توقف مشتقات بایننس در آفریقای جنوبی

توقف مشتقات بایننس از خبرهای جنجالی اخیر است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و مهم‌ترین اطلاعات آن را با شما نیز در میان بگذاریم. صرافی ارز دیجیتال بایننس یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. این صرافی حالا طی یک اقدام جنجالی، ارائه تمام مشتقات ارز دیجیتال خود را در آفریقای جنوبی متوقف کرده است. اگر شما نیز کنجکاو هستید که بیشتر در رابطه با این خبر بدانید، با ما همراه باشید تا جزئیات آن را بررسی کنیم.

توقف مشتقات بایننس

صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) ارائه محصولات مشتقات را به‌طور کلی در سرتاسر آفریقای جنوبی، متوقف کرد. بایننس، قدرتمندترین پلتفرم معامله برای ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان است. این پلتفرم در روز جمعه اعلام کرد که اصلاحاتی را در خدمات خود برای مشتریان آفریقای جنوبی، به وجود خواهد آورد. این صرافی، ارائه خدمات زیر را به مشتریان آفریقای جنوبی، متوقف خواهد کرد:

  • فیوچرز تریدینگ
  • آپشن تریدینگ
  • مارجین تریدینگ
  • توکن‌های لوریج

این اصلاحات نیز فورا اجرایی می‌شوند و کاربران آفریقای جنوبی دیگر قادر به ساخت حساب‌های جدید برای این محصولات، نیستند. مشتریان تنها ۹۰ روز وقت خواهند داشت که در طی آن، موقعیت‌های خود را برای چنین محصولات معاملاتی، کاهش داده و یا به‌کل ببندند. کاربران دیگر قادر نخواهند بود که موقعیت‌های مشتقاتی جدید بسازند. اما آن‌ها می‌توانند معاملات مارجین خود را پر کنند تا از نقدینگی آن و یا درخواست‌های بعدی، جلوگیری کنند.

کاربران در صورت توقف مشتقات بایننس از ساعت ۱۱:۵۹ روز ۶ام ژانویه سال ۲۰۲۲،‌ دیگر نمی‌توانند به‌صورت دستی، موقعیت‌های خود را کاهش داده و یا حذف کنند. پس از آن، تمام موقعیت‌های باز، به‌صورت خودکار بسته می‌شوند. در ماه سپتامبر، مشتریان بایننس از سنگاپور نیز از دسترسی به برخی عملیات مشخص در Binance.com ممنوع شدند. فعالیت‌هایی همچون خدمات سپرده‌گذاری فیات، خریدوفروش در معاملات نقطه‌ای ارزهای دیجیتال، خرید ارزهای دیجیتال از طریق کانال‌های فیات و همچنین معاملات نقد، از جمله این نوع فعالیت‌ها هستند.

اگر به‌دنبال دانستن دلیل این قضیه هستید، باید گفت که صرافی بایننس زمانی یک منطقه را محدود می‌کند که با موجی از اقدامات قانونی از طرف آن منطقه، روبه‌رو شود. برای مثال، بایننس از طرف کمیسیون بورس مالزی، هدف گرفته شده بود. این کمیسیون اعلام کرده بود که بایننس در حال بازگشایی غیرقانونی در این کشور است. به‌علاوه، کمیسیون فیوچرز و بورس هنگ کنگ (SFC) نیز به بایننس هشدار داده بود.

جمع‌بندی

توقف مشتقات بایننس یکی از خبرهای مهم اخیر است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و نکات آن را با شما عزیزان در میان گذاشتیم. صرافی ارز دیجیتال بایننس حالا ارائه مشتقات ارزهای دیجیتال را در آفریقای جنوبی و برای مشتریان این منطقه، به‌کل ممنوع کرده است. این مشتریان از این پس قادر نیستند که از برخی امکانات مشخص صرافی بایننس،‌ استفاده کنند. دلیل این اقدام نیز ممکن است آن باشد که این منطقه، اقدامات قانونی بر علیه این صرافی انجام داده است. ما امروز اقدام اخیر این صرافی و دلایل آن را با جزئیات کامل بررسی کردیم. شما این اقدام بایننس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/08/binance-stops-all-crypto-derivatives-offerings-in-south-africa/

Comments (0)
Add Comment