سخت گیری قانونی علیه بایننس

سخت گیری قانونی علیه بایننس در ژاپن، انگلستان و ایالت اونتاریوی کانادا افزایش یافته است. بزرگترین پلت فرم تجارت رمزارز جهان یعنی بایننس در طول هفته گذشته با سخت گیری های قانونی مواجه شده است.

مقامات قضایی در مورد مبادلات غیر مجاز به شهروندانشان هشدار داده اند. کاربرد بایننس برای مبادلات جهانی نتوانست قانون گذاران را متقاعد کند که مجوزهای لازم را برای آن صادر کنند.

سخت گیری قانونی علیه بایننس در ژاپن

در تاریخ ۲۵ ژوئن آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) بایننس را متهم به فعالیت های غیر مجاز در این کشور کرد. همین موضوع باعث درگیری قانونی طولانی مدتی شد. چون ژاپن بر خلاف دیگر کشورها یکسری قوانین رجیستری و بهره برداری مجزایی برای رمزارز ها دارد. ژاپن این قوانین را از سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته و بخش نامه های قبلی را اجرا نمی کند.

در پی چنین تصمیمی در ژاپن بایننس تصمیم گرفته است که به کشور مالت نقل مکان کند. هرچند که هشدار FSA فقط مربوط به بایننس نبود. در ماه می امسال قانون گذاران اعلام کردند که بازار مشتقات بای بیت (ByBit) مخالف قوانین این کشور عمل می کند.

سخت گیری قانونی علیه بایننس در اونتاریو

همزمان با هشدارهای FSA ژاپن، بایننس اعلام کرد که تمام فعالیت های خود در اونتاریوی کانادا را متوقف خواهد کرد. چراکه این ایالت سخت گیری قانونی علیه بایننس را افزایش داده است. در ۱۹ آوریل کمیسیون اوراق بهادار اونتاریو (OSC) شرایط قانونی جدیدی را برای تبادل ارزهای دیجیتال اعلام کرد.

بخصوص این کمیسیون بای بیت و کو کوین (Kucoin) را در زمره متعرضین به قوانین امنیتی کانادا قرار داد. این بار هم بایننس زیر بار این مقررات جدید نرفت و تصمیم گرفت که از این بازار به صورت کامل خارج شود. این کمپانی به مشتریانش تا پایان سال برای نقد کردن سرمایه و مسدود کردن حساب هایشان مهلت داده است.

سخت گیری قانونی علیه بایننس در انگلستان

روز یکشنبه بایننس تیتر خبرها در انگلستان بود. سازمان رفتار مالی انگلستان FCA، دستور به توقف تمام تبادلات رمزارز در این کشور داد. بسیاری این تصور را داشتند که این ممنوعیت تنها مربوط به بایننس است.

بایننس ادعا می کند که اعلامیه FCA مربوط به Binance Markets Limeted است که یک شرکت حقوقی جداگانه است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ توسط بایننس خریداری شده است.

با این وجود بایننس باید از تاریخ ۳۰ ژوئن به بعد در وب سایت و اپلیکیشن های خود به مصرف کنندگانش محدودیت های FCA را اعلام کند.

سخت گیری ها در آلمان

در ماه آوریل سال جاری مرجع نظارت مالی آلمان (BaFin) به بایننس هشدار داد که ممکن است حدود شش میلیون یورو جریمه شود. این جریمه برای ارائه دادن توکن های ردیابی امنیتی بدون ارائه دفترچه سرمایه گذار در انتظار بایننس بود.

BaFin بحث های زیادی را هم در مورد توکن های دیجیتال سهام تراشه های آبی مثل مایکروسافت، اپل و تسلا مطرح کرد. بر اساس گزارش فایننشال تایمز (Financial Times) بایننس به قانون گذاران گفته است که توکن های دیجیتال او امنیتی نیستند. چراکه از طریق شخص ثالث خریداری می شوند.

سخت گیری ها در آمریکا

کمپانی بایننس در آمریکا از طریق یک میز معاملاتی اختصاصی به نام Binance.US فعالیت می کند. با این حال باز هم در ماه های اخیر سخت گیری قانونی علیه بایننس در آمریکا افزایش یافته است.

ماه می سال جاری گزارشی از سوی بلومبرگ (Bloomberg) منتشر شد. در این گزارش بایننس به پول شویی و فرار مالیاتی متهم شده است. همچنین بایننس توسط وزارت دادگستری خدمات درآمد داخلی این کشور و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل بایننس عنوان این گزارش را رد کرده است. او تاکید کرده است که با قانون گذاران در آمریکا به منظور حل این مشکلات برطرف شدن این مشکلات همکاری خواهد کرد. او در توئیتر خود نوشت:

عنوان این گزارش درست نیست. اما خود گزارش خیلی هم بد نیست. اما خب چه کسی آن را می خواند؟! این گزارش می گوید که بایننس در حال همکاری با قانون گذاران برای از میان برداشتن ابهامات پول شویی است. اما عنوان گزارش آن را به شکل بدی جا انداخته است.

در آخر

بایننس یک بستر مبادله رمزارز پایه است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است. این شرکت بستری را برای مبادله انواع رمزارز پایه فراهم می کند. سخت گیری قانونی علیه بایننس طی ماه های اخیر از سوی برخی دولت ها و قانون گذاران تشدید شده است. این شرکت مجبور به ترک برخی کشورها و ایالات مانند ژاپن و ایالت اونتاریوی کانادا شده است. بایننس در کشورهایی نظیر انگلستان، آلمان و آمریکا مشغول انجام مذاکرات برای توجیه فعالیت های خود است.

به نظر شما مجادلات اخیر بر سر فعالیت های بایننس چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

آیا بایننس خواهد توانست خود را از اتهامات وارد شده مبری کند؟

آخرین تحولات بایننس را در رمزارز مارکت پیگیری نمایید.

https://cointelegraph.com/news/binance-faces-regulatory-upheaval-as-lawmakers-target-global-exchanges

سخت گیری قانونی علیه بایننس طی ماه های اخیر افزایش یافته و این شرکت در ژاپن، کانادا، آلمان، انگلیس و آمریکا با موانع قانونی بسیاری مواجه شده است.

Comments (0)
Add Comment