موسسه Morgan Stanley به فکر خرید بیت کوین است

 اخباری مبنی بر اینکه موسسه مورگان استنلی به فکر خرید بیت کوین افتاده است منتشر شده است. پس از انتشار این خبر قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد .

 مورگان استنلی یکی از بزرگترین بانک های سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکاست. گزارش ها حاکی از آن است که سرمایه گذاری در بیت کوین توجه این موسسه را نیز به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری موسسه مورگان استنلی می تواند بیت کوین را در فهرست برنامه های احتمالی این موسسه قرار دهد.

کاهش قیمت بیت کوین پس از انتشار این خبر

 ساعاتی پیش از انتشار خبر سرمایه گذاری موسسه مورگان استنلی در بازار بیت کوین، قیمت این ارز چهار درصد کاهش پیدا کرد. قیمت بیت کوین از ۴۸ هزار به ۴۶۲۵۲ دلار رسید.

با انتشار خبر سرمایه گذاری موسسه قیمت بیت کوین ۳ درصد افزایش پیدا کرد و از ۴۶۳۰۰ دلار به بیش از از۴۷۳۰۰ دلار رسید.

 انتشار خبر سرمایه گذاری این موسسه در بازار بیت کوین و حتی فکر خرید بیت کوین از سوی این موسسه مالی از دو نظر حائز اهمیت است. 

 نخست اینکه موسسه مورگان استنلی برترین موسسه مالی در تمام ایالات متحده است. تصمیمات این موسسه به شدت روی سیستم بانکداری تاثیر گذار است. دوم اینکه این موسسه پیش از سرمایه گذاری در بازار بیت کوین سرمایه گذاری در بازار میکرواستراتژی را انتخاب کرده بود. شرکت میکرواستراژی بیش از یک میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. 

به گزارش بلومبرگ این موسسه مالی در حال سنجش گزینه های موجود است. در واقع این موسسه می خواهد بداند که آیا بیت کوین سرمایه مناسبی برای مشتریان و سرمایه گذاران این بانک است یا خیر. به احتمال زیاد هنوز زمان زیادی تا عملی شدن این رویداد باقی مانده است. 

این خبر در حالی منتشر شد که موسسه مورگان استنلی سهم خود را در شرکت میکرو استراتژی افزایش داد. اکنون این موسسه با خرید ۶۵۰ هزار سهم چیزی در حدود ۱۰ درصد از شرکت میکرواستراتژی را از آن خود کرده است.

میکرواستراتژی و فکر خرید بیت کوین

میکرواستراتژی یک شرکت تجارت دولتی در ایالات متحده آمریکاست. این شرکت با خرید بیت کوین بازار رمز ارز را متحول کرد. میکرو استراتژی در ماه های اخیر به سرعت بیت کوین های بیشتری را به صندوق ذخیره خود افزوده است. در ماه های گذشته سهام این شرکت نیز به طرز قابل توجهی افزایش داشته است. این افزایش از عملکرد بیت کوین نیز بهتربوده است. 

شرکت میکرواستراتژی از اواخر سال ۲۰۲۰ و با تصمیم گیری مدیرعامل شرکت ،ازمایکل سیلور (Michael Saylor)، به طور مداوم به خرید بیت کوین ادامه داده است. از این گذشته این شرکت همایش هایی را نیز برگزار کرده است. در این همایش ها دیگر شرکت ها به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین تشویق شده اند.

 در تاریخ ۴ فوریه میکرواستراتژی همایشی با حضور ۱۴۰۰ نماینده از شرکت های سراسر جهان را دعوت کرد. و به برررسی راه های سرمایه گذاری در بیت کوین برای موسسات پرداخت. 

 برداشت عمومی از رشد بیت کوین 

ورود سرمایه موسسات مالی به بازار بیت کوین در کنار حمایت کلامی از رمزارز های از سوی موسسات مالی روی میزان پذیرش و برداشت عمومی از بیت کوین تاثیر داشته است. 

در نتیجه بانک ها و شرکت های دولتی زیادی در حال حاضر زیر فشار هستند. آنها باید تصمیم خود را بگیرند. و اعلام کنند چرا در بیت کوین سرمایه گذاری نکرده اند؟ یا هرچه سریعتر برای سرمایه گذاری در این بازار وارد عمل شوند. 

مدیر شرکت JPMorgan در مصاحبه با شبکه CNBC گفته است که اگر این بانک با تقاضای زیاد برای استفاده از بیت کوین روبه رو شود، از انجام معاملات بیت کوین حمایت می کند. 

او در ادامه افزود:

«اگر در طول زمان، یک دارایی وارد صحنه شود که توجه مدیران سرمایه و سرمایه گذاران را به خود جلب می کند ما باید وارد عرصه شویم. هنوز میزان تقاضا به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است. اما مطمئن هستم که روزگاری به شدت افزایش پیدا می کند.»

 روی هم رفته می توان گفت تعداد موسساتی که امروز از بیت کوین حمایت می کنند افزایش پیدا کرده است. این موسسات از دیگر بخش های رمزارز نیز حمایت کرده اند، این امر منجر به تقویت زیرساخت های بازار رمزارز می شود. به زودی شرکت های بیشتری به فکر خرید بیت کوین می افتند.

 به گزارش کوین تلگراف شرکت BNY Mellon نیز قصد دارد در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کند. این اتفاق نیز در آینده نزدیک روی می دهد. 

 کلام آخر 

 بازار بیت کوین در ماه های گذشته یک روند صعودی بی سابقه را تجربه کرده است. افزایش قیمت توجه موسسات و شرکت های بسیاری را به این بازار جلب کرده است. با در نظر گرفتن میزان استقبال موسسات از این بازار باید به این نکته توجه داشته باشیم که به زودی سرمایه گذاری در بازار بیت کوین به یک رقابت تبدیل می شود.

بنابراین شرکت های بیشتری برای سرمایه گذاری در این ارز از راه می رسند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از سرمایه گذاری در این ارز ببرید، همین امروز وارد عمل شوید. اگر در فکر خرید بیت کوین هستید، برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها با ما در رمزارزمارکت در تماس باشید. 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-rebounds-as-morgan-stanley-reportedly-considering-buying-btc