شکست بعدی بیت کوین، سیگنال شروع فصل بعد آلت کوین‌

بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند شکست سرسختانه بیت کوین سیگنال شروع فصل بعد آلت کوین‌ است. اما داده ها نشان می دهد این استراتژی اشتباه است.

شکست رشد قیمت بیت کوین

در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ قیمت هر بیت کوین به ۶۴۹۰۰ دلار رسید. براساس آمار میزان سود این رمزارز در یک سال گذشته ۱۲۴.۵ درصد بود. با این حال، طی یازده روز با اصلاح قیمت از ارزش آن ۲۷.۵ درصد کاسته شد و قیمت بیت کوین به ۴۷۰۰۰ دلار رسید.

شاخص محبوب ترس و طمع (Fear and Greed) رمزارز در ۲۵ آوریل به پایین ترین سطح خود در ۱۲ ماه گذشته رسید. این سطح پایین نشان می دهد که سرمایه گذاران به “ترس شدید” نزدیک شدند. این یک چرخش کامل نسبت به سطح “حرص و طمع شدید” است. این حالت زمانی که قیمت بیت کوین به بالای ۶۰ هزار دلار رسید بین سرمایه گذاران ایجاد شده بود.

حرکت نزولی قیمت از ۱۴ تا ۲۵ آوریل ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه بازار آلت کوین را از بین برد. با این حال، افزایش قیمتی که به دنبال این کاهش اتفاق افتاد به عنوان یک راهنما برای زمانی که بیت کوین سرانجام موفق به خروج از سطح زیر ۴۰ هزار دلار می شود، عمل می کند.

آلت کوین روند مشابهی را ثبت کرد. در ۲۲ آوریل ارزش این بازار به ۸۵۰ میلیارد دلار رسید. اما در ۱۰ مه با یک رشد قابل توجه به رکورد ۱.۳۴ تریلیون دلار رسید. اما موضوع باید به آن توجه کنید این است که هیچ تضمینی برای تکرار این الگو یعنی شکست بیت کوین و شروع فصل بعد آلت کوین وجود ندارد.

ارزان تر همیشه بهتر نیست

بسیاری از سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که آلت کوین ها رشد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین دارند. اما سوالی که پیش می آید این است که این موضوع همیشه صدق می کند؟

اگر چه در سال ۲۰۲۱ این موضوع وجود داشت. اما در سه ماهه اخر سال ۲۰۲۰ بیت کوین در این روند پیروز بود زیرا ۱۱۰ درصد رشد کرد. با این حال، تجزیه و تحلیل ارزهای بیشترین میزان سود در بازار گاوی اواخر آوریل، یک دیدگاه جالبی در مورد انتظارات رالی بعد ارائه می دهد.

در میان ۱۰۰ ارز برتر، اتریم کلاسیک، پالی گان (ماتیک سابق)، ویوز و فانتوم بیشترین رشد قیمتی را داشتند.

۸۰ درصد از بدترین عملکردها را آلت کوین های زیر ۱ دلار داشتند. دقیقا برعکس انتظاراتی که معمولا سرمایه‌ گذاران دارند. همیشه یک افسانه وجود داشت که آلت کوین که قیمت ارزانی دارند در کل سوددهی بیشتر دارند، اما آمار خلاف این موضوع را نشان می دهد.

تعیین زمان بعدی رشد غیرممکن است

متاسفانه، هیچ راهی برای پیش بینی زمان اصلاح قیمت های جاری وجود ندارد. همچنین تاریخچه آلت کوین ها نیز نشان می دهد این بازار در روند خرسی هیچ برتری نسبت به بیت کوین ندارد. این جمله به این معنا است که شروع فصل بعد آلت کوین‌، نشانه ای از بهبود قیمت بیت کوین نیست. استفاده از این استراتژی اشتباه است که می تواند باعث ضرر مالی شود.

اما یک قانون کلی برای شروع فصل بعد آلت کوین‌ وجود دارد. زمانی که دو یا سه روز متوالی میزان سود ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین، لایت کوین و اتریم کلاسیک که رشد کمی دارند، به ۳۰ درصد یا بیشتر برسد. فصل آلت کوین شروع می گردد.

نظرات و تحلیل های که در این مقاله وجود دارند فقط نظرات نویسنده هستند. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری دارید بهتر است ابتدا به خوبی تحلیل و بررسی انجام دهید تا دچار ضرر مالی نشوید.

نتیجه گیری

آنچه که از داده ها مشخص این است که هرگاه مقاومت بیت کوین به یک قیمت شکست می شود، قیمت به سرعت رشد می کند. در بازار آلت کوین ها نیز این امر وجود دارد. اما از آنجا که داده های محدودی وجود دارد نمی توان به طور قطعی گفت با شکست شدن مقاومت ۴۰ هزار دلار بیت کوین، بازار آلت کوین ها رشد می کند. به نظر شما شکست شدن مقاومت ۴۰ هزار دلار بیت کوین، شروع یک روند افزایشی دیگر است؟

 آیا این رشد بر بازار آلت کوین نیز تاثیر می گذارد؟

ما در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

https://cointelegraph.com/news/why-bitcoin-s-next-breakout-may-not-be-an-altcoin-season-signal

Comments (0)
Add Comment