پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز ؛ تک شاخ ها

 بیش از ۵۳ پروژه بلاک چین راه اندازی شده اند. این پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز نشان می دهند که بازار سعودی یا گاوی در سال ۲۰۲۱ است تازه شروع شده است.

در بازارهای سنتی زمانی از واژه تک شاخ استفاده میشود که استارت آپی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار فعالیت خود را آغاز کرده باشد. معمولاً این استارتاپ ها از پشتیبانی قدرتمند و زیرساخت های قوی برخوردار هستند. همین ویژگی ها منجر به رشد سریع این تجارت ها می شود.

 یکی از نمونه های شناخته شده پروژه های تک شاخ پروژه اسپیس ایکس ایلان ماسک است. این پروژه در واقع کارخانه ای برای تولید تجهیزات موشکی و فضانوردی است. ارزش کل این شرکت ۴۶ میلیارد دلار است. کوین بیس بزرگترین بازار رمز از در آمریکا با ارزش ۸ میلیارد دلار، پروژه تک شاخ دیگری است. 

در حالی که دنیا با شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و لایه های تازه ای که در دولت این کشور صادر می شود دست به گریبان است، ارزش بازار رمز ارز به ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است.

 هواداران بیت کوین

هواداران و مروجان بیت کوین مانند مایکل سیلور (Michael Saylor) مارکت کیوبان (Mark Cuban) و ایلان ماسک (Elon Musk) به محبوبیت هرچه بیشتر بازار رمز ارز کمک کردند. افراد توجه سرمایه گذارانی که به دنبال فرصت های طلایی هستند را به این بازار جذب کردند.

 این پروژه ها تنها روی استفاده از رمز ارز به عنوان وسیله تبادل متمرکز نشده اند. بسیاری از پروژه ها از قرارداد هوشمند، پروتکل های دیفای، توکن های شخصی و تامین کنندگان اوراکل استفاده کردند. در ادامه با برخی از پروژه های تک شاخ در بازار رمز است آشنا می شویم. به زودی موسسات مالی بسیاری فرصت سرمایه گذاری در این بازار را شناسایی خوانند کرد.

پروژه های بلو چیپ Blue-Chip یا شناخته شده 

بی شک بیت کوین شناخته شده ترین عضو خانواده رمز ارز است. این ارز راه را برای ادامه فعالیت دیگر پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز همواره کرده است. این نکته را به یاد داشته باشید که این ارز در حال حاضر چیزی در حدود ۶۱ درصد از سهم کل بازار رمزارز را در خود جای داده است. ارزش کل بازار برابر با ۸۴۳ میلیارد دلار است. 

این رمزارز قدیمتی ترین شبکه استخراج و شبکه را در اختیار دارد و از سیستم اثبات انجام کار PoS برای تایید تراکنش ها استفاده می کند. بیت کوین به احتمال زیاد توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده باشد. و روز به روز بر تعداد سرمایه گذاران این حوزه افزوده می شود. 

 اتریوم از سوی دیگر با ۱۶۹ میلیارد دلار ارزش دومین ارز شناخته شده در این بازار است. این ارز از قراردادهای هوشمند برای راه اندازی پروژه های دیفای کمک می گیرد. این پروژه ها در ماه های گذشته توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. 

دیگر پروژه های اسطوره ای بازار که به عنوان پروژه تک شاخ شناخته می شوند، عبارت هستند از لایت کوین. این ارز ارز از کارمزدهای بالاتر و بلاک های طولانی تر پشتیبانی می کند. دومین ارز تک شاخ مونرو (XMR) و زی کش (Zcash) است. این ارز ها نیز ناشناس بودن در تراکنش ها را افزایش داده اند. 

ارزش کل این پروژه ها در حال حاضر برابر با ۱۰.۵ ،۲.۷۵ و ۱.۰۷ میلیارد دلار است. 

 دیفای در مرکز پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز است 

از اویل سال ۲۰۲۰ ظهور دیفای به یکی از انگیزه های اصلی سرمایه گذاران برای ورود به بازار رمزارز تبدیل شد. 

بازارهای بدون مرکزیت یا DEX هایی مانند Uniswap به سرعت رشد کردند. آنها در ابتدا تنها اپلیکیشن های بدون مرکزیت بودند و در ادامه به بازارهای مبادلاتی تبدیل شدند. اکنون حجم معاملات ۷ روزه در این پلتفرم به ۶.۷۲ میلیارد دلار می رسد. این میزان از حجم معاملاتی که در بازارهای سنتی و دارای مرکزیت انجام می شوند نیز به مراتب بیشتر است. 

UNI توکن اصلی این بازار است. این توکن ها در ابتدا در اختیار کاربران گذاشته شدند که در روزهای نخست از این پلتفرم استفاده کردند. اما این روزها این توکن در بسیاری از بازارهای دارای مرکزیت و بدون مرکزیت یافت می شود.

 سرمایه گذارهای خطرپذیر بسیاری برای حمایت از این پروژه وارد عمل شدند. ارزش کل بازار برابر با ۵.۹ میلیارد دلار و قیمت توکن بازار برابر با ۱۹.۷۹ دلار است. این بازار به احتمال زیاد به قدرتمندترین بازار در شبکه رمز از تبدیل می شود.

 رقیب اصلی این بازار بازارSushiSwap است. این بازار نیز به عنوان پروژه تک شاخ شناخته می شود. ارزش کل این بازار ۱.۸ میلیارد دلار است.

 این بازار به کاربران خود اجازه می دهد که توکن های خود را به عنوان سه خط و برای مشارکت در مدیریت بازار ذخیره کنند. آنها در ازای سود قابل توجهی را دریافت می کنند. این سود از محل دریافت کارمزد های بازار تامین می شود.

انقلابی به نام دیفای و پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز

 DEX به رونق بازار دیفای کمک کرده و پرتکل های وام دهی را راه اندازی کرده است. اکنون ارزش توکن این بازار نیز روز به روز در حال افزایش است. میکر (MKR) ، AAVE و COMP پلتفرم های برتر این بازار هستند. این پلتفرم ها از نظر ارزش دارایی در صدر قرار دارند. در حال حاضر ارزش کل این پلتفرم ها رد مجموع برابر با ۱۵ میلیارد دلار است. این ارزش در واقع ارزش دارایی هایی است که به واسطه قراردادهای هوشمند در این پلتفرم ها نهفته است. ارزش کل بازار این پلتفرم ها از ۲.۱ میلیارد تا ۵.۹۸ میلیارد دلار در نوسان است. 

این پلتفرم های فرصت های متفاوتی را ایجاد کرده اند. اکنون کاربران می توانند در کنار سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر از این پلتفرم ها با کسب سهم مشخصی از این پلتفرم به سود برسند. سرمایه گذارها خرد نیز به سرمایه گذاری و مدیریت این پلتفرم ها علاقه مند شده اند. به این ترتیب آنها در جریان توسعه های آتی نقش مهمی خواهند داشت. 

اتریوم منجر به رونق قراردادهای هوشمند شد

اتریوم در بازار دیفای حکم فرمایی می کند. این ارز به نقش یک شمشیر دو لبه را در این پروژه ها بازی می کند. ازدحام در این شبکه به افزایش کارمزد گس می انجامد. 

افزایش کارمزد در این پروژه ها نیاز به ایجاد لایه دوم را به وجود آورده است. پلتفرم های مانند دات و KSM استفاده از قراردادهای هوشمند راه اندازی شده اند. در پلتفرم راهکارهای تازه ای را معرفی کردند.

ارزش بازار دات ۱۸.۸ میلیارد دلار است. این روند مسیر خود ادامه خواهد داد. KSM نیز به تازگی از یک میلیارد دلار تجاوز کرده است. اکنون این پروژه ها نیز به عنوان پروژه های تک شاخ بازار معرفی شده اند.

 جالب اینجاست که کاردانو یکی از پروژه هایی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد در هفته های گذشته روند خوبی را آغاز کرده است. این پروژه با استفاده از قراردادهای هوشمند پروتکل خود را تکمیل کرده و به مسیر صعودی ادامه می دهد. برداشت کل بازار کاردانو ۱۹.۸ میلیارد دلار است. مشارکت پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز با دیفای ارزش آن را افزایش می دهد. 

اوراکل وارد می شود

افراد بیشتری در بازار رمز ارز سرمایه گذاری می کنند. پروژه های بلاک چین تازه ای معرفی می شوند. با در نظر گرفتن تمام تغییراتی که در شبکه ایجاد شده است برقراری ارتباط میان شبکه های بلاک چین متفاوت موجود در بازار منجر به افزایش سلامت و رشد بازار رمز ارز خواهد شد.

اینجاست که پروژه اوراکل وارد صحنه می شود. اوراکل به عنوان راهکار برای انتقال اطلاعات به کار می رود. چین لینک مهمترین پروژه اوراکل به شمار می رود. این پروژه از نظر ارزش و انسجام بهترین پروژه در این بخش است. ارزش کل بازار چین لینک یا لینک در حال حاضر برابر با ۱۰.۷ میلیارد دلار است. این پروژه به تازگی با بازار کراکن Kraken یکپارچه شده است. این یکپارچگی ارزش این پروژه را افزایش خواهد داد. 

 در این بین پروژه های میلیارد دلاری رمز ارزی مانند UMA و GRT به تازگی به جمع پروژه های تک شاخ وارد شدند. این دو پروژه راهکار های نوینی را برای پیگیری، ثبت و انتقال اطلاعات پیشنهاد دادند. ارزش کل بازار این پروژه ها به ترتیب به ۱.۷ میلیارد و ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است.

 پروژه GRT همچنان به توسعه ادامه می دهد. این پروژه خبر همکاری خود با دات و با این دکن را اعلام کرده است.

در انتظار پروژه های یونیکورن بیشتری هستیم 

بیت کوین صحنه اقتصاد جهانی را متحول کرد. بیش از ۱۲ سال پیش وارد صحنه شد و از آن زمان تا کنون مسیر تازه ای را در اقتصاد جهانی آغاز کرد. اکنون دولت ها و سیستم مالی جهان نمی تواند وجود چنین عرضی را نادیده بگیرد.

 موسسات مالی با تمام قوا برای سرمایه گذاری در بیت کوین و اتریوم وارد عمل شدند. حال زمان آن رسیده است که این سرمایه گذاران از فرصت های موجود در پروژه های میلیارد دلاری رمز ارز استفاده کنند.

 شاید در انتظار معرفی پروژه های تک شاخ بیشتری در بازار رمز ارز باشیم. همگام با گسترش و توسعه بازار بدون مرکزیت یا دیفای پروژه های جدیدی وارد صحنه خواهند شد. بازار را زیر نظر داشته باشید و از فعالیت پروژه های تک شاخ جدید با خبر شوید. 

 تا چندی پیش خرید بیت کوین و اتریوم بهترین فرصت شما برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارز به شمار می رفت. اما این روزها گزینه های بسیار متفاوتی پیش روی شما قرار دارد. با انتخاب بهترین های بازار قرمز ارزش دارایی خود را چندین برابر خواهد کرد. پروژه های دیفای آینده کسب و کار را متحول خواهد کرد. 

 بامادر رمز از مالک در تماس باشید و بخشی از دارایی خود را در بازار رمز ارز سرمایه گذاری کنید. آینده در انتظار شما نخواهد ماند.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/growing-list-of-billion-dollar-crypto-unicorns-suggest-the-best-is-yet-to-come