چگونه آرویو در یک روز دو برابر شد؟

آرویو که از آن برای ذخیره نشانه‎ های NFT استفاده می‎شود. دارای ارزش ۲۵۱% در نمودار ماهانه و ۲۰۱ درصدی در نمودار هفتگی بوده است. ارزش آن بیش از ۲۰۰% در مدت زمان ۲۴ ساعت افزایش پیدا کرد، و به بالاترین رقم ممکن یعنی ۱۴.۰۲ دلار رسید. در حال حاضر، قیمت سکه AR  در طی ۶ روز از ۶.۲۷ دلار به ۱۴.۰۲ دلار افزایش پیدا کرده است. هرچند که  ارزش امروز توکن AR 52 میلیون دلار در بازار است. حال بیایید، ببینیم آرویو چیست؟

آرویو چیست؟

AR  یا Arweave که پایداری در داده را به عنوان اصل خود اتخاذ کرده است، یک پروتکل غیرمتمرکز برای ذخیره ‎سازی خدمات است. در واقع، این پروتکل به ذخیره ‎سازی داده‎ های تاریخی و برنامه ‎های کاربردی می‎پردازد.  و از طریق فناوری Blockweave و Arweave بلوک‎های شبکه را به یکدیگر متصل می‎کند و داده ‎ها را درون آنها ذخیره‎سازی می‎نماید.  Miners داده‎ های قدیمی موجود را با الگوریتم  Proof-of-Access / POA در شبکه نگهداری کرده و از طریق آنها بلوک‎های جدید می‎سازد. و Miners در ازای داده‎ های قدیمی توکن دریافت می‎کنند.  تبدیل داده های قدیمی به صرفه‎ جویی در انرژی کمک کرده و داده ‎های شبکه را هم ذخیره می‎کند.

مطالب دیگر را بخوانید.

در قسمت بالایی شبکه آرویو لایه‎ ای تحت عنوان permaweb وجود دارد. این لایه بر روی HTTP ساخته شده است، و برای مرورگرهای اینترنت قابلیت دسترسی به شبکه را صادر می‎کند. Permaweb  برای دسترسی به فایل‎های pdf، تصاویر، فیلم‎ها یا برنامه ‎های اینترنتی استفاده می‎شود. افرادی که مسئول محافظت از شبکه هستند، داده‎هایی که از طریق permaweb به Arweave فرستاده می‎شوند، را کنترل کرده و بدین صورت امنیت شبکه را تضمین می‎کنند.

در ضمن، کاربرانی که خواهان آپلود داده ‎های خود را در شبکه Arweave هستند، باید از سکه AR استفاده کنند.  miners  هم پاداش خود را به کاربران  برای مشارکت بیشتر در شبکه از طریق توکن AR ارائه می‎دهد. در ضمن بدنیست بدانید، توکن‎ های AR  در حال گردش  ۴۳ میلیون هستند. اما کلیه توکن‎ های عرضه شده مجموعا ۶۶  میلیون هستند.

بیشتر بخوانید