۵ آلت کوین که با بالا رفتن قیمت بیت کوین رشد چشم‌گیر داشتند

بیت کوین، پادشاه رمزارزها، از بیش از ۱۰ سال گذشته که وارد بازار شده است همواره رشد داشته و اکنون به عنوان یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان محسوب می‌شود.  لازم به ذکر است که قیمت تمام آلت کوین‌های بازار، به نوعی به تغییرات بیت کوین وابسته است و معمولا در صورتی که این رمزارز در مدتی کوتاه، رشد زیادی داشته باشد، شاهد رشد در قیمت دیگر رمزارزهای بازار نیز خواهیم بود.

در این میان برخی رمزارزها، بیش از دیگران به تغییرات بیت کوین وابسته‌اند و ممکن است یک تغییر کوچک در قیمت بیت کوین، باعث تغییرات زیادی در قیمت این رمزارزها شود. اگر به عنوان معامله‌گر در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنید، قطعا به شناخت بهترین فرصت‌های بازار، برای دریافت سود بیشتر و معاملات موفق‌تر، نیاز خواهید داشت. ‌شناخت درست این رمزارزها، باعث می‌شود که در صورتی که شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودید، روی این رمزارزها هم سرمایه‌گذاری کنید و یا اگر مقداری از نمودار صعودی بیت کوین را از دست دادید، بتوانید از سرمایه‌گذاری روی دیگر رمزارزها هم سود ببرید.

 افزایش قیمت دیگر رمزارزها معمولا مدت کمی بعد از شروع صعود بیت کوین آغاز می‌شود و گاهی رشد قیمت دیگر رمزارزهایی که تحت تاثیر بیت کوین قرار دارند، از رشد قیمت خود این رمزارز خیلی بیشتر خواهد بود. در این مقاله به بررسی ۵ آلت کوین که تحت تاثیر افزایش قیمت بیت کوین، رشدهای چشم‌گیری داشتند می‌پردازیم و آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۵ آلت کوین که تحت تاثیر بالا رفتن قیمت بیت کوین قرار گرفتند

پس از اینکه در تاریخ ۸ فوریه، شرکت تسلا اعلام کرد به میزان ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، قیمت این رمزارز در مدت کوتاهی به بالاترین حد خود رسید، قیمت بیت کوین در ۹ فوریه به ۴۸ هزار دلار افزایش یافت و برخی دیگر از رمزارزها نیز به دنبال این صعود بیت کوین، رشدهای بی‌نظیری را تجربه کردند.

BitTorrent (BTT)، Terra (LUNA) ، PancakeSwap (CAKE) ، Elrond Gold (EGLD) و DigiByte (DGB) آلت کوین‌هایی بودند که کمتر از ۲۴ ساعت پس از افرایش قیمت بیت کوین، به بالاترین میزان قیمت خود رسیدند و رشد بیش از ۲۱ درصد را تجربه کردند. آلت کوین‌های ذکر شده، از نظر سرمایه بازار در CoinGecko در میان ۱۰۰ رمزارز برتر قرار دارند. در ادامه این ۵ رمزارز را بررسی می‌کنیم.

BitTorrent (BTT)

BitTorrent (BTT) توکنی است که در اوایل سال ۲۰۱۹ توسط شرکت BitTorrent در بلاکچین Tron راه اندازی شد، مدتی بعد، بنیان‌گذار Tron جاستین سان شرکت BitTorrent Inc را خریداری کرد. BitTorrent Inc نرم‌افزاری محبوب برای اشتراک‌گذاری فایل‌های نظیر به نظیر، به همین نام را توسعه داده است. BTT به عنوان توکن TRC-10 در launchpad  Binance راه اندازی شد. پروژه‌ی Tron Project Atlas اعلام کرد نرم‌افزار جدیدی برای اشتراک فایل BitTorrent با هدف ادغام توکن BitTorrent (BTT ) در جولای ۲۰۱۹، راه‌اندازی کرده است و این نرم‌افزار، یعنی BitTorrent BitTorrent Speed را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۹، BitTorrent ادعا کرد که در ۱۳۸ کشور جهان، دارای ۱۰۰ میلیون کاربر است.

قیمت فعلی این رمزارز ۰.۰۰۱۵ دلار است. BitTorrent (BTT) رمزارزی با حجم سرمایه بازار ۹۱۳ میلیون دلار و حجم معاملات ۲ میلیارد دلار است. این آلت کوین دارای سرمایه در گردش به میزان ۶۵۹ میلیارد دلار و عرضه کل سرمایه به میزان ۹۹۰ میلیارد دلار است. این رمزارز در صرافی Huobi به بیشترین میزان معامله می‌شود. قیمت BitTorrent (BTT)، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از افزایش قیمت بیت کوین، بیش از ۱۹۱ درصد افزایش یافت.

Terra (LUNA)

Terra یک ارز رمزنگاری شده است که برای تأمین انرژی بلاکچین DPoS Terra استخراج می‌شود. Terra، با پشتیبانی LUNA که پروتکلی بر پایه پول است، با گسترش الگوریتمی و قرارداد عرضه، ثبات قیمت را تضمین می‌کند. بنابراین استخراج‌کنندگان این رمزارز از ثبات و امنیت برخوردارند.

قیمت فعلی این رمزارز ۴.۹۱ دلار است. Terra (LUNA) رمزارزی با حجم سرمایه بازار ۲.۵ میلیارد دلار و حجم معاملات ۱.۱ میلیارد دلار است. این آلت کوین دارای سرمایه در گردش به میزان ۴۸۱ میلیون دلار و عرضه کل سرمایه به میزان ۹۹۱ میلیون دلار است. این رمزارز در صرافی Binance به بیشترین میزان معامله می‌شود. قیمت Terra (LUNA)، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از افزایش قیمت بیت کوین، بیش از ۴۷ درصد افزایش یافت.

PancakeSwap (CAKE)

توکن CAKE رمزارز گاورننس و بومی Pancakeswap است، این رمزارز بر پایه‌ی مبادلات غیرمتمرکز (DEX) ساخته شده و بر روی زنجیره هوشمند Binance Smart Chain (BSC) قرار دارد. Pancakeswap یک پلتفرم منحصر به فرد را ابداع کرده که به کاربران امکان می‌دهد تمام ویژگی‌های DeFi از جمله مبادله توکن‌ها، استاکینگ، فارمینگ و حتی NFT ها را تجربه کنند (NFTها رمزارزهای پایه‌ای هستند که غیرقابل تقسیم و منحصر به فرد هستند و عمدتا با استفاده از استاندارد توکن ERC-721 بر روی شبکه بلاکچین اتریوم ساخته می‌شوند.)

قیمت فعلی این رمزارز ۰.۰۴۹۳ دلار است. PancakeSwap (CAKE) رمزارزی با حجم سرمایه بازار ۴۹۵ میلیون دلار و حجم معاملات ۷۱ میلیون دلار است. این آلت کوین دارای سرمایه در گردش به میزان ۱۱۱ میلیون دلار و عرضه کل سرمایه به میزان نامحدود است. این رمزارز در صرافی Binance به بیشترین میزان معامله می‌شود. قیمت Terra (LUNA)، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از افزایش قیمت بیت کوین، بیش از ۳۳ درصد افزایش یافت. مطلب مرتبط را بخوانید.

Elrond Gold (EGLD)

Elrond  یک بستر بلاکچین بسیار مقیاس پذیر، سریع و ایمن برای برنامه‌های توزیع شده، موارد استفاده از سرمایه‌گذاری و اقتصاد جدید اینترنت است. توکن محلی Elrond ، همچنین به عنوان EGLD نیز شناخته شده و از آن برای پرداخت هزینه‌های شبکه، ذخیره سازی و پاداش دادن اعتبار سنج‌ها استفاده می‌شود.

قیمت فعلی این رمزارز ۱۸۶ دلار است. Elrond Gold (EGLD) رمزارزی با حجم سرمایه بازار ۳ میلیارد دلار و حجم معاملات ۱.۴ میلیارد دلار است. این آلت کوین دارای سرمایه در گردش به میزان ۱۷ میلیون دلار و عرضه کل سرمایه به میزان ۲۰ میلیون دلار است. این رمزارز در صرافی Binance به بیشترین میزان معامله می‌شود. قیمت Elrond Gold (EGLD)، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از افزایش قیمت بیت کوین، بیش از ۳۲.۸ درصد افزایش یافت.

DigiByte (DGB)

DigiByte (DGB) یک ارز رمزنگاری شده منبع باز (open-source) است که در سال ۲۰۱۳ بر روی بلاکچینDigiByte ، که یک بلاکچین غیرمتمرکز بین المللی است، ایجاد شده است. این بلاکچین، طولانی‌ترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین بلاکچین UTXO در جهان است.

قیمت فعلی این رمزارز ۰.۰۴۹۳ دلار است. DigiByte (DGB) رمزارزی با حجم سرمایه بازار ۷۰۶ میلیون دلار و حجم معاملات ۱۸۰ میلیون دلار است. این آلت کوین دارای سرمایه در گردش به میزان ۱۴ میلیارد دلار و عرضه کل سرمایه به میزان ۲۱ میلیارد دلار است. این رمزارز در صرافی Binance به بیشترین میزان معامله می‌شود. قیمت DigiByte (DGB)، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از افزایش قیمت بیت کوین، بیش از ۳۲ درصد افزایش یافت. بیشتر بدانید.

و در آخر

آلت کوین‌های ذکر شده، آن‌هایی بودند که تغییرات اخیر بیت کوین، تاثیر بسیار زیادی بر قیمتشان داشته است، اما این رمزارزها، تنها سکه‌هایی نبودند که روند صعودی بیت کوین روی آن‌ها تاثیرگذار بود. بسیاری دیگر از رمزارزها وجود دارند که هربار با بالا رفتن قیمت بیت کوین، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نمی‌توان همواره از چند رمزارز به طور ثابت نام برد. اگر قصد سرمایه‌گذاری و معامله در بازار رمزارزها را دارید، ابتدا بازار را به درستی بشناسید و بعد وارد شوید.

 همچنین سعی کنید تمام دارایی خود را روی یک رمزارز سرمایه‌گذاری نکنید، که اگر تحلیل‌هایتان به درستی اتفاق نیفتاد و قیمت رمزارز مورد نظرتان سقوط کرد، کل دارایی‌تان را از دست ندهید. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری روی چند رمزارز باعث می‌شود که اگر برخی از آن‌ها، افزایش قیمت شدیدی داشتند، شما از افزایش قیمت همه‌ی آن‌ها به میزان‌های مختلف سود ببرید.