Binance Smart Chain در معاملات روزانه از Ethereum پیشی گرفت

همانطور که رقابت در بازار رمزارزها هر روزه در حال افزایش است و تمام شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات، در حال بروزرسانی‌ تکنولوژی‌های خود هستند، صرافی Binance، که بزرگترین و معتبرترین صرافی دنیا از نظر حجم معاملات است، اعلام کرد که فناوری جدیدش یعنی Binance Smart Chain، در معاملات روزانه از Ethereum پیشی گرفته است. با شنیدن این خبر، اکنون شاهد اوج نفوذ و موفقیت این صرافی در بازار هستیم. Binance دارای توکن خود به نام BNB است، که این توکن از با ارزش‌ترین رمزارزهای موجود در بازار است و حجم معاملات بسیار بالایی دارد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی این قابلیت جدید از طرف صرافی Binance و تاثیر آن بر بازار می‌پردازیم.

چرا Binance Smart Chain از اتریوم محبوب‌تر شد؟

در مدت اخیر، بلاکچین اتریوم هزینه‌ی معاملات خود را به طرز چشم‌گیری افزایش داد و این موضوع معامله‌گران را به سوی جستجوی گزینه‌های دیگر در بازار سوق داد که  Binance Smart Chain یکی از این گزینه‌ها بود و توانست جایگزین مناسب و کم هزینه‌تری برای اتریوم باشد.

چان پنگ ژائو، مدیرعامل Binance، در بیانیه‌ای در روز ۱۰ فوریه ۲۰۲۱،  اظهار داشت که این موضوع ثابت می‌کند که هزینه معامله پایین، نظر کاربران را به سمت خود جلب می‌کند. ژائو تاکید کرد که Binance chain به استفاده از منابع بیشتر برای حفظ هزینه‌های معامله پایین ادامه خواهد داد و این روز را، روز مهمی برای Binance اعلام کرد.

BSC درصد قابل توجهی از سهم بازار اتریوم را به خود اختصاص داده و کاربران زیادی را به سمت خود کشانده است. Binance Smart Chain به تازگی وارد بازار شده و هنوز چندین ماه از حضور خود در بازار را تجربه می‌کند، اما حجم معاملات روزانه آن به شدت در حال افزایش است. براساس اطلاعات BSC scan data، تعداد معاملات روزانه‌ی Binance Smart Chain در ۹ فوریه به بیش از ۱.۶ میلیون رسیده بود. تعداد آدرس‌ها و حساب‌های کاربری جدید در BSC نیز به طور پیوسته در حال رشد است. از ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰، ۶۸،۳۹۵ آدرس جدید در  BSC اضافه شده است.

مقایسه‌ی Binance Smart Chain و اتریوم

طبق توئیت صرافی Binance، متوسط ​​هزینه هر معامله در اتریوم ۵.۵۳ دلار است، ولی BitInfoCharts گزارش داده که هزینه‌های معامله در اتریوم به طور متوسط ​​۱۴.۱۰ دلار است. فعالیت در شبکه اتریوم و همچنین قیمت این رمزارز همواره در حال افزایش است، اما این دو فعالیت باعث افزایش در هزینه‌های معامله (gas fee) می‌شود (gas fee هزینه‌ای است که در انتقال از یک شبکه‌ی شلوغ به یک شبکه‌ی خلوت دریافت می‌شود تا شبکه‌ای که تراکم سکه‌ی زیادتری دارد، از انتقال زیاد سکه‌های خود ضرر نکند و تعادل سیستم رعایت شود).

 چنین هزینه‌های بالای gas fee به ویژه هنگام کار با صرافی‌های غیرمتمرکز مانند UniSwap بسیار محسوس و قابل توجه است و برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. عده‌ای می‌گویند که حتی در زمان‌هایی، هزینه‌ی یک معامله در اتریوم، به بالاتر از ۵۰۰ دلار نیز می‌رسیده است. چنین هزینه‌ی بالای gas fee، برای استخراج‌کنندگان اتریوم سودده و مفید است. آمار نشان می‌دهد که در ۵ فوریه ۲۰۲۱، استخراج‌کنندگان اتریوم، در یک ساعت ۳.۴۷ میلیون دلار درآمد کسب کردند و این در حالی است که قیمت اتریوم به بالاترین سطح خود رسیده بود. این‌ها هزینه‌های معاملاتی هستند که مزایای بلوک شامل آن‌ها نمی‌شود.

 برای غلبه بر این هزینه‌ها، اتریوم می‌تواند از EIP-1559 به عنوان یک راه حل موقت استفاده کند تا زمانی که ETH 2.0 راه اندازی و وارد بازار شود. به دلیل تحولات مداوم Binance و تیم آن، می‌توانیم ببینیم که قیمت سکه BNB تقریباً به ۱۵۰ دلار رسیده است و Binance Smart Chain در حال غلبه بر اتریوم در بازار رمزارزها است. مطالب مرتبط را بخوانید.

درباره‌ی Binance Smart Chain

Binance Smart Chain بر روی شبکه اصلی Binance طراحی شده و بلاکچین موازی با Binance Chain را فعال می‌کند که ایجاد قراردادهای هوشمند و سازوکار ذخیره‌سازی برای BNB را امکان‌پذیر می‌سازد. هر فرد و یا سازمان علاقه‌مند می‌تواند استاکینگ BNB را انجام داده تا عضو اعتبار سنج این بلاکچین جدید شود. پنج ماه از بعد از اولین رونمایی از BSC در آوریل ۲۰۲۰، جامعه Binance Chain، زنجیره هوشمند Binance (BSC) را رسما فعال کرد.

 BSC همچنین مکانیسم جدیدی را برای BNB، که یکی از برترین رمزارزهای پایه جهان است، معرفی کرده است. راه اندازی BSC به عنوان یک بلاکچین سازگار با ماشین مجازی اتریوم، که آماده آزمایش توسط برخی از پروژه‌های برتر در صنعت رمزنگاری است، باعث افزایش انتظار در سودمندی و ارتقا قابلیت‌های سکه BNB و Binance Chain می‌شود. با معرفی سیستمProof of Staked Authority (PoSA) ، BSC اکوسیستمی ایجاد می‌کند که اعتبارسنج‌ها، دارندگان رمزارزها، توسعه دهندگان و کاربران، همه از یک بلاکچین با ارزش بهره‌مند می‌شوند که عملکرد بالا و فضای کافی برای نوآوری‌های بعدی را ارائه می‌دهد.

جامعه Binance Chain، BSC را درست در زمان مناسب و برای انقلاب DeFi decentralized finance)) راه‌اندازی کرد، زیرا علاقه‌ی عموم مردم به راه حل‌های مالی جایگزین که توسط بلاکچین تأمین می‌شود، در حال افزایش است. با راه‌اندازی BSC، پروژه‌های DeFi و جامعه بزرگ بلاکچین می‌توانند از بهترین مزایایی که Binance Chain ارائه می‌دهد استفاده کنند و این قابلیت‌ها با پشتیبانی از قرارداد هوشمند، قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای (cross-chain) و مزایای بیشتری که BSC به همراه دارد، تقویت می‌شوند. بنابراین جامعه Binance Chain و Smart Chain از تمام توسعه‌دهندگان و پروژه‌های dApp که قصد ورود و تلاش در این عرصه را داشته باشند، استقبال می‌کنند.

نتیجه گیری

امروز ما در شرایطی قرار داریم که توجه به بازار رمزارزها به میزان اوج خود رسیده و بسیاری از افرادی که تا دیروز، به این سیستم اعتماد کافی نداشتند، امروز از هواداران و سرمایه‌گذاران آن شده‌اند. در همین حین شرکت بزرگی مانند Binance که بزرگترین صرافی جهان است و یکی از موفق‌ترین رمزارزها را نیز به بازار عرضه کرده است، به شدت در حال ربودن گوی سبقت از رقبای قدرتمندی همچون اتریوم است. بیشتر بدانید.

 این شرکت با وجود یک تیم قوی و استفاده‌ی تمام و کمال از تمام منابع ممکن، در حال بروزرسانی خدمات خود است و تا کنون در این زمینه یکی از موفق‌ترین‌ها بوده است. اعتبار، اهمیت به کاربران و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، باعث توجه بیش از پیش به این کمپانی و محصولاتش شده است و Binance  را همواره در صدر جدول موفق‌ترین‌ها در بازار رمزارزها قرار داده است. البته اینکه Binance چقدر بتواند در صدر این جدول باقی بماند مسئله‌ای است که تنها با گذر زمان می‌توان آن را متوجه شد ولی تا کنون که شاهد یکی از بهترین عملکردهای بازار از این شرکت بودیم.