سرقت بیت کوین به ارزش حدودی ۹۷۴.۷۰۰ دلار

سرقت بیت کوین به ارزش ۹۷۴.۷۰۰ دلار که چیزی حدود ۱۷.۱ عدد می‌شود از خبرهایی بود که در چند روز گذشته توانست سر و صدای بسیار زیادی به پا کند. سر و صدایی که دور از ذهن نبود. به سرقت رفتن ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند همیشه خبرساز باشد.

سرقت بیت کوین از یک سرمایه گذار به ارزش ۹۷۴.۷۰۰ دلار!

این خبر توانست سر و صدای بسیار زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال به پا کند. اخیرا حدود ۱۷ بیت کوین از یک سرمایه گذار به سرقت رفت. دلیل سرقت را نیز می‌توان استفاده وی از یک اپلیکیشن دانست که از اپ استور اپل تهیه کرده بود. او بر  این باور بود که این اپلیکیشن به دلیل قرارگیری در فروشگاه اپلیکیشن اپل از امنیت کافی برخوردار است. با این وجود این سرمایه این سرمایه گذار مورد سرقت قرار گرفت و او کمپانی اپل را مقصر این اتفاق می‌داند. سایر مقالات ما را از دست ندهید.

برا اساس اطلاعاتی که توسط گزارشگر واشنگتن پست منتشر شد، این فرد معتقد بود که اپلیکیشن او امنیت لازم را دارد. این در حالی است که این برنامه کاربردی غیر واقعی بوده و تمامی سرمایه مالی این فرد که به بیت کوین تبدیل شده بود، بدون هیچ ردپایی از سارق به سرقت رفت.

“فیلیپ کریستودولو” تمامی پول خود را از دست داد. سرمایه گذار یک برنامه کاربردی ترزور را از اپ استور اپل دانلود کرده بود تا بتواند بالانس بیت کوین خود را چک و بررسی کند. این در حالی بود که Trezor هرگز همچین اپلیکیشنی در iOS هیچ وقت نداشته است.

نکته جالب توجه درباره این اپلیکیشن این بود که در اپ استور سطح ۵ ستاره را نیز داشته است. با این وجود هنگامی که وی رمز و اطلاعات شخصی خود در زمینه سرمایه بیت کوین خود را وارد کرد، در سریعترین زمان ممکن سرقت بیت کوین صورت گرفت. تمامی ۱۷.۱ بیت کوین به سرقت رفته بود.

این سرمایه گذار انگشت اتهام را به سمت کمپانی اپل که خود را به عنوان قابل اطمینان‌ترین مارکت مجازی در دنیا معرفی می‌کند، گرفت. این تنها اقدام “کریستودولو” داستان نبود. او یک گزارش در این زمینه تهیه کرد و به قسمت تحقیقات فدرال (FBI) تحویل داد. او بر اثر این اتفاق دچار حملات روحی بسیار زیادی شده به طوری که به میزان قابل توجهی قرص و دارو مصرف می‌کند. با این حال هیچ خبر یا بازخوردی از کمپانی اپل به دلیل وجود این مشکل ایجاد نشده است.

دیدگاه‌های مختلف در دنیای ارزهای دیجیتال نسبت به سرقت بیت کوین

بازخوردهای مختلفی پس از اتفاقی که برای “کریستودولو” افتاد، در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد. بسیاری از فعالان بازار مقصر اصلی را خود سرمایه گذار دانستند. آن‌ها بر این باورند خود ” کریستودولو” باید قبل از دانلود این نرم افزار اقدام به تحقیقات لازم در این زمینه را می‌کرد تا از بروز چنین ضرری جلوگیری کند. این در حالی بود که بسیاری از افراد در حیطه ارزهای دیجیتال کمپانی اپل را مقصر اصلی در این زمینه می‌دانند. بیشتر بخوانید.

این روش از سرقت داده‌های مالی در حیطه ارزهای دیجیتال بسیار رواج دارد. بسیاری از افراد ممکن است دچار این قبیل اپلیکیشن‌های مخرب شوند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Coinfirm، چیزی بالغ بر ۱.۶ میلیون دلار از طریق اپلیکیشن غیرواقعی Trezor در iOS و طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های غیرواقعی در بازار به سرقت رفته است.

اخطار Trezor نسبت به وجود اپلیکیشن غیرواقعی در اپل استور

در چند روز گذشته سیستم مالی Trezor از طریق شبکه‌های مجازی خبر جعلی بودن اپلیکیشنی با نام خود در اپ استور را تایید و منتشر کرد. Trezor به کاربران خود هشدار داد تا از استفاده از این اپلیکیشن خودداری کنند. این اقدام باعث شد تا بسیاری از سرمایه گذاران به راحتی به هر پلتفرمی برای استفاده از نرم افزارهای مختلف جهت استفاده اطمینان نکنند.

جمع بندی

سرقت بیت کوین و اطلاعات مربوط به این مشخصه از مواردی بود که در مقاله امروز به آن پرداخته شد. نظر شما چیست؟ کدام یک از طرفین مقصر بودند؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با رمز ارز مارکت همراه باشید.