استفاده از رمزارز در آسیا به اوج رسیده است

فعالیت های رمزارز در آسیا با فعالیت های رمزارز در تمام قاره اروپا و آمریکا برابری می کند. درواقع باید گفته که استفاده از مبادله رمزارز در این قاره نیمی از مبادلات کل جهان را تشکیل می دهد.

دو رمزارز برتر بازار بیشتر از هر نقطه دیگری در این بخش از کره خاکی مبادله می شوند. گزارش های به دست آمده نشان می دهد که چین، ژاپن، کره، هنگ کنگ و سنگاپور با استخرهای بزرگی از نقدینگی بازار را به جلو هدایت می کنند. در کنار این کشور ها دیگر کشورهای منطقه نیز سهم بزرگی در این مبادلات دارند. آسیا ۶۰ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است. همین مسئله باعث شده است که شرکت هایی که در زمینه زیر سازی فعالیت دارند آماده ارائه خدمات دهی به کاربران این منطقه باشند.

حضور نهنگ ها بیش از هر نقطه دیگری در چین مشاهده می شود. در غرب آسیا شاهد فعالیت سرمایه گذارهای بزرگی هستیم. ۹۰ درصد این افراد بیش از ۱۰ هزار دلار دارایی دارند. معامله گرانی که در این بخش از آسیا فعالیت دارند، بیشتر به صورت کوتاه مدت وارد بازار می شوند. آنها دامنه متنوعی از دارایی ها را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. آسیا ۴۳ درصد از فعالیت های رمزارز جهان را به خود اختصاص داده است. این میزان برابر با ۳۰۰ میلیارد دلار است. فعالیت های رمزارز در آسیا به تنهایی با فعالیت های آمریکا و اروپا برابری می کند.

 چین در روند اخیر بیت کوین

در روند صعودی اخیری که در بیت کوین شاهد بودیم، فروش دارایی به پایین ترین قیمت در چین بیش از هر نقطه دیگری مشاهده شد. از نظر شبکه های اجتماعی این اقدام سرمایه گذاران این منطقه تاثیر زیادی روی عملکرد کل شبکه داشته است.

در ادامه گزارش های به دست مشخص شده است که ۲۰ مورد از پروژه های توکنی که بیش از ۴۰ درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص می دهد نیز در آسیا واقع شده است. شرکت های این منطقه ۹۴ درصد از قراردادهای آتی موجودی در بازار را در اختیار دارند.

تا پایان سال ۲۰۱۹  از مجموع بزرگترین شرکت های رمزارز جهان ۶ شرکت در آسیا واقع شده بودند.

این شرکت ها عبارت هستند از بایننس، Bitman، Canaan، Block.one، Ebang و Liquid. نیمی از این شرکت ها به طور مستقیم به استخراج بیت کوین نیز مشغول هستند. چین در حال حاضر ۶۵ درصد از هش ریت شبکه بیت کوین را در دست دارد. مالزی خود را به ۵ کشور برتر بازار رسانده  و ۴.۳۳ درصد از هش جهانی را به خود اختصاص داده است. علت این امر نیز هزینه پایین برق در این کشور است.

با وجود فشارهایی که از سوی دولت چین به فعالان رمزارز وارد می شود، چین بزرگترین جمعیت حامی رمزارز را در خود جای داده است. به نظر می رسد که این کشور اولین کشوری خواهد بود که بانک مرکزی ارز دیجیتال خواهد داشت.

شبکه های اجتماعی در مورد رمزارز به تاثیر بسیار زیاد معامله گران چینی پی برده اند. سال نوی قمری چین در راه است. این امر تاثیر زیادی روی بازار می گذارد. این احتمال وجود دارد که شاهد نوسانات بیشتری در قیمت بیت کوین باشیم. در سال ۲۰۲۱ این تعطیلات در تاریخ ۱۲ فوریه مصادف با ۲۴ بهمن روی می دهد. اما این احتمال وجود دارد که به دلیل شیوع بیماری کرونا از شدت تاثیرات تعطیلات روی قیمت کاسته شود.

اندوخته ای بیت کوین

مردم آسیا بیش از هر کشور یا قاره دیگری به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در رمزارز علاقه نشان داده اند. خرید بیت کوین در این بخش از جهان به اندازه چشمگیر بوده است که روی قیمت این ارز تاثیر گذار بوده است. بازار بیت کوین به آسیا چشم دوخته است. نهنگ ها این بخش از دنیا را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. شما نیز می توانید نفر بعدی از این قاره باشید که موج نوی اقتصاد جهانی را درک کرده و به آن ملحق شده است. با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و بیت کوین را به سد دارایی های خود بیفزایید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/asia-accounts-for-almost-half-of-global-crypto-trading-messari-report