند بازار را تغییر می دهد.  

 اما از سوی دیگر اگر قیمت بار دیگر مسیر بازگشتی و معکوس را پیش رو بگیرد، جفت ارز بیت کوین و دلار تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۳۳۶۲ دلار کاهش پیدا می کند.  ش قیمت از این سطح حمایت توجه به معامله گران ای که برای کوتاه مدت وارد بازار شده اند را به خود جلب می کند.  آنها برای فروش دارایی و تثبیت سود وارد عمل می شوند.  این امر منجر به کاهش قیمت تا طلا ۵۰۴۶۰. ۰۲ دلار و در نهایت ۴۳۰۰۶. ۷۷ دلار می شود.  

 تحلیل قیمت آلت کوین ها با جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم در تاریخ ۳۱ مارس از الگوی خارج شد.  این اثر اکنون در روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد.  امروز گاوها قیمت بزرگترین آلت کوین را از ۲۰۴۰. ۷۷ دلار افزایش دادند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه از ۱۷۹۸ دلار افزایش پیدا کرد.  شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز ورزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود.  به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را از ۲۰۴۰. ۷۷ دلار بالاتر نگه دارند جفت ارز اتریوم و دلار روند صعودی را از سر می گیرد.  در این حالت قیمت بعدی برای این است ۲۶۱۸. ۱۴ دلار خواهد بود.

اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند احتمال کاهش هرچه بیشتر و قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز وجود دارد.  افزایش قیمت از این سطح به معنای حضور قدرتمند گاوها در بازار است.  در چنین شرایطی ادامه روند صعودی امکان پذیر است.  اما اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرد و احتمال کاهش قیمت ها ۱۲۸۹ دلار نیز وجود دارد.  

تحلیل قیمت آلت کوین ها با جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین پس از خودداری هایی که در تاریخ ۳۱ مارس از خود نشان داد بالاخره در تاریخ اول آوریل از سطح مقاومت ۳۱۵ دلار عبور کرد.  با تحلیل قیمت آلت کوین ها در می یابیم این آلت کوین امروز با عبور از سطح مقاومت به ۳۴۸. ۶۹ دلار رسید.  اگر گاوها قیمت را بالاتر از سطح مقاومت نگه دارند، احتمال ادامه روند صعودی تا ۴۰۰ و در ادامه تا ۴۳۰ دلار وجود دارد.  

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به قیمتی بیش از قیمت واقعی خود خریداری می شود.  در این حالت گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

با این حال اگر گاوها موفق به حفظ قیمت های بالاتر از سطح مقاومت نشوند، احتمال کاهش قیمت این جفت ارز تا ۳۱۵ دلار نیز وجود دارد.  اگر گاوها این سطح را بسته حمایتی تبدیل کنند، احتمال ادامه روند صعودی افزایش پیدا می کند.

 اما در صورتی که قیمت از سطح میانگین متحرک کاهش پیدا کند، خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرد.  در این شرایط متوجه می شویم که عبور از سطح مقاومت تنها یک تله گاوی بوده است.

 جفت ارز آدا و دلار 

 در تحلیل قیمت آلت کوین ها به سراغ آدا می رویم.  این ارز در روزهای گذشته در یک بازه قیمتی محدود معامله شده است.  اما نکته قابل توجه این که گاوها اجازه کاهش قیمت از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه را ندادند.  این امر نشان می دهد از میزان خرید این ارز کاسته شده است.  اما سرمایه گذاران برای فروش دارایی عجله ندارند.

 گاوها در شرایط فعلی برای افزایش قیمت از ۱. ۳۰ دلار در تلاش هستند.  در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز کاردانو و دلار به ۱. ۴۸ دلار می رسد.  این سطح مقاومت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  چرا که در تاریخ ۲۷ فوریه و ۱۸ مارس این جفت ارز موفق به عبور از این سطح مقاومتی نشده و با کاهش قیمت روبه رو بوده است.  

 در صورتی که دوباره شاهد چنین رویدادی باشیم این جفت ارز چند روز دیگر نیز در یک بازه محدود معامله خواهد شد.  با این حال با افزایش قیمت از این سطح مقاومت احتمال رسیدن قیمت جفت ارز به دو دلار نیز خواهد بود.  اما کاهش قیمت از ۱. ۰۳ دلار رویکردهای خوشبینانه را نقض می کند.

 تحلیل قیمت آلت کوین ها با جفت ارز دات و دلار

دات در تاریخ اول آوریل با کاهش قیمت روبرو بوده است اما گاوها میدان را خالی نکرده اند.  امر نشان می دهد که معامله گران با عجله برای فروش و دارایی وارد عمل نشده اند.  امروز خریداران با خرید بیشتر دارایی قیمت این جفت ارز را افزایش داده اند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که خریداران این ارز را به قیمتی بیش از قیمت واقعی خریداری می کنند.  به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند.  اگر خریداران قیمت را بالاتر از سطح فعلی نگه دارند جهت ارز دات و دلار برای عبور از سطح چالش برانگیز ۴۲. ۲۸ دلار مهیا می شود.

افزایش قیمت از این سطح به معنای ایجاد شرایطی برای رسیدن قیمت این جفت ارز به ۵۳. ۵۰ دلار خواهد بود.  اما اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، رویکرد خوشبینانه در بازار نقض می شود.  در این حالت با کاهش قیمت از میانگین متحرک احتمال ادامه روند نزولی تا ۲۶. ۵۰ دلار نیز وجود خواهد داشت.

جفت ارز ریپل و دلار 

در تحلیل قیمت آلت کوین ها متوجه می شویم که ریپل در روزهای گذشته در عبور از ۰. ۶۰ دلار ناکام بوده است.  گاوها سعی دارند قیمت را از سطح مقاومت ۰. ۶۵ دلار افزایش دهند.  این سطح مقاومت از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است.  چرا که تاکنون این جفت ارز پنج بار در عبور از این سطح ناکام بوده است.  

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۶۵ را نشان می دهد.  بنابراین گاوها کنترل بازار را در دست دارند.  اگر آنها بتوانند قیمت را از ۰. ۶۵ دلار افزایش دهند قیمت بعدی برای این جفت ارز ۱ دلار خواهد بود.

 اما در صورتی که قیمت از سطح میانگین متحرک کاهش پیدا کند، رویکرد خوش بینانه محقق نخواهد شد.  در چنین شرایطی معامله گران برای فروش دارایی وارد عمل می شود.  در نتیجه این جفت ارز برای چند روز در بازه ۰. ۴۲ و ۰. ۶۵ دلار معامله می شود.

تحلیل قیمت آلت کوین ها با جفت ارز UNI و دلار 

UNI در روزهای گذشته به این میانگین متحرک ۲۰ روزه و میانگین متحرک ۵۰ روزه نوسان بوده است.  خرس ها قادر به کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روز یعنی ۲۷. ۵۹ دلار نشدند.  از طرفی گاوها نیز قادر به افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یا ۲۹. ۱۳ دلار نبودند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه ثابت است.  شاخص قدرت نسبی اندکی از میانه بالاتر است.  به این ترتیب میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.  

 اگر گاو ها امروز قیمت را از۳۰. ۳۱ دلار افزایش دهند، وضعیت به نفع آنها تغییر می کند.  در این حالت این جفت ارز روند صعودی را به سمت ۳۵. ۲۰ دلار آغاز می کند.  

 از سوی دیگر اگر قیمت از ۲۵. ۵۰ دلار کاهش پیدا کند، این جفت از فشار فروش بسیار زیادی را متحمل خواهد شد.  این فشار قیمت را تا ۱۸ دلار کاهش می دهد.

 جفت ارز لایت کوین و دلار

لایت کوین در تاریخ ۳۱ مارس از پایین ترین سطح خود افزایش پیدا کرد.  این ارز در تاریخ اول آوریل از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱۹۷ دلار نیز بالاتر رفته است.  گاوها درحال حاضر برای عبور از سطح مقاومت الگوی مثلث متساوی الاضلاع تلاش می کنند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، گفت را در قیمت ۲۳۰ و در نهایت ۲۴۶. ۹۶ دلار را از آن خود می کند.  این روند صعودی در نهایت به قیمت ۳۰۷. ۴۲ دلار ختم می شود.  

 اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش پیدا کند احتمال ادامه روند نزولی برای چند روز وجود خواهد داشت.  با کاهش قیمت خرس ها کنترل بازار را در دست می گیرد.

تحلیل قیمت آلت کوین ها با جفت ارز لینک و دلار 

لینک در تاریخ ۳۱ مارس با افزایش قیمت روبرو بود.  در تحلیل قیمت آلت کوین هایی مانند لینک متوجه می شویم که افزایش قیمت این به معنی ضعف شدن خرس ها و قدرت گرفتن گاوها در بازار است.  گاوها در حال حاضر برای عبور از سطح مقاومت ۳۲ دلار تلاش می کنند.  

در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز برای عبور از ۳۶. ۹۳ دلار آماده می شود.  میانگین متحرک در حال افزایش است.  شاخص قدرت نسبی عدد ۵۹ را نشان می دهد.  به این ترتیب گاوها در مقایسه با خرس ها در وضعیت بهتری به سر می برند.  

با این حال اگر آنها در ادامه روند صعودی و عبور از ۳۲ دلار ناکام باشند، احتمال کاهش قیمت از میانگین متحرک افزایش پیدا می کند.  اگر قیمت از میانگین متحرک افزایش پیدا کند، معامله گران از این فرصت برای خرید بیشتر این دارایی استفاده می کنند.  گاوها در نهایت با تلاشی برق آسا قیمت را از ۳۲ دلار بالا تر می برند.  

اما از سوی دیگر اگر قیمت از در عبور از سطح مقاومت ناکام باشد، احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت نیز وجود خواهد داشت.  در این حالت قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا می کند.  در ادامه این جفت ارز در بازه قیمت ۲۴ و ۳۲ دلار معامله می شود.  

جفت ارز THETA و دلار 

 THETA در حال حاضر در بازه ای محدود و در روند صعودی قرار دارد.  تغییرات قیمت در روزهای گذشته منجر به ایجاد الگوی مثلث متساوی الاضلاع در نمودارها شده است.  این الگو خبر از ادامه دار بودن یک وضعیت می دهد.  

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۶۳ را نشان می دهد.  به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند.  اگر بتوانند قیمت را از الگوی مثلثی خارج کنند احتمال ادامه روند صعودی تا ۱۴. ۹۶ دلار و در نهایت ها ۱۷. ۸۵ دلار نیز وجود دارد.

این رویکرد خوشبینانه تنها در صورتی نقض می شود که قیمت از الگوی مثلثی پایین تر بیاید.  در این صورت احتمال ادامه روند نزولی از سطح حمایت ۱۰. ۳۵ دلار نیز افزایش پیدا می کند.  این سطح حمایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شکسته شدن آن به معنای کاهش شدید قیمت خواهد بود.

 در آخر

 تحلیل قیمت آلت کوین های بزرگ بازار شما را در تصمیم گیری یاری می کند.  با در نظر گرفتن آخرین تغییرات به وجود آمده در روند بازار، درک درستی از وضعیت فعلی آینده خواهید داشت.  پیش بینی در بازار رمز ارز هرگز به صورت قطعی امکان پذیر نیست.  با این وجود با زیر نظر داشتن تغییرات قیمت می توانید بهترین فرصت را برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها پیدا کنید.  به نظر می رسد با افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم شرایط برای ادامه روند صعودی دیگر رمز ارزها نیز مهیا شده است.  شما کدام رمز ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید؟ ما در رمزارز ماکت در انتظار شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph. com/news/price-analysis-4-2-btc-eth-bnb-ada-dot-xrp-uni-ltc-link-theta