تنزل قیمت بیت کوین با فرارسیدن سال نو چینی

بیت کوین برای رسیدن به قیمت ۳۵ هزار دلار در تقلاست. تحیلگران پیش بینی می کنند که فروش این ارز تا فررسیدن سال نو چینی ادامه خواهد داشت.

در تاریخ ۲۹ ژانویه قیمت بیت کوین به ۳۸۵۰۰ دلار رسید. در ادامه این ارز تمام تلاش خود را برای حفظ قیمت ۳۵ هزار دلاری به کار گرفت. به نظر می رسد که این قیمت به دنبال انتشار هشتگ بیت کوین از سوی ایلان ماسک (Elon Musk) روی داده است. دوج کوین نیز پس از تلاش های بسیار موفق شد به قیمت ۰.۰۷۸ دلار برسد. این ارز در ادامه با ۴۱ درصد کاهش به ۰.۰۴۵ دلار رسید.

توسعه هایی که در این ارز روی داده است اهالی وال استریت را بر آن داشته است که بتوانند شاخص WSB را برای پیگیری قیمت محصولاتی از قبیل نوکیا(Nokia)، بلک بری (Blackberry)، دوج کوین و توکن FTX به کار بگیرند.

 گروه شناخته شده ردیت (Reddit) نیز باری پیگری عملکرد بازار Robinhood  وارد عمل شده اند.

 قیمت بیت کوین در برابر فروش ماینر ها مقاومت کرده است

 بازار بیت کوین نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. اما به نظر می رسد که موسسات سرمایه گذاری بار دیگر به سرمایه گذاری در این بازار توجه نشان داده اند. این امر می تواند روی ادامه مسیر صعودی تاثیر گذار باشد. آنها برای استفاده از قراردادهای آتی وارد عمل شده اند و حق عضویت یا امتیاز استفاده از این قراردادها را نیز پرداخت کرده اند.

 حتی فشار فروش از سوی ماینرهای بیت کوین نیز تنوانسته روی روند این ارز تاثیری بگذارد. چنین فشاری از سال ۲۰۱۹ و زمانی که قیمت این ارز ۱۴ هزار دلار بود مشاهده نشده است. حالب اینجاست که برخلاف روند سال گذشته ، اینبار فروش ماینرها تاثیر مخربی روی بازار نداشته است.

 بر اساس گفته های لئوناردو نئو (Leonardo Neo) سرپرست تیم تحقیقات سرمایه گذاری در این شرکت ماینرها در شرایط فعلی در حال فروش دارایی های خود هستند. این روند در بازه زمانی کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. به نظر می رسد که با نزدیک شدن به سال نو چینی این روند افزایش پیدا کند.

گفته های نئو (Neo)

نئو در این باره می گوید ماینرها به شدت در حال فروش دارایی های خود هستند. آنها با نزدیک شدن به روز های سال نو در تقویم چینی فشار فروش را نیز افزایش داده اند. این امر نشان می دهد که هنوز کف قیمت برای ماینرها مشخص نشده است. کف قیمت همان قیمتی است که ماینر ها را خوشنود می کند و آنها دست از فروش دارایی خود بر می دارند. به نظر می رسد که روند فعلی و نوسانات موجود در بازار برای هفته ها ادامه داشته باشد.

افزایش سرمایه گذاری از سوی موسسات  سرمایه گذاری در کنار ظهور دیفای به رشد بیت کوین دامن زده است. تقاضا برای خرید این ارز روز به روز در حال افزایش است. با نزدیک شدن بازار به روز های تعطیلات سال نوی چینی باید مراقب سطح حمایت ۳۴ هزار دلاری باشیم.  این در حالی است که این ارز در بازه ۳۸ هزار دلار با مقاومت بسیار زیادی روبه روست.

فرارسیدن تاریخ انقضای ۴ میلیارد دلار قراردادآتی تاثیر چندانی روی وضعیت بازار نشداته است. جالب اینجاست که افراد بیشتری برای سرمایه گذاری در این رمزارز از راه رسیده اند.

بازار سنتی در آستانه رویارویی با موج تازه ای از فشار است. این فشار ناشی از عملکرد شاخص S&P500 است. دائو جونز و نزدک در کنار این شاخص سود منفی روزانه را ثبت کرده اند. هریک از این شاخص ها به ترتیب ۲.۰۳ ، ۲.۰ و ۱.۹۳ درصد کاهش را تجربه کرده اند.

آلت کوین ها رونق گرفته اند

بیت کوین برای  حفظ قیمت ۳۴ هزار دلار در تقلاست. در همین حال آلت کوین ها وضعیت خوبی را تجربه می کنند. به نظر می رسد که آنها توانسته اند مسیر صعودی را ادامه دهند. دوج کوین به عنوان مثال توانسته است به یکی از ده رمزارز برتر بازار تبدیل شود. تعداد بسیار زیادی از آلت کوین ها در مسیر صعودی به حرکت خود ادامه می دهند.

ریپل(XPR) و استلار (XML) در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش داشته اند. این درحالی است که Voyager Token (VGX) نیز به مسیر صعودی ادامه می دهد. این ارز اکنون با ۷۰ درصد افزایش توجه همه را به خود جلب کرده است و به قیمت ۱.۷۷ دلار معامله می شود.

 سرمایه گذاری در بیت کوین

وضعیت کلی بازار بیت کوین نشان دهنده نوسانات بسیار شدید است. اما دنیای رمزارز همواره دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. با افزایش ارزش آلت کوین ها اکنون ارزش کل بازار رمزارز برابر ۱.۰۱ تریلیون دلار است. بیت کوین ۶۳.۵ درصد  از این میزان را از آن خود کرده است.

 خرید و فروش بیت کوین بدون شناخت بازار بیت کوین کار عاقلانه ای نیست. باید بدانید که این ارز در ادامه مسیر صعودی با مشکلات بسیاری روبه روست. اما آنچه مسلم است این که این ارز می تواند سرمایه گذاری مناسبی برای آینده باشد. بیت کوین به خوبی نشان داده است که می تواند به عنوان اندوخته مطمئنی برای دارایی های شما به کار گرفته شود. با سرمایه گذاری در این ارز ارزش دارایی های خود را حفظ کنید. به این ترتیب سرمایه شما از تورم دور می ماند. برای سرمایه گذاری در این بازار باید همواره اخبار و رویدادهای این بازار را زیر نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که این امر می تواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. اگر شاز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال فرصتی برای خرید بیت کوین هستند با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. با ما همواره از آخرین قیمت بیت کوین مطلع می شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/analyst-says-bitcoin-price-sell-off-may-occur-as-chinese-new-year-approaches