مدیرعامل بایننس «ژائو» و فروش آپارتمان به بیت کوین

مدیرعامل بایننس «ژائو» در سال ۲۰۱۴ دست به اقدامی جنجالی زده است. مدیرعامل صرافی دیجیتال بایننس، «چانگ پنگ ژائو» نام دارد که از افراد سرشناس در زمینه ارزهای دیجیتال است. او در سال ۲۰۱۴، طی یک اقدام جنجالی، آپارتمانی را به مبلغ ۱۵۰۰ بیت کوین فروخت.

مدیرعامل بایننس «ژائو»

«چانگ پنگ ژائو» که به «CZ» نیز معروف است، یکی از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است. وی بنیان‌گذار و مؤسس صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) بوده که نه‌تنها فردی مشهور در این صنعت است، بلکه یکی از میلیاردرهای ارزهای دیجیتال نیز به‌حساب می‌آید.

سایت Bitcoin Magazine نیز اخیرا یادآوری کرده است که «ژائو» در سال ۲۰۱۴، آپارتمانی را با قیمت ۴۰۰۰ بیت کوین فروخت که امروز همین مقدار، بالاتر از ۲۰۰ میلیون دلار است. این سایت نوشت:

«مدیرعامل بایننس، در سال ۲۰۱۴ آپارتمانی را به مبلغ ۴,۰۰۰ بیت کوین فروخت. این مبلغ امروز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است.» عکس این توییت نیز به شرح روبه‌روست: https://t.co/XNVvSRHzwP

البته مدیرعامل بایننس «ژائو» سپس پست اصلی را تصحیح کرد. وی در تصحیح این پست بیان کرد که این فقط یک آپارتمان کوچک بوده است. بنابراین او «فقط و فقط» ۱,۵۰۰ بیت کوین به‌دست آورده است. او همچنین گفت که او از آن ۱۵۰۰ بیت کوین، تقریبا ۱۰۰ بیت کوین را در گذر زمان نفروخته اما خرج کرده است. وی توییت کرد:

«یک تصحیح جزئی. این یک آپارتمان کوچک بود. پس من توانستم فقط ۱۵۰۰ بیت کوین از آن به‌دست آورم که تقریبا ۱۰۰ بیت کوین از آن را در طول زمان نفروختم اما خرج کردم.»

اگر «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس همچنان ۱۴۰۰ بیت کوین خود را در دست دارد، این رقم قابل توجه و فوق‌العاده‌ای از بیت کوین است که یک نفر می‌تواند داشته باشد. این رقم، مقداری واقعا چشمگیر است که باید خریدار آپارتمان را از خرید آن پشیمان کرده باشد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/13/binance-ceo-changpeng-zhao-sold-apartment-for-1500-bitcoin-in-2014/

Comments (0)
Add Comment