حجم معاملات روزانه بایننس به ۸۰ میلیارد دلار رسید

بایننس رکورد تازه ای را در تاریخ خود به سمت رسانده است. در این بازار قراردادهای آتی و آپشن متفاوتی ایجاد شده است. همین امر حجم معاملات روزانه بایننس ۷۲۴را به ۸۰ میلیارد دلار رسانده است.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng zhao) مدیر اجرایی بایننس ،بزرگترین بازار معاملات رمزارز جهان، در این باره می گوید که روز ۴ زانویه این بازار رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است. حجم معاملات روزانه این بازار به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است.

او در توییتر خود فعالیت های اخیر بازار را شرح داد. بازار بایننس در چرخه صعودی بازار بالاترین رکورد خود را ثبت کرده است. این امر نشان می دهدکه حجم معاملات انجام شده در بازار از تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ که تاکنون بالاترین رکورد این بازار بوده است، اکنون به تاریخ پیوسته است.

برای درک بهتر این مسئله باید بدانید که این بازار از تاریخ ۱۵ نوامبر تا تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۷ چنین رکوردی را ثبت کرده بود. آن هم درست زمانی که بازار برای رسیدن به بالاترین رکورد خود در آن زمان مهیا می شد، این بازار رکورد ۲۰ میلیارد معامله روزانه را به ثبت رساند. در آن زمان هیچ بازاری چنین حجمی از معاملات را به خود ندیده بود.

 تاثیر سخنان مدیر بایننس بر معاملات روزانه بایننس

جالب این جاست که ظرف ۲۴ ساعت پس از انتشار توییت ژائو حجم معاملات این بازار ۲۳.۶ میلیارد دلار دیگر نیز افزایش داشت. با این حال مدیر این بازار اعلام می کند که در این مدت با مشکلاتی در عملکرد بازار نیز روبه رو شده اند. بسیاری از این مشکلات تا کنون در این بازار روی نداده است.

 او در این باره گفته است که بازار از نظر مقیاس پذیری و تامین نیاز به مشکل برخورده است. او بر این باور است که باید در انتظار مشکلات بیشتری در این حوزه باشیم. او به صراحت گفته است که منا بی نظیر نیستیم و بایننس نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان است. او در ادامه گفت ما تمام تلاش می کنیم که مشکلات موجود در بازار را حل و فصل کنیم.

با مشکلات بی سابقه ای که در ساز و کار این بازار روی داده است باید بدانید که از تاریخ ۴ ژانویه شاهد عبور میزان نقدینگی بازار بایننس از ۱۹۰ میلیون دلار بوده ایم. این اتفاق تنها ۱۰ دقیقه پس از رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار افتاد.

در همان روز مدیر بازار FTX اعلام کرد چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار از این معاملات در بخش پنجم بازار انجام شده است.

 رکورد شکنی بایننس و بیت کوین

 رکورد بی سابقه حجم معاملات روزانه بایننس در حالی روی داد که بیت کوین از ۳۰ هزار دلار عبور کرده است. بیت کوین تا همین لحظه نیز بیش از ۵۰ درصد در مقایسه با روند صعودی قبلی خود رشد داشته است. اتریوم نیز پس از ژانویه سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار قیمت ۴ رقمی را ثبت کرده است.

به نظر می رسد که بخشی زیادی از پیشرفت اتریوم مدیون راه اندازی بخش دیفای این بازار باشد. بخش دیفای از پشتوانه دلار استفاده می کند. این بازار بدون مرکزی از نظر حجم معاملات به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.  از ماه دسامبر تا کنون این میزان به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود اینکه تعداد بیت کوین هایی که در بازار دیفای انباشته شده است به ۶۵۰۰۰ عدد رسیده بود. اکنون این تعداد کاهش پیدا کرده و به ۲۵ هزار عدد رسیده است. این در حالی است که میزان اتریوم هایی که در این سامانه اندوخته شده به بیش از ۹ میلیون در اواسط نوامبر به ۶.۸ میلیون رسیده است.

 این آمار نشان می دهد که بازار بیت کوین نقش مهمی روی حرکت کلی بازار رمزارز دارد. با توجه به عملکرد درخشان این ارز در ماه ها و روزهای گذشته باید در انتظار ثبت رکورد تازه ای باشیم. این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین می تواند ارزش دارایی های شما برای آینده مشخص کند.

 با خرید و فروش بیت کوین به دنیایی قدم می گذارید که طعم متفاوتی از سرمایه گذاری را به شما خواهد چشاند. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و برای سرمایه گذاری خود آماده شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/binance-hits-record-high-of-80b-in-daily-volume-as-crypto-markets-surge

Comments (0)
Add Comment