بایننس کوین

امروزه پیدا کردن رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری به یکی از دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران این بازار تبدیل شده است و با وجود بیش از ۲۰۰۰ رمزارز و افزوده شدن به این تعداد، افراد همواره در پی راهی برای کسب بیشترین سود از بازار هستند. البته که بسیاری از این ۲۰۰۰ رمزارز ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و به همان زودی که پدیدار می‌شوند، از صحنه محو می‌شوند. تعداد معدودی از رمزارزها وجود دارند که از محبوبیت عمومی و اعتبار برخوردارند و افراد بیشتری روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار در اعتبار رمزارزها، صرافی‌هایی است که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. هرچه قدرت و اعتبار صرافی ارائه دهنده رمزارز بیشتر باشد، اعتبار رمزارز بیشتر است. بایننس کوین یکی از این سکه‌هاست که در واقع توکن اختصاصی صرافی معتبر بایننس است. این صرافی معروف‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی ارائه دهنده معاملات رمزارزهاست. در ادامه به بررسی دقیق این رمزارز و جزییات نحوه کارکرد آن می‌پردازیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس یکی از تأثیرگذارترین صرافی‌های رمزنگاری در جهان و یک نیروی محرکه برای باز کردن و معرفی بازارهای جدید است و مردم را به رمزارزها متصل می‌کند. صرافی بایننس سکه خود را با نام بایننس کوین (BNB)، که یک رمزارز چند منظوره است به بازار عرضه کرده است.

سکه بایننس معمولاً در Binance Launchpad مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیاری از پروژه‌های مرتبط با رمزارز‌ها را معرفی کرده است. افراد می‌توانند با خرید و نگه داشتن سکه‌های BNB در صرافی Binance در معاملات پروژه‌ها شرکت کنند. Binance launchpad سودهای خوبی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است و کاربران ترجیح می‌دهند با استفاده از دارایی‌های بایننس کوین خود در پروژه‌هایBinance launchpad شرکت کنند. بایننس بزرگترین صرافی جهانی از نظر حجم معاملات است. بایننس بلاکچین جدیدی را به نام Binance Smart Chain راه اندازی کرده است که در آن، BNB -token از توابع قراردادهای هوشمندی استفاده می‌کند که توسط Binance Smart Chain پشتیبانی می‌شود. BNB در حال حاضر با قیمت ۲۹.۹۲۰۰ دلار معامله می‌شود. BNB حتی وقتی که بازار رمزارزها در حال سقوط باشد، قدرت واقعی قیمتش را در برابر بیت کوین و سایر رمزارزهای پایه نشان داده است.

تاریخچه کوتاهی از  بایننس کوین

بایننس، در ژوئیه ۲۰۱۷ تأسیس شد و در سال‌های اخیر، به یک زیرساخت ضروری تبدیل شده است که توسط معامله‌گران در صنعت رمزنگاری به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتفاق به سادگی نیفتاد و بایننس مسیر پر پیچ و خمی را برای کسب این اعتبار طی کرد و در سال‌های گذشته این صرافی برای مطابقت با مقررات مجبور به تغییر مکان شده بود. قبل از پیش بینی قیمت‌های بالقوه BNB در آینده، باید تحولاتی را که در گذشته ارزش آن را تحت تأثیر قرار داده‌اند، بررسی کنیم.

رویدادهای اصلی Binance

بایننس فقط ۱۱ روز قبل از آغاز کار صرافی بایننس، BNB را از طریق یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) بسیار موفق راه اندازی کرد. بایننس کوین از جمله اولین سکه‌هایی بود که مبتنی بر شبکه Ethereum معروف به ERC20، تولید شد. بعداً در سال ۲۰۱۹، BNB به سراغ طراحی بلاکچین خود بایننس رفت.

بایننس محدودیت تعداد ۲۰۰ میلیون سکه دارد، اما فقط ۱۰۰ میلیون سکه BNB برای فروش در ICO ارائه شده است. چندین تحول مهم باعث شده BNB به عنوان گزینه پرداخت در شرکت‌های بزرگی مانند Travala.com پذیرفته شود. چنین مشارکتی حجم معاملات BNB را در همه صرافی‌ها افزایش داد و اکنون بایننس کوین در لیست معاملات رمزارزهای پایه با حجم قابل توجهی از معاملات قرار دارد. در طی شش ماه پس از راه اندازی، Binance در میان سه صرافی عمده مبادلات رمزارز جهانی قرار داشت. این امر به دلیل سرعت بایننس در سوار شدن به موج کاربران جدید بود و این واقعیت را نمی‌شد نادیده گرفت که فعالیت‌های بایننس در فضایی دوستانه انجام می‌شد. در نیمه اول سال ۲۰۱۸، بایننس رشد خارق العاده‌ای را تجربه کرد. کاربران صرافی از دو میلیون به بیش از ۱۰ میلیون نفر در ماه افزایش یافت. این امر منجر به رشد بالای نرخ رمزارز BNB شد. بایننس چندین مانع را در مسیر خود تجربه کرده است. در ۷ مه ۲۰۱۹، بایننس فاش کرد که قربانی یک نقض امنیتی پیشرفته شده است، جایی که هکرها در مجموع ۷۰۰۰ بیت کوین را سرقت کردند که در آن زمان ۴۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد. خوشبختانه بایننس با شهامت کامل، نقض امنیت را بر عهده گرفت و قول داد که با بدست آوردن اعتبار صرافی، تمام بیت کوین را به افراد آسیب دیده بازگرداند. در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ، بایننس کوین دچار همان سرنوشت سایر رمزارزهای پایه شد، اتفاقی که باعث شد کل بازار روند نزولی پیدا کند. با این وجود، BNB به دلیل کاربردهای قابل اثباتش و به علاوه، افزایش حجم مبادله در صرافی Binance، عملکرد بهتری نسبت به اکثر سکه‌ها داشت.

بایننس کوین را از کجا باید خریداری کرد؟

BNB رمزارز اصلی صرافی بایننس است که می‌توان آن را در سراسر جهان از صرافی‌های رمزنگاری مختلف خریداری کرد. در دسترس‌ترین مکان برای خرید سکه‌های BNB با پول نقد، کارت اعتباری یا حواله بانکی در صرافی Binance است. شهروندان آمریکایی می توانند بایننس کوین را از Binance US خریداری کنند. به غیر از صرافی بایننس، BNB در بیش از ۱۰۰ صرافی رمزنگاری قابل دسترسی است. مطالب مرتبط را بخوانید.

نحوه خرید بایننس کوین

سکه بایننس در بسیاری از صرافی‌ها موجود است و روش‌های زیادی برای خرید BNB وجود دارد.

برای خرید BNB در صرافی بایننس، در سایت بایننس وارد شوید و یا اگر تاکنون وارد نشده‌اید، حساب کاربری ایجاد کنید. شما می‌توانید BNB را در برابر ارزهای رمزنگاری شده مانند BTC ، ETH ، XRP ، VET ، ONT ، USDT ، USDS ، USDC ، DAI و غیره خریداری کنید. اگر شما می‌خواهید بایننس کوین را با استفاده از ارز فیات خریداری کنید، صرافی بایننس گزینه‌های زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. سکه بایننس را در برابر همه ارزهای اصلی فیات مانند AUD ، USD ، GBP ، EUR ، INR، YEN، YAUN ، WON و بیست ارز دیگر فیات می‌توانید خریداری کنید. با اتصال کارت اعتباری یا Debit card خود با صرافی Binance می‌توانید بلافاصله BNB خریداری کنید. همچنین BNB را می‌توانید با اتصال حساب بانکی خود به صرافی بایننس خریداری کنید. خریداران آمریکایی می‌توانند BNB را در Binance US خریداری کنند و کاربران اروپایی می‌توانند BNB را در Binance Jersey فقط با اتصال حساب بانکی یا کارت‌های اعتباری خود خریداری کنند.

موارد استفاده از بایننس کوین

سکه بایننس موارد استفاده زیادی دارد. برخی از این موارد اصلی عبارتند از:

  • در صرافی بایننس می‌توانید با نگه داشتن BNB، ۲۵% تخفیف در هزینه‌های معاملاتی دریافت کنید.
  • استاکینگ BNB از طریق کیف پول Mithrill.
  • از طریق Travelbybit و با پرداخت BNB به همه‌جای دنیا سفر کنید.
  • از طریق Gifto هدایای مجازی را در جریان ویدئو خریداری کنید.
  • قبض کارت اعتباری crypto.com را با BNB پرداخت کنید.
  • همه چیز را می‌توانید از فروشگاه‌هایی که از دستگاه‌هایPundi X  و XPOS استفاده می‌کنند خریداری کنید.
  • در برنامه‌های Dent می‌توانید هزینه را با استفاده از BNB پرداخت کنید.
  • با BNB هزینه هواپیما را در فروشگاه‌های فرودگاهی طراحی شده توسط Aeron پرداخت کنید.
  • با استفاده از BNB در LNDR بدهی‌های خود را با دوستان و اعضای خانواده خود تسویه کنید.
  • در ETHlend، می‌توانید با استفاده از BNB به طور همزمان وام بگیرید.
  • در NAGA، می‌توانید از BNB برای سرمایه گذاری در بیش از ۸۰۰ ابزار مالی مانند کالاها، سهام و غیره استفاده کنید.
  • با Coinpayments و Coin Gate، می‌توانید پرداخت‌های مشتری‌های خود را در BNB دریافت کنید.
  • با کمک Metal pay می‌توانید با حساب بیمه شده FDIC، با دلار خرید و فروش کنید.
  • در Stormplay با تکمیل نظرسنجی‌ها می‌توانید BNB کسب کنید.
  • در NEXO می‌توانید از BNB برای دریافت وام رمزنگاری استفاده کنید.
  • می‌توانید در CANYA فریلنسرهایی را با BNB استخدام کنید.
  • با پرداخت BNB در MyWish می‌توانید قراردادهای هوشمند ایجاد کنید.
  • برای پذیرش BNB در ایمیل خود می‌توانید از Bytepay استفاده کنید.
  • با استفاده از Trip.io می‌توانید بیش از ۴۶۰،۰۰۰ هتل و خانه را با استفاده از BNB رزرو کنید.
  • از طریق Propy، می‌توانید املاک واقعی را با BNB خریداری کنید.
  • با Center Serv می‌توانید هزینه ابر یا سرور اختصاصی خود را پرداخت کنید.

کجا می‌شود بایننس کوین را ذخیره کرد؟

شما می توانید BNB خود را در صرافی بایننس یا کیف پول‌های مختلف مانند:

Trezor Wallet، Ledger Wallet، Trust Wallet، Cool Wallet S، Metal Wallet، BRD، Gifto، Ethos Universal Wallet، Atomic Wallet، Coinnomi، Clay و مواردی دیگر ذخیره کنید.

مقایسه بایننس کوین  (BNB) با ارزهای فیات، کالاها و رمزارزهای پایه

بایننس کوین به عنوان یک سرمایه گذاری برتر در نظر گرفته می‌شود زیرا نه تنها BNB کاربردهای زیادی دارد، بلکه BNB در برابر تغییرات بازار نیز نسبتا قوی است. در سالی که اقتصاد جهانی از طریق ویروس کرونا به بن بست رسیده است، بایننس کوین بهتر از برخی کالاهای سنتی عمل کرده است. در ادامه به بررسی و مقایسه سکه بایننس با برخی از این موارد می‌پردازیم

مقایسه سکه Binance با طلا

از زمانی که به یاد می‌آید طلا یک پناهگاه سنتی برای سرمایه گذاران است. با تلاطم اقتصادی ویروس کرونا، از ابتدای امسال طلا ۳۰٪ افزایش قیمت قابل توجه را تجربه کرده است. قیمت بایننس کوین در مدت مشابه ۲۶۰٪ افزایش یافت. اگر به سرنوشت دیگر دارایی‌ها نگاه کنید، ۲۶۰٪ سود استثنایی است.

مقایسه سکه Binance با نفت خام

در اوایل سال جاری، وقتی تأثیر ویروس کرونا به شدت احساس می‌شد، قیمت نفت خام به سرعت شروع به سقوط کرد و حتی به قیمت منفی در هر بشکه رسید. با شروع جنگ اقتصادی، قیمت نفت در روسیه و عربستان، به بن بست رسید و در پایین ترین نقطه خود، هر بشکه نفت خام با بهای هر بشکه ۴۰ دلار تمام شد، زیرا هزینه‌های ذخیره سازی نفت سر به فلک کشیده بود. اگرچه قیمت‌ نفت کمی به حالت عادی برگشت، اما از ابتدای سال تاکنون قیمت نفت خام بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است و عملکرد BNB از ژانویه بسیار بهتر از نفت بوده است.

مقایسه سکه Binance با Ethereum

Binance خبر از بلاکچین هوشمند جدید با قابلیت قراردادهای هوشمند (smart contract) داد. برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که این عمل بایننس به معنی رقابت با Ethereum است. با این حال، بلاکچین جدید با Virtual Machine (EVM) اتریوم سازگار است و حتی می‌تواند آن را به عنوان یک لایه واریز سریع‌تر تقویت کند. از نظر قیمت، اتریوم به عنوان دارایی برای سرمایه گذاری چالش برانگیزتر بود. از ابتدای امسال، اتریوم بیش از ۳۱۰ درصد افزایش یافته است در حالی که Binance Coin، ۲۶۰% افزایش یافت، زیرا بازار به طور شگفت انگیزی به اعلامیه جدید بلاکچین Binance واکنشی نشان نداد.

مقایسه BNB با دلار آمریکا

به طور معمول، رمزارزهای پایه بسیار بی‌ثبات تلقی می‌شوند، اما دلار آمریکا این‌گونه نیست. با این حال، وقتی بازارهای ایالات متحده متوجه هزینه مالی که COVID19 برایشان داشت، شدند، بازار سهام به طرز چشم‌گیری سقوط کرد و دلار آمریکا نوسانات غیرمعمولی را مشاهده کرد. دولت امریکا مقدار قابل توجهی از دارایی‌های با ارزش را با ارزش کلی ۲.۴ تریلیون دلار در عملیاتی تشویقی و نجات سیستم اقتصادی تأمین کرد. با این حال، اگر سیستم اقتصادی را سرشار از دلار کنید، ممکن است تورم احتمالی و نوسانات دلار، اقنصاد آمریکا را تهدید کند. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت دلار آمریکا به آرامی کاهش یافت. از طرف دیگر، BNB، با سودهای قابل توجه، در یک مسیر رو به رشد باقی مانده است.

مقایسه سکه Binance با مس

امسال یک سال پر استرس برای مس، فلز صنعتی است. با انتظار برای کاهش جنگ تجاری بین آمریکا و چین، قیمت مس گران شد. اما سپس COVID-19 وارد شد و قیمت مس امسال ۱۵ درصد افت کرد. اکثر تحلیل‌گران پیش بینی می‌کنند که روند کاهش قیمت مس ادامه دارد مگر اینکه اقتصاد جهانی به حالت عادی برگردد. سرمایه گذاری BNB از ابتدای سال جاری بسیار مطمئن‌تر از مس بوده است.

پیش بینی قیمت بایننس کوین

از نظر اقتصادی، بی‌تردید ۲۰۲۰ سال نگران کننده‌ای بود و انجام پیش بینی‌های آینده BNB در چنین شرایطی سخت‌تر است. اگرچه، چندین عامل تعیین کننده وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را در نظر بگیریم تا ارزیابی آگاهانه‌ای انجام دهیم. بنابراین، برای تعیین ارزش آینده BNB، ابتدا باید چشم‌انداز کلی بازار رمزارزها را بررسی کنیم و سپس اصول اساسی و تاثیرگذار در قیمت بایننس کوین را بررسی کنیم.

در زمان نوشتن این مقاله، بازار ارز رمزنگاری شده، مجدداً یک احیای قوی را آغاز کرده بود و برخی سکه‌های بزرگ مانند بیت کوین پیش قدم این صعود بودند. این واقعیت که بازار رمزارزها علی‌رغم شرایط کاملاً ناخوشایند اقتصادی در بسیاری از کشورها در حال حرکت رو به جلو است، قابل توجه ویژه است.

زمان مشخص خواهد کرد که آیا Binance Coin یکی از بهترین عملکردهای سکه‌ها را در بازار رمزارزها در آینده خواهد داشت یا خیر، اما اکثر تحلیل‌گران بر این عقیده‌اند که BNB می‌تواند به سرعت سطح رکورد ۳۹.۵۷ دلاری خود را بدست آورد. اکنون که اعتبار جهانی بایننس در حال افزایش است و بلاکچین Binance Smart Chain وارد بازار شده و عملکرد بسیار خوبی دارد، تعجب نخواهیم کرد اگر BNB در پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ دلار یا بیشتر معامله شود. بیشتر بدانید.

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۲۱

وقتی یک مهره‌ی اصلی در بازار رمزارزها، مانند Binance اعلام کند که در حال ایجاد یک شبکه بلاکچین جدید است، این موضوع به عنوان یک پیشرفت جدی دیده می‌شود. اگر بایننس بتواند بازار مناسب بلاکچین جدید خود را پیدا کند، سکه‌های آن در شبکه Binance Smart Chain شروع به کار می‌کنند و به احتمال زیاد توکن BNB قیمت‌های بالاتری را تجربه می‌کند.

بایننس شرکتی است که ثابت کرده است که در درک نیازهای کاربران خود مطابق با مقررات هوشمندانه و سریع است. به دلیل گسترش جهانی استفاده از BNB در Binance Smart Chain ، Binance Launchpad و حالت پرداخت از طریق اینترنت در بازارهای بزرگی مانند هند، چین و روسیه، احتمالاً حرکتی به سمت افزایش قیمت BNB وجود خواهد داشت. به همین دلیل تحلیل‌گران معتقدند که بایننس کوین یک فرصت عالی برای بازیابی دوران اوج قدیمی خود دارد. به نظر می‌رسد بایننس به دلیل نوآوری‌های بزرگی که در اختیار دارد، به عنوان یک پلتفرم برتر در رمزارزهای پایه باقی ‌بماند و تعجبی نخواهیم کرد اگر در طی ۵ سال آینده شاهد معامله BNB با قیمت بیش از ۵۰۰ دلار باشیم.

 با رشد تقاضا برای سکه‌های رمزنگاری، منطقی است که یکی از سیستم عامل‌های پیشرو در جهان مانند (Binance) با سکه واحد خود (BNB) از رشد صعودی بازار رمزارزها بهره‌مند شود.

خوشبختانه BNB ویژگی‌های زیادی برای تحریک تقاضای بازار رمزارزها را دارد. این BNB است که باعث می‌شود صرافی‌ Binance کار کند و رونق بگیرد. بایننس کوین ویژگی‌هایی اعم از پرداخت هزینه‌های مبادله با تخفیف یا جمع آوری پول برای پروژه جدید معروف به پیشنهاد اولیه مبادله (IEO) را دارد و این مزایا باعث پیشرفت این صرافی و سکه آن می‌شود. صرافی بایننس احتمالاً در آینده شاهد رقابت بیشتر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خواهد بود. این صرافی‌ها در حال گسترش هستند و رقابت بالقوه صرافی‌های غیرمتمرکز هنوز تهدیدی فوری نیست زیرا اکثر آنها نسبتاً کند و بدون ویژگی بارزی هستند، همچنین استفاده از آنها دشوار است و هنوز برای پذیرش گسترده رمزارزها آماده نیستند.

بایننس تجربه کاربری بهتر، رابط کاربری آسان و امنیت سطح بالا را ارائه می‌دهد و بسیاری از محصولات آن مانند پس انداز Binance ، Binance staking، Binance Launch pool، بازارهای P2P Binance ، بسیاری از روش‌های پرداخت به همراه برنامه‌های تلفن همراه در Andriod و iOS وجود دارند و برای استفاده مناسب هستند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران در مورد بایننس کوین برای میان مدت و بلند مدت کاملاً خوش بین هستند.

نتیجه‌گیری

صرافی بایننس بهترین صرافی در صنعت ارز رمزنگاری شده است. تیم بایننس با بلندپروازی خود و انگیزه و وفاداریشان به سوی رشد و پیشرفت پیش می‌روند. اگر بایننس در آینده بتواند همانند دو سال گذشته به مشتریان خود خدمات ارائه دهد، بدون شک قیمت بایننس کوین به بالاترین میزان قیمت خود افزایش خواهد یافت. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و ورود به دنیای رمزارزها هستید، بایننس کوین یکی از بهترین گزینه‌های احتمالی برای شما خواهد بود زیرا هم ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و هم از دل معتبرترین صرافی جهان یعنی بایننس بیرون آمده است، موضوعی که در مورد اکثر رمزارزها صادق نیست و باعث توجه هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به سمت این رمزارز می‌شود. البته در مورد بازار رمزارزها و هیچ سکه‌ای نمیتوان به طور قطع اظهار نظر کرد اما در صورتی که سکه بایننس و صرافی‌ آن به همین منوال پیش بروند احتمالا در آینده شاهد رشد بی‌نظیر و شگفت انگیز آن خواهیم بود زیرا کسی توان رقابت با آن‌ها را نخواهد داشت و چه بسا بقیه رقبا را هم از صحنه بیرون کند و به تنهایی پیشتاز بازار رمزارزها باشد.

VIP
Comments (0)
Add Comment