ارزهای دیجیتال در دولت «بایدن» و فرمان اجرایی جدید آن

ارزهای دیجیتال در دولت «بایدن» موضوع مهمی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و مهم‌ترین نکات دررابطه‌با آن را بررسی کنیم. دولت «بایدن» به‌نظر می‌آید که به‌اندازه دولت «ترامپ» دوست‌دار ارزهای دیجیتال نیست. در دولت پیشین، ارزهای دیجیتال به بهترین نحو خود پیش می‌رفتند. اما در دولت «بایدن» این ارزها دستخوش قوانین و تغییرات بسیاری شده‌اند. حالا نیز دولت «جو بایدن» درحال برنامه‌ریزی یک حکم اجرایی قوی برای رمز ارزها است. اگر شما نیز قصد دارید تا جزئیات بیشتری را از این خبر بدانید، پس با ما همراه باشید.

ارزهای دیجیتال در دولت «بایدن»

کمی قبل‌تر در همین ماه، رئیس جمهور «جو بایدن» اعلام کرد که مشاوران عالی امنیت ملی آمریکا در این ماه، مقامات ۳۰ کشور را گرد هم می‌آورند. این اقدام نیز به‌منظور مبارزه با تهدید روبه‌رشد باج‌افزارها و دیگر جرایم خطرناک سایبری است. یکی از سخنگویان خانم آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کاخ سفید درحال در نظر گرفتن نظارت وسیع بر روی بازار ارزهای دیجیتال است تا بدین صورت با تهدید روبه‌رشد باج‌افزارها و دیگر جرایم سایبری، مبارزه کند.

سخنگوی خانم شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین در ادامه افزود:

«شورای امنیت ملی (NSC) و NEC در حال هماهنگی در سراسر سازمان بین‌المللی هستند. این نیز بدان دلیل است که به کمک یکدیگر بتوانند روش‌هایی را بیابند تا تضمین کنند که ارزها و دیگر دارایی‌های دیجیتال، هرگز منجر به رخدادن اتفاقات بد نمی‌شوند. اتفاقاتی همچون جرایم باج‌افزاری و غیره از جمله اتفاقات بدی است که می‌تواند رخ دهد.» پس می‌توان گفت که وضعیت ارزهای دیجیتال در دولت «بایدن» بدین صورت می‌تواند به‌خوبی کنترل شود.

نرم‌افزار باج‌گیری یا همان باج‌افزار از طریق رمزگذاری اطلاعات قربانیان، کار می‌کند. هکرها معمولا بدین صورت عمل می‌کنند که به قربانی، یک کلید را در مقابل یک صورت‌حساب ارز دیجیتالی پیشنهاد می‌دهند. این صورت‌حساب نیز از آن جهت وسوسه‌انگیز است که می‌تواند به صدها هزار و یا حتی میلیون‌ها دلار نیز برسد. به‌همین ترتیب، قربانیان وسوسه می‌شوند و در معرض کلاهبرداری‌های بسیاری قرار می‌گیرند.

خبررسانی بلومبرگ (Bloomberg News) در روز پنجشنبه گزارش کرد که نظارت برنامه‌ریزی‌شده برای ارزهای دیجیتال، می‌تواند شامل یک حکم اجرایی نیز باشد. البته سخنگوی خانم کاخ سفید هیچ نظری درباره آن نداده است که آیا این حکم اجرایی نیز جزوی از نظارت بر ارزهای دیجیتال خواهد بود یا خیر.

گزارشات بلومبرگ درباره وضعیت کنونی ارزهای دیجیتال

بلومبرگ در رابطه با وضعیت ارزهای دیجیتال در دولت «بایدن» می‌نویسد:

«دولت ‘بایدن’ در حال ارزیابی به‌کارگیری حکمی اجرایی برای رمز ارزها است. طبق گفته افراد آشنا با این طرح، این حکم اجرایی نیز به‌عنوان بخشی از تلاش دولت برای راه‌اندازی یک رویکرد گسترده دولتی در رابطه با ارزهای دیجیتال به‌کار می‌رود.» پیش‌تر در همین ماه نیز رئیس جمهور «جو بایدن» گفت که مشاوران عالی امنیت ملی این کشور در حال دیدن تدارکات مربوطه نسبت به جلوگیری از تهدیدات آینده این عرصه هستند.

«بایدن» همچنین گفته است که یک جلسه آنلاین نیز از سوی شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جلسه نیز «بهبود همکاری اجرای قانون» در مسائلی همچون «استفاده نامشروع از ارزهای دیجیتال» است.

جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال در دولت «بایدن» از موضوعات مهم اخیر بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و وضعیت کنونی این ارزها را بررسی کردیم. دولت «بایدن» و شورای امنیت ملی آن، در حال برنامه‌ریزی قوانین و مقرراتی برای رمز ارزها هستند. آن‌ها در نظر دارند تا با اجرای قوانین سخت، از رخدادن کلاهبرداری و انواع جرایم سایبری دیگر در این زمینه جلوگیری کنند. در نظارت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای ارزهای دیجیتال، ممکن است احکام اجرایی را نیز در آینده مشاهده کنیم. ما امروز این خبر مهم را با جزئیات کامل بررسی کردیم. شما آینده این ارزها را در ایالات متحده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/09/biden-administration-is-planning-an-executive-order-on-cryptocurrencies/

Comments (0)
Add Comment