افزایش قیمت آلت کوین ها پس از صعود بیت کوین از ۵۰ هزار دلار

بیت کوین به طور ناگهانی از ۵۴ هزار دلار افزایش پیدا کرد. در این بین شاهد افزایش قیمت آلت کوین ها بودیم. با افزایش قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۶ آوریل سرمایه گذاران بازار رمز ارز نفس راحتی کشیدند. افزایش قیمت این رمز ارز جان دوباره ای به بازار رمز ارزها بخشید. به نظر می رسد اقدامات شرکت جی پی مورگان و اطلاعیه ای که از سوی پیپل منتشر شده در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده باشد. این دو شرکت اعلام کردند که تقاضا برای خرید رمز ارز از آنچه انتظار می رفته نیز بیشتر بوده است. 

اطلاعات به دست آمده از Cointelegraph Markets و TradingView نشان می دهد که پس از افزایش قیمت از ۴۷ هزار دلار در عصر روز یکشنبه، بیت کوین مسیر صعودی به سمت ۵۰ هزار دلار را آغاز کرد. این رمزارز روز دوشنبه از ۵۳۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. اتریوم نیز در اواسط روز به ۲۵۰۰ دلار رسید. 

کاهش قیمتی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم تاثیر چندانی در کاهش سرعت روند پذیرش رمز ارز نداشت. ین بازه زمانی شاهد برنامه ریزی های هتل های نیجریه برای پذیرش بیت کوین بودیم.

بررسی روند صعودی بیت کوین و افزایش قیمت آلت کوین ها

 اطلاعات به دست آمده از Glassnode نشان می دهد در هفته گذشته که حجم معاملات انجام شده و میانگین کارمزد تراکنش ها در شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. این اتفاق در حالی روی داد که بازار در حال بهبودی بود. قطعی برق در چین منجر به کاهش هش ریت شده بود.

تحلیلگران معیارهایی که مدت زمان نگهداری بیت کوین در کیف پول ها را نشان می دهد را بررسی کرده اند. آنها به نتایج تازه دست پیدا کردند. این نتایج نشان می دهد که کاهش قیمتی که به تازگی شاهد آن بودیم کسانی که به تازگی به جمع نگهداران بیت کوین پیوسته بودن را از بازار خارج کرد. اما تعداد تراکنش های کسانی که بیت کوین را بیش از یک ماه در کیف پول های خود نگهداری کرده بودند، به شدت کاهش پیدا کرد.

این اطلاعات نشان می دهد که کیف پول هایی که بیت کوین را بیش از شش ماه نگهداری کردند با آغاز روند نزولی سهم چندانی در بازار فروش نداشته اند. برای پیدا کردن دیگر نشانه های خوشبینانه از ادامه روند صعودی و افزایش قیمت آلت کوین ها باید نگاهی به حجم خرید در هنگام کاهش قیمت بیاندازیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده حجم خرید از اواسط سال ۲۰۱۸ تا کنون تا این اندازه افزایش نداشته است.

روی هم رفته تحلیل ها و بررسی های انجام شده در بازار نشان می دهد که کاهش قیمتی که در هفته گذشته شاهد بودیم منجر به خروج سرمایه گذاران تازه وارد از بازار شد. در حالی که سرمایه گذاران با تجربه از کاهش قیمت خوشحال بودند و به خرید بیشتر دارایی ادامه می دادند.

افزایش قیمت آلت کوین ها

 ناکامی بیت کوین برای ادامه مسیر در هفته گذشته میدان را برای آلت کوین ها خالی گذاشت. بسیاری از آلت کوین ها از این فرصت استفاده کرده و رکوردهای تازه ای را به ثبت رساندند. در طول این مدت حجم معاملات انجام شده در صرافی های بدون مرکزیت افزایش پیدا کرد.

پلتفرم وام دهی COMP که بر پایه اتریوم راه اندازی شده است در طول یک شب ۱۷ درصد افزایش داشت و به بالاترین رکورد خود یعنی ۶۷۱ دلار رسید. در همین حال Polygon با ۶۸ درصد افزایش به ۰.۵۷۶ دلار رسید.

 SRM به لطف افزایش فعالیت های موجود در شبکه SOL رکورد تازه ای را به ثبت رساند و به ۱۱.۴۷ دلار رسید. SOL در هفته گذشته با ۱۲۰ درصد افزایش بالاترین رکورد خود را در قیمت ۴۸.۴۶ به ثبت رساند. 

ارزش کل بازار رمز ارز در حال حاضر ۲.۰۰۴ تریلیون دلار است. سهم بیت کوین از بازار رمز ارز ۵۰.۳ درصد است.

 در پایان

 افزایش قیمت آلت کوین ها یکی از دلپذیر ترین خبرهایی بود که به دنبال خبر کاهش قیمت بیت کوین در بازار شنیده شد. در حالی که بیت کوین برای عبور از ۵۰ هزار دلار در تلاش بود دیگر آلت کوین ها به مسیر صعودی ادامه می دادند. قیمت بیت کوین از بعد از ظهر روز یکشنبه به تدریج افزایش پیدا کرد. حرفه ای ها به بازار بیت کوین اطمینان داشته و از کاهش قیمت به عنوان فرصتی برای خرید بیت کوین های بیشتر استفاده کردند.

اما کسانی که با رفتار و تاریخچه بیت کوین نا آشنا هستند با مشاهده کاهش قیمت دارایی خود را به فروش رساندند. شما جزو کدام دسته هستید؟ آیا از فرصت پیش آمده به درستی استفاده کردید؟ هنوز مسیر زیادی تا رسیدن به بالاترین رکورد بیت کوین باقی است. همچنان می توانید با مراجعه به رمز ارز مارکت برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/altcoins-hit-new-highs-after-bulls-kick-bitcoin-price-back-above-50k

Comments (0)
Add Comment