بالانسر (Balancer) چیست؟

بالانسر (Balancer) چیست؟

بالانسر یک بازارساز خودکار متن باز و n بعدی است که بر روی بستر اتریوم ساخته شده است. بلانسر به افراد اجازه می دهد تا در ازای کاهش کارمزد معاملات! توکن‌های خود را به یک استخر نقدینگی(Liquidity Pool) اضافه کنند.

مدل Balancer بر خلاف مدلهای سنتی ثابت، یک مدل یا پروتکل معاملاتی تعمیم دهنده یا اشتراک گذار است. اینگونه که به هر تعداد توکن در بستر اتریوم، با هر وزن یا هزینه معاملات اجازه ورود می دهد. و اینکه نحوه کار معاملات را در یک اکوسیستم یا چرخه خاص تعریف می‌کند.

به بیان دیگر، بالانسر همانند یک ETF یا صندوق سرمایه گذاری معکوس عمل می کند. شما به جای پرداخت هزینه به سبد گردانها برای انجام معاملات و سبدگردانی دارایی های دیجیتال خود! برای برقراری تعادل در سبد سهام خود از معامله گران هزینه دریافت می کنید. آنها به طور مداوم با دنبال کردن فرصت های آربیتراژ ناشی از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال! سبد سهام شما را متعادل می کنند.

پروتکل بالانسر به گونه ای طراحی شده است که قابلیت انعطاف پذیری دارد. بلانسر دارای چند نوع استخر نقدینگی است: ۱) استخرهای خصوصی که تنها مالک می تواند به نقدینگی کمک کند. ۲) استخرهای مشترک که در آن علائم، وزن و هزینه های استخر به طور دائم تعیین می شود. سازنده استخر از امتیاز خاصی برخوردار نیست. ۳) استخرهای هوشمند که نوعی استخر خصوصی است که در آن عامل کنترل کننده استخر، یک قرارداد هوشمند است و اجازه هرگونه تغییر دلخواه در مقادیر پارامترهای استخر را می دهد.

استخرهای هوشمند همچنین ممکن است به ازای دریافت نقدینگی از افراد، BPT هایی را برای پیگیری های بعدی سرمایه گذار یا دارنده رمز ارز صادر کند. رمزارز BAL به عنوان راهی برای پاداش دادن به افرادی که اقدام به مشارکت در تامین نقدینگی استخرها می‌کنند، طراحی شده است.

چگونه از بالانسر استفاده کنیم؟

معامله گران می توانند از استخرهای Balancer برای مبادله بین هر دو توکن استفاده کنند. وقتی کاربران اقدام به ترید می‌کنند، درخواست‌های آن‌ها توسط چند استخر بررسی شده و در نهایت، معامله‌ای با قیمت بهتر و کارمزد کمتر برای آن کاربر انجام می گیرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم Balancer روی لینک های مربوطه کیلک نمایید.

Comments (0)
Add Comment