آزمایشگاه بایننس و دورا هکس در حال ساخت دنیای بلاک چین جدید

آزمایشگاه بایننس و دورا هکس اخیرا دست به اقدامی جالب زده‌اند. دورا هکس توانسته است توسط آزمایشگاه‌های بایننس، ۸ میلیون دلار بودجه را تأمین کند. بودجه جمع‌آوری شده نیز برای ساخت یک دنیای بلاک چین اپن سورس‌تر است.

آزمایشگاه بایننس و دورا هکس

سنگاپور، ۱۹ام نوامبر ۲۰۲۱. دورا هکس (DoraHacks) یک جامعه توسعه‌دهنده جهانی غیرمتمرکز و پلتفرم مشوق اپن سورس است. این پلتفرم، توانست در یک سرمایه‌گذاری استراتژیک، ۸ میلیون دلار بودجه را از سوی آزمایشگاه‌های بایننس (Binance Labs) تأمین کند. این آزمایشگاه‌ها نیز در حقیقت بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر و انکوباتور نوآوری شبکه بایننس به‌حساب می‌روند.

پلتفرم دورا هکس در واقع یک تنظیم‌کننده هکاتون و همچنین یکی از فعال‌ترین جوامع توسعه‌دهنده وب ۳ جهان است. این پلتفرم، جعبه ابزارهای درون زنجیره‌ای داخلی وب ۳ را برای کمک به توسعه‌دهندگان در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد تا بتوانند بودجه‌رسانی به استارتاپ‌های خود را افزایش دهند. تاکنون در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱,۰۰۰ پروژه در جامعه دورا هکس توانسته‌اند بیش از ۱۲ میلیون دلار کمک مالی را از حامیان سرتاسر جهان، دریافت کنند.

«بیل چین» رئیس صندوق آزمایشگاه‌های بایننس، نظر خود را درباره این سرمایه‌گذاری بدین شکل بیان کرد: «پشتیبانی از توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌هایی که در سطوح اولیه فعالیت خود قرار دارند، استراتژی همیشگی آزمایشگاه‌های بایننس بوده است. همکاری آزمایشگاه بایننس و دورا هکس نیز یکی از کارها در راستای همین استراتژی است.

دورا هکس یکی از بزرگ‌ترین جوامع توسعه‌دهنده چندزنجیره‌ای با پروژه‌های وب ۳ در حال ظهور فوق‌العاده است. آزمایشگاه‌های بایننس، جوامع ارز دیجیتال بیشتری را با دورا هکس خواهد ساخت. این کار نیز به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری بوده و می‌تواند دنیای بلاک چینی را بسازد که هم تنوع بیشتری داشته و هم اپن سورس‌تر است. یکی از ابتکارات آزمایشگاه بایننس و دورا هکس برای مثال سازماندهی فصل ۳ برنامه انکوبه آزمایشگاه‌های بایننس به‌صورت مشترک است.»

برنامه‌های بلند مدت بایننس و دورا هکس

آزمایشگاه‌های بایننس و پلتفرم دورا هکس برای پشتیبانی از چشم‌انداز بلندمدت خود برای رشد جامعه توسعه‌دهنده وب ۳، برنامه دارند تا به‌صورت تنگاتنگی بر روی حوزه‌های زیر با یکدیگر همکاری کنند:

  • کمک‌های مالی، تأمین بودجه و منابع انکوبه برای پشتیبانی استارتاپ‌های هرچه بیشتر وب ۳ که در سطوح  اولیه خود هستند.
  • تحقیق و توسعه مشترک بر روی فناوری‌های حکومتی غیرمتمرکز مبتکرانه و همچنین زیرساخت‌های DAO یا همان سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز.
  • شراکت استراتژیک بین زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و دورا هکس در زمینه کمک‌های مالی BSC، هکاتون‌ها و ادغام زیرساخت‌های DAOهای دورا، که یکی از برترین برنامه‌های آزمایشگاه بایننس و دورا هکس است.

رسالت دورا آن است که حرکت هکری جهانی و برجسته‌ای را به وجود آورد. اکوسیستم دورا شامل بخش‌های گوناگونی است که عبارتند از:

جامعه توسعه‌دهنده اپن سورس و غیرمتمرکز دورا هکس، پلتفرم مشوق توسعه‌دهنده و اپن سورس HackerLink.io، جامعه هکاتون غیرمتمرکز Hackathon DAO، زیرساخت «DAO به‌عنوان سرویس» دورا فکتوری (DoraFactory) و همچنین میان‌افزارهای حکومت دیجیتالی همچون کارخانه کمک مالی (Grant Factory) ، DoraID، زیرساخت رأی‌دهی حریم خصوصی، بخش Moloch و پالت‌های چند امضایی.

بدین ترتیب، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) حکومت غیرمتمرکز را برای جوامع اپن سورس و سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز آتی ساخته و بودجه‌رسانی کنند که بر روی زیرساخت‌های ارائه شده توسط دورا هکس و دورا فکتوری هستند. در حال حاضر، بیش از ۲۰ اکوسیستم وب ۳ جریان اصلی از جمله BSC، پالی گان (Polygon)، فایل کوین (Filecoin)، سولانا (Solana) و غیره، در حال استفاده از زیرساخت دورا برای حکومت درجه دوم جوامع توسعه‌دهنده خود هستند.

مزایای این همکاری برای بایننس و دورا هکس

دورا هکس تقریبا ۱۰۰,۰۰۰ کاربر فعال ماهانه از ۱۵۲ کشور در سرتاسر دنیا دارد. «اریک ژانگ» بنیان‌گذار دورا هکس گفت: « از سال ۲۰۱۸، دورا هکس و بایننس در ۱۵ دور کمک مالی و هکاتون جهانی، شریک شده‌اند و همکاری آزمایشگاه بایننس و دورا هکس، اولین همکاری آن‌ها نیست.

بایننس از طریق جعبه ابزار کمک مالی و رویدادهای توسعه‌دهنده دورا هکس، بیش از ۲ میلیون دلار را بین بیشتر از ۱۰۰ تیم توزیع کرده است. این دور جدید سرمایه‌گذاری استراتژیک به ما کمک می‌کند تا نوآوری مکانیسم‌های مشوق توسعه‌دهنده را آسان‌تر کرده، محصولات پربازده‌تری را برای پشتیبانی از سازمان‌دهندگان هکاتون و اپلیکیشن‌های اپن سورس وب ۳ ارائه داده و همچنین توسعه اکوسیستم و زیرساخت دورا فکتوری را نیز ارتقا دهیم.

ما خوشحالیم از آنکه می‌بینیم بایننس چشم‌انداز ما را به اشتراک می‌گذارد تا از توسعه‌دهندگان وب ۳ در سرتاسر جهان پشتیبانی کرده و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا آزادانه نوآوری کنند و جهان را تغییر دهند.»

«نیکول ژانگ» مدیر سرمایه‌گذاری صندوق آزمایشگاه‌های بایننس گفت: «آزمایشگاه‌های بایننس همیشه طرفدار سرسخت فرهنگ اپن سورس بوده‌اند. دورا هکس نیز زیرساخت‌های سطح بالایی را برای پشتیبانی از رأی‌دهی، تأمین بودجه و مشارکت غیرمتمرکز پروژه‌های بلاک چین اپن سورسی که در سطح اولیه خود قرار دارند، توسعه بخشیده است.

ما باور داریم که جامعه بزرگ توسعه‌دهنده بلاک چین دورا هکس، پشتیبانی بی‌پایانی از پورتفولیوی سرمایه‌گذاری آزمایشگاه‌های بایننس و همچنین اکوسیستم بزرگ‌تر ما ارائه خواهد داد.»

درباره دورا هکس

در این بخش از همکاری آزمایشگاه بایننس و دورا هکس، به خود دورا هکس می‌پردازیم. این پلتفرم یک سازمان‌دهنده هکاتون جهانی و یکی از فعال‌ترین جوامع توسعه‌دهنده وب ۳ دنیاست. این پلتفرم، جعبه ابزار درون زنجیره‌ای داخلی وب ۳ را برای کمک به توسعه‌دهندگان از سرتاسر دنیا ارائه می‌دهد تا بتوانند بدین وسیله، استارتاپ‌های خود را از نظر مالی تأمین کنند.

امکانات اصلی دورا هکس از فاندینگ درجه دو، کمک مالی، هکاتون و ساخت NFT تا تأمین بودجه مستمر را شامل می‌شود. در سال ۲۰۲۱ نیز بیش از ۱,۰۰۰ پروژه در جامعه دورا هکس توانست بیش از ۱۲ میلیون کمک مالی از حامیان سرتاسر جهان به‌دست آورد.

دورا فکتوری نیز زیرساخت DAO به‌صورت سرویس اکوسیستم دورا است. این زیرساخت شامل اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز حکومتی اصلی و میان‌افزارهایی همچون کارخانه کمک مالی، زیرساخت رأی‌دهی حریم خصوصی و شناسه دورای (Dora ID) سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز و همچنین جوامع اپن سورس می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این پروژه می‌توانید به سایت‌های زیر مراجعه کنید:

وبسایت: https://dorahacks.com/

توئیتر: https://twitter.com/DoraHacks

مدیوم: https://hidorahacks.medium.com/

درباره آزمایشگاه‌های بایننس

آزمایشگاه‌های بایننس نیز پروژه‌های صنعت تأمین مالی، جوامع، استارتاپ‌ها و کارآفرینان بلاک چین مستعد را شناخته، در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و به آن‌ها بودجه‌رسانی می‌کند. این پروژه‌های بلاک چین معمولا می‌توانند به رشد اکوسیستم بلاک چین کمک به‌سزایی کنند. آزمایشگاه‌های بایننس متعهد شده است تا از تیم‌هایی که عملکرد سریع داشته و تأثیر مثبتی بر فضای ارز دیجیتال می‌گذارند، پشتیبانی کند.

منبع:https://thecryptobasic.com/2021/11/19/dorahacks-secures-8-million-by-binance-labs-to-build-a-more-open-source-blockchain-world/

Comments (0)
Add Comment