آلت کوین ها در تعقیب بیت کوین

 با افزایش قیمت بیت کوین آلت کوین هایی نظیر Hegic، Looping و FTX نیز روند صعودی را در پیش گرفته اند. این توکن ها به پروتکل هایی تعلق دارند که محصولات و خدمات جالب توجهی را در اختیار دیگران می گذارد. آلت کوین ها در تعقیب بیت کوین نیز با رسیدن بیت کوین به بالاترین حد خود در چند سال گذشته،  جان دوباره گرفتند.

قیمت بیت کوین در اقدامی ناگهانی کاهش پیدا کرد و به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسید. این موضوع اندکی خوشبین های بازار را به وحشت انداخت. اما این روند ادامه پیدا نکرد.

 در این بین ارزش قراردادهای آتی در بازار CME به بالاترین حد خود رسیده است. این ارز قیمت ۲.۷ میلیارد دلار را در تاریخ ۴ ژانویه به ثبت رسانده است. LMAX به بالاترین حد خود رسید. این ارز با رسیده به قیمت ۲.۶۲ میلیارد دلار حجم معاملات بسیاری را تجربه کرد. این افزایش غیر منتظره در حجم معاملات نشان می دهد که موسسات سرمایه گذاری به سرمایه گذاری در بیت کوین ادامه می دهند.

پذیرش بیت کوین و آلت کوین ها در تعقیب بیت کوین

به دلیل پذیرش بالای این ارز از سوی موسسات سرمایه گذاری، تحلیل گران بر این باور هستند که بیت کوین می تواند به روند صعودی ادامه دهد و قیمت ۱۰۰ هزار دلار را نیز به ثبت برساند. با این حال تحلیل گران شرکت JPMorgan نظرات متفاوتی در خصوص نوسانات بیت کوین دارند. این نوسانات در تلاقی با طلا به بیرون راندن این فلز گرانبها از میدان ختم می شود. تا آن زمان تحلیل گران انتظار ندارند که بیت کوین بتواند تا پایان سال جاری به قیمت ۱۴۶ هزار دلار برسد.

با وجود اینکه بیت کوین از روند صعودی اخیر قدرت گرفته است اما این امر تنها شامل این ارز نشده است. آلت کوین های دیگری نیز در این مسیر بیت کوین را تعقیب کرده اند. بیایید با بررسی این ارزها به علت اصلی وقوع این امر پی ببریم.

 جفت ارز LRC و دلار آمریکا

قیمت اتریوم در روزهای گذشته افزایش پیدا کرده است. همین امر سبب شده است که میزان فعالیت روی شبکه اتریوم نیز از هر زمان دیگری بیشتری شود. به این ترتیب می توان گفت که بازار اتریوم از هر زمان دیگری داغتر شده است. این امر کارمزد گاز را در شبکه افزایش داده است. درست است که اندکی افزایش کارمزد برای ثروتمندان حاضر در شبکه مشکلی به وجود نمی آورد. اما سرمایه گذارهای خرد دیگر قادر نخواهند بود که تراکنش های کوچک خود را انجام دهند.

برای فرار از این کارمزد های بالا کاربران به توکن Loopring (LRC) روی آوردند. به نظر می رسد که حجم معاملات این توکن در بازارها رمزارز افزایش پیدا کرده است. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که حجم این معاملات به ۵.۴۹ میلیون دلار رسیده است.

 LRC همین اواخر و به عنوان توکن پروتکل Loopring روی کار آمد. این ارز شاهد افزاش حجم معاملات در بازارهای معاملاتی بود. با در نظر گرفتن ادامه روند صعودی و افزایش قیمت اتریوم این توکن زمان بهتری برای ورود به بازار پیدا نمی کرد.

 این تیم قصد دارد که در ماه ژانویه برنامه دیگری را نیز به اجرا بگذارد. این امر می تواند میزان پذیرش این توکن را افزایش دهد. بر اساس برآوردهای انجام شده در این پروتکل به نظر می رسد که این سود سالانه این پروتکل به ۴۰ درصد می رسد.

اگر فعالیت های موجود در شبکه به قوت خود باقی بماند، شبکه اتریوم به سادگی آرام نمی گیرد و این پروتکل را در ادامه همراهی می کند.

 واکنش توکن LRC به توسعه های موجود

 قیمت LRC از ۰.۱۷۵ دلار به ۰.۵۸۵ دلار رسیده است. این افزایش رشد ۲۳۴ درصدی قیمت را ظرف مدت ۳ روز نشان می دهد. این افزایش شاخص قدرت نسبی بازار را نیز افزایش داده است. به نظر می رسد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود به فروش می رسد. بنابراین شاخص قدرت نسبی یا RSI در بازه مثبت قرار دارد. این امر نشان می دهد که خطر اصلاح قیمت ها بازار این توکن را تهدید می کند.

توکن LRC

جفت ارز LRC و دلار با نزدیک شدن به سطح ۲۰۰ درصدی فیبوناچی در ۰.۵۸۹۵۲ دلار با مقاومت روبه رو شده است. با این حال اگر گاوها به خرید ادامه دهند، قیمت این توکن به ۰.۵۰۹ دلار نیز می رسد. این روند صعودی تا ۲۶۱.۸ درصد نیز ادامه خواهد داشت. در این صورت قیمت برابر با ۰.۷۳۶۱۷ دلار خواهد بود. در ادامه نیز قیمت به سطح ۳۰۰ درصد فیبوناچی رسیده و ۰.۴۲۸۳۸ دلار خواهد بود.

 با این حال این احتمال نیز وجود دارد که خرس ها قدرت را به دست بگیرند و قیمت را تا ۰.۳۸ دلار کاهش دهند.

 جفت ارز HEGIC و دلار آمریکا

 در بازاری که روی بورس آمده باشد، تمام معامله گران متوجه وجود فرصت های ناب می شوند.  آنها به دنبال افزایش سود هستند و از هر فرصتی برای اینکار استفاده می کنند. در حالی که این شرایط میتواند برای بسیاری از افراد وسوسه کننده باشید. این نکته را نباید از یاد ببرید که این امر می تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. چراکه افزایش نوسانات قیمت به معنای آن است که هر لحظه امکان کاهش قیمت ها نیز وجود دارد. اگر اقدامات به درستی انجام نشده باشند، باید در انتظار تغییرات ناگهانی باشید.

در این مواقع زمانی که بازار در حال فروپاشی است، معامله گران از گزینه های استفاده می کنند که خطر ناشی از سرمایه گذار را به حداقل برساند. به این ترتیب سود خود را تثبیت می کنند.

به جز این،  معامله گران با تجربه بسیاری نیز وجود دارند که از گزینه های متفاوتی مانند قراردادهای آتی برای خرید استفاده می کنند. این امر منجر به روی کار آمدن HEGIC شده است. کسانی که این توکن را در اختیار دارند و نمی خواهند معامله خود را انجام دهند با تامین نقدینگی به یکی از استخر های HEGIC به سود می رسند.

 قیمت HEGIC

توکن HEGIC از ۰.۰۷۵۱ دلار به ۰.۲۵ دلار رسیده است. این امر نشان دهنده افزایش ۲۳۲ درصدی در یک هفته است.

توکن HEGIC

بازگشت قدرتمند این توکن به دنبال کاهش قیمت ها نشان می دهدکه گاوها با تمام قوا در صحنه حضور دارند.

قیمت توکن HEGIC

 اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از ۰.۲۴ دلار نگهدارند، این ارز نمودار V را تکمیل می کند. این نمودار قیمت ۰.۴۰۴۹ دلار را هدف گرفته است.

با این حال اگر گاوها موفق نشوند که قیمت را بالاتر از ۰.۲۴ دلار نگهدارند باید در انتظار  کاهش قیمت ها به ۰.۱۸ دلار باشیم. اگر قیمت به روند نزولی خود ادامه دهد، گاوها دوباره وارد عمل می شوند و روند صعودی را از سر می گیرند. اگر آنها در این راه موفق شوند، این جفت ارز نمودار سر و شانه را شکل می دهد. این امر نشانه مثبتی برای این ارز خواهد بود.

 این رویکرد گاوی اعتبار خود را از دست می دهد، اگر قیمت ها روند نزولی را در پیش بگیرند و به ۰.۱۶ دلار برسند. در این صورت این روند برای چند روز متمادی ادامه خواهد داشت.

 جفت ارز FTT و دلار آمریکا

این فقط بازار رمزارز نیسد که به روند گاوی ادامه می دهد. حتی بازار سهام آمریکا نیز از سال ۲۰۲۰ رشد داشته است. بنابراین بازاری که گزینه های بیشتری را به کاربران خود پیشنهاد می دهد، برگ برنده را در دست دارد.

 در حال حاضر بازار FTX محصولات متفاوتی مانند قراردادهای آتی برای  انتخابات ریاست جمهوری امریکا، قراردادهای آتی در کوین بیس و Airbnb ، سهام های توکنی شده، شرکت های وابسته به کانابیس، صندوق اعتبار Grayscale Bitcoin Trust، Grayscale Ethereum Trust و شاخص Bitwise بخشی از خدمات این بازار هستند. همین دامنه وسیع از خدمات ومحصولات توجه کاربران زیادی را به شبکه جلب کرده است. به نظر می رسد که این امر در آینده نزدیک توجه کاربران بیشتری را نیز به این شبکه جلب کند.

علاوه بر این شراکت اخیر FTX و Capitalise.ai خدمات تازه ای را به مشتریان پیشنهاد داده است. آنها می توانند از خدمات خودکار این پلتفرم نیز استفاده کنند. بسیاری از کاربران از این خدمات استقبال می کنند چرا که آنها از استفاده از سیستم مکانیکی معاملات لذت می برند. با توجه به تمام این موارد بهتر است نگاهی به عملکرد این ارز بیندازیم.

عملکرد FTT

 FTT از ۴.۵۵۲ دلار در روز به ۸.۱۱۲ دلار رسیده است. این میزان رشد افزایش ۷۸ درصدی در بازه زمانی کوتاه مدت را نشان می دهد. دنباله نمودار شمعی چهارم ژانویه نشان می دهدکه خرس ها تلاش می کنند این روند را به نفع خود تغییر دهند. این در حالی است که گاوها دست از خرید این توکن در کف قیمت بر نمی دارند.

توکن های بازار

با  این حال روند صعودی قدرتمند و سریع روزهای گذشته، شاخص قدرت نسبی را به منطقه مثبت کشانده است. این امر نشان دهنده آن است که این توکن به قیمتی بیش از ارزش واقعی خود معامله می شود. این به آن معناست که در ادامه باید در انتظار اصلاح اندک قیمت ها باشیم.

از طرف دیگر اگر گاوها نتوانند از قیمت ۷ دلار دفاع کنند، میانگین متحرک ۲۰ روزه می شکند. اگر این جفت ارز سطح حمایت را حفظ کند، هنوز احساسات در بازار مثبت است. این به این معناست که گاوها از خرید توکن در کف قیمت اجتناب نکرده اند.

اگر گاوها از سطح مقاومت ۱۰ دلار که از نظر روانی بسیار قدرتمند است عبور کنند می توانند قیمت را به ۱۲ دلار نیز برسانند.

 این رویکرد گاوی به روند خود ادامه می دهد، مگر آنکه قیمت از میانگین ۲۰ روزه پایین تر بیاید. در این صورت باید بدانید که خرس هاکنترل بازار را بر عهده گرفته اند. چنین رویدادی می تواند انگیزه فروش را در کاربران بازار افزایش دهد. آنها به دنبال تثبیت سود خود هستند و برای فروش صف می کشند. در این حالت میزان خرید در بازار به حداقل می رسد و همین امر قیمت را کاهش خواهد داد.

 سرانجام بازار رمزارز فاتح است

 خرید و فروش بیت کوین به نظر دشوار به نظر می رسد. اما سودی که از این معامله عاید شما می شود، با هیچ سرمایه گذاری دیگری قابل مقایسه نیست. با ورود به بازار رمزارز شانس خود را برای افزایش دارایی های خود بیازمایید.

 ارزش بازار رمزارز و دیگر بخش های آن روز به روز در حال افزایش است. با افزایش قیمت بیت کوین دیگر بخش های بازار رمزارز و شبکه بلاک چین نیز با پذیرش و استقبال بیشتری روبه رو شده است. بسیاری از سرمایه گذاران که تاکنون در برابر ورود به این بازار مقاومت کرده اند، اکنون فرصت های تازه ای را پیش رو دارند. آلت کوین ها در تعقیب بیت کوین هستند و این روند ادامه دارد.

این ارز به زودی رکودهایی را به ثبت می رساند که برای همیشه بازار سرمایه را متحول خواهد کرد. رشد این بازار منجر به گسترش دیگر بازارها نیز می شود. به این ترتیب اگر برای رسیدن به اهداف خود به دنبال راهکار مطمئنی هستید، بیت کوین را فراموش نکنید. با ما در رمزارز مارکت این ارز را به سبد دارایی خود اضافه و زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/hegic-loopring-and-ftx-token-surge-higher-as-bitcoin-price-recovers

Comments (0)
Add Comment